Mikael1979 du karter rundt i tingene. Der er forskel på at følge loven og få fradrag for kørsel efter statens takster og ikke tage det via regnskabet og det er ikke det mindste vanskeligere at forklare.
Linket fra tax dk siger temmeligt præcist hvis ikke VSO anvendes, og med alt vi ved er det tilfældet (ikke det du skrev) men:
Personligt ejet virksomhed
a. Virksomhedsskatteordningen anvendes ikke
Hvis Virksomhedsskatteordningen ikke anvendes, kan der ikke udbetales skattefri kørselsgodtgørelse, men udgifterne til erhvervsmæssig transport vil kunne trækkes fra med standardsatserne for skattefri kørselsgodtgørelse i den personlige indkomst.
De kan IKKE udbetales men trækkes fra med standardsatserne for xx i den personlige indkomst.
Stakkels cafe ejer der må være rundtosset af VSO og KAO som du hellere bare skal be ham om at gå til revisor med, for det er meget individuelt og der er INTET der tyder på VSO vil være løsningen, faktisk ville jeg be en cafe ejer overveje at drive i selskabsform hvis behov for noget der ligner VSO var der, for cafe er lig med en vis risiko.
Jeg tror også det er ret unødigt for dig at kaste dig ud i undervisning i KAO og VSO i forhold til Tonny der som godkendt revisor har lavet 1000 vis af den slags over masser af år og er noget af det mere updatede du vil møde herinde generelt - faktisk synes jeg du får meget af det gjort mere uklart med ting som surt hvis der ikke er hævet i 40 år og selskabsskatten ændret hvilket nok er sjældent og uden betydning
Faktisk langt mere surt fordi man så sikkert kommer af med topskat af det hele fordi man er kommet langt over den grænse. Men fred med det, bare synd hvis begreberne bliver gjort vanskeligere.
vh John H