Man bør være opmærksom på, at skattefri kørselsgodtgørelse i denne størrelsesorden vil have SKAT's bevågenhed, hvor der især for budbringeren endvidere er et krav, at dette indberettes sammen med lønnen. Alle SKAT's krav til en fyldestgørende kørebog bør i egen interesse opfyldes fuldt.
Nu er der jo ikke meget revision i denne opgave Tonny |
Du har ret, sidder med årsregnskaber fra 2013 nu. Havde slet ikke tjekket taksterne, og har heller ikke set det i nyhederne.
Så meget er priserne heller ikke faldet, - http://www.eof.dk/Priser-og-Forbrug/Benzin-udvikling
Hvis det er den ansatte der leverer mad, der bruger hans private bil, så skal det ind om regnskabet.
Det kan godt være at kørepenge ikke må udbetales, i og med at der opnås fradragsret, så kan man trække ud til privatforbrug, og det er jo her personbeskatning sker, og fradraget kan udnyttes. Så de kan godt udbetales, det kræver selvfølgelig at der er likvider på kontoen. :-)
Hvis jeg har møde med en håndværker, så formulerer jeg ting så han forstår det, og fortæller at skatteretlig foregår det på en anden måde, resultatet er stort set det samme.
Ved KAO kan man ikke udbetale sig skattefri kørselsgodtgørelse, det er en rigtig god pointe, det er her en revisors råd kan være guld værd.
I KAO, skal 25% af det opsparet overskud også henlægges rent fysisk, det behøver man ikke ved VSO. ( nu må du ikke hænge mig op på KAO, har kun lavet det på skolebænken )
Der er også andre overvejelser, vil man kun have det ene spise sted, hvis man har ambitioner om at udvide, så burden man måske overveje Aps.
En virksomhedsomdannelse, her vil jeg på det kraftigste tilråde en revisor.
Det kræver rigtig mange spisesteder før det er en rentabel forretning, Palle Jensen stifter af Jensens bøfhus, sagde så vidt jeg husker at han skulle op på 11 restauranter, før han havde samme overskud som han havde ved en restaurant.
John off topic, du virker som om du har juraen i orden - jeg kører en del sager med solceller, en hus ejer kan jo bruge VSO og afskrive anlægget. Den er bare teknisk da man kan ryge ind i genvunde afskrivninger ved salg.
Nu har jeg rettet henvendelse til DONG, og henvist til at hvis du ejer et sommerhus med solceller, og har en lejlighed i byen. Så mener jeg man har ret til at bruge den strøm man producerer i sommerhuset, i sin lejlighed om vinteren. Fordi du betaler distributionsafgift på begge målere, og markedet for energi er frit. Så du har betalt leje af forsyningsnetværket. Her tænker jeg også EU direktiverne om fri bevægelighed.
Hvis jeg (hvilket jeg har) solceller på mit sommerhus, og den kører i VSO, - Så mener jeg at jeg har ret til at sælge den strøm jeg producerer i sommerhuset, i min lejlighed.
DONG sælger jo ca. 4 gange så dyrt som de køber, er spændt på den næste elregning, så kan jeg se om de har modregnet de kw der er solgt på 3 vejsmåleren.
Hvordan ville du angribe sagen, er det ind om energiankeklagenævnet (mig privat køber), eller er det konkurencestyrelen (mit solcelle VSO firma).?