Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til regnskab!!

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 10. Feb 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har en grillbar/café, SKAL man havde en revisor eller kan man selv bogfør sine indtjeninger og udgifter? hvis svarede er ja, kan en af jer hjælpe mig med komme i gang med bogfør regnskabet selv? betaler gerne for det. I sidste ende spar man jo en revisor som ikke laver en dyt :)

v.h

Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 02:52

Nej du skal ikke have en revisor, jeg er uddannet revisor. Arbejder dog som controller, jeg kan godt lære dig at bogføre. 

Har et bogføringsprogram, der er bygget på excel som jeg selv har lavet, og jeg laver til tider bogføring for venner og bekendte.

Min personlige erfaring er at de her online bogføringsprogrammer er langsomme at bogføre i.

Vær opmærksom på hvis du bruger gas, så skal den bogføres på flere poster CO2, moms, ren pris, og så modposetres kontoen eller i kassen.  

Du kan tage et AMU kursus i bogføring, hvis du er ledig er det gratis, ellers koster det ca. 500 kr.

Der hvor du skal bruge en revisor er til skatterådgivning, fordi det kan spare dig for en masse.

Lad os antage SKAT kommer ud og tjekker et fiktivt pizzarias regnskab, når de sælger en pizza kontant, undlader de nogen gange at taste det ind.

Pizzariaet har solgt 2000 pizzaer i 2013. SKAT kan se at den 1 jan 2013 havde pizzariaet 0 pizzabakker. De har købt 5000 pizza bakker, og der er kun 1000 tilbage. Så de har brugt 4000 pizzabakker, problemet er at i deres regskab har de kun solgt 2000. 

Så vil SKAT nok tænke at det her er et forsøg på skatte-unddragelse.

Straksafskrivninger, skattefri kørsel i privat bil, fradrag på ca. 3 kr og 80 øre de første 20.000 km. Det et fradrag på 76.000 kr. om året.

Hvordan afskriver du på inventar, se afskrivningsloven. Jeg har set selvstændige der ikke har brugt skatte-rådgivning, som i en periode på 3 år har snydt sig selv for 150-200.000 kr. 

Du kan også få et bogførings-firma til at lave regnskabet, de er langt billigere. 

Håber du har styr på skatten, og du kender forskellen på virksomheds-ordningen og kapitalafkastordningen. Du skal vælge mellem de to ordninger og det har ret stor betydning om du vælger rigtigt. Når virksomheden er 1½ år gammelt, så kan du ikke skifte mellem ordningerne, så er du bundet til det valg du har taget.

Held og lykke med projektet

Mikael 

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 06:10

Jeg vil gerne hjælpe dig.
Mvh
Thomas Jørgensen
Revisor HD(R)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 10. Feb 13
Skrevet kl. 10:08

Hej Mikael, tak for den gode råd, min nuværende revisor hjælper mig slet ikke med de ting som du har skrevet, fx de to ordninger, jeg betaler ham ca. 1300 om måneden for at komme hos mig hver 3 måned for at hente dokumenterne som jeg har betalt/købt. Jeg ville kontakte dig en af dagene :) tak for hjælpen. Men det med afskrivningsloven hvor kan jeg finde det henne? og det med straksafskrivninger med skattefri kørsel? for jeg har en udbringer som kører dagligt 200-400km om dagen.

Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 10. Feb 13
Skrevet kl. 10:10

Hej Thomas Jørgensen, har du et program du kan anbefale? og hvad ville du havde for hjælpe mig med bogfør min første regnskab? :)

v.h

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 10:12

***:

Hej Thomas Jørgensen, har du et program du kan anbefale? og hvad ville du havde for hjælpe mig med bogfør min første regnskab? :)

v.h

Send mig en mail på thomas_2510(at)msn.com

Så kan vi tage den over mail :)

(Jeg har også sendt dig en PM)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 24. Oct 10
Skrevet kl. 12:08

Ok du kan jo kontakte mig, jeg har lavet regnskab for flere virksomhedder på vestegnen, - det skulle ikke undre mig du kender et par stykker.

Hvis bilen er privat, og den er din, så skal du trække 3,82 fra de første 20.000 km og 2,13 efterfølgende.

Hvis din bil kører 300 km hver dag 365 dage om året, kører du 109.500 km pr år.

Så får du 76.400 kr. i fradrag for de 20.000 km.

Og 190.635 kr. for de sidste 76.400 kr.

Det er 190.635 kr. som du ikke skal betale skat af.

Du udbetaler skattefri befordringsgodtgørelse til dig selv.

Bruger budbringeren sin egen bil, så kan du udbetale ham 190.635 kr. skattefrit 2014 i skattefri befordringsgodtgørelse.

Så det kan ikke altid betale sig at bruge en erhvervsbil, her kan du trække brændstof, reperationer, mm fra. afskrive bilen.

Problemet er hvis man også gerne vil bruge den privat, så skal man beskattes af fri bil, eller andre måder.

Ved at bruge en privat bil, undgår du at bogfører alle udgifter på bilen. 

Du skal bare holde en kørebog, hvad er km standen 1.1.14, og så bare derudaf.

Hvis du vil have hjælp så kan du jo kontakte mig på 60805068, så kan vi jo lige mødes, bor i Hedehusene, og er opvokset i gadehave gård.

Jeg laver kun revisions arbejde for at holde uddannelsen vedlige, arbejder som controller, derfor kan jeg også give rigtig gode priser.

Mvh

Mikael

Cand.merc.aud

Tilmeldt 24. Oct 10
Skrevet kl. 12:18

Jo og bogføring, køb så meget på kort/bank eller hav en konto hos leverandøren, hvor du får en regning hver måned.

Køber du kød fra en leverandør hver dag, skal der laves ca. 30 bilag hver måned, hvis du har en konto og betaler hver måned, skal der kun laves et bilag pr. måned.

Prøv at få så lang betalingstid dom muligt, hvis du skal betale eks. 20.000 kr. så er det bedre de står på din konto i 30 dage, end hos din leverandør.

Har du en regning fra december der skal betales i januar, kan den trækkes fra i december.

Det betyder at du får fradraget i 2014, i stedet for at du skal vente til 2015.

Det hedder retserhvervelses princippet  

Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 10. Feb 13
Skrevet kl. 12:27

tak for hjælpen, jeg ringer til dig ved 4 tiden. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mikael1979:

Hvis bilen er privat, og den er din, så skal du trække 3,82 fra de første 20.000 km og 2,13 efterfølgende.

Du udbetaler skattefri befordringsgodtgørelse til dig selv.

Det var 2013 takster, de er lavere for 2014 grundet billigere brændstof

Jeg er ikke enig I at en personlig virksomhed udbetaler køregodtgørelse til ejeren. Han fører kørebog og korrigerer sit årsregnskab ned med værdien, så han får fuldt fradrag for beløbet - men i personlig virksomhed må kørepenge ikke udbetales, de skal gives som skattekorrektion i alm personlig virkomhed (uden for VSO).

Værdien bliver det samme men skattekorrektioner skal laves uden for regnskabet ikke inde i det. Læs evt: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html hvor også 2014 takster fremgår (og afsnit om selvstændig med forskel VSO eller ikke VSO)

Ellers enig i, at ved mange firma km er statens takster at foretrække frem for firmabil og skat af fri bil i de fleste fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)