Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til regnskab!!

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

mikael1979:

Hvis din bil kører 300 km hver dag 365 dage om året, kører du 109.500 km pr år.

Så får du 76.400 kr. i fradrag for de 20.000 km.

Og 190.635 kr. for de sidste 76.400 kr.

Det er 190.635 kr. som du ikke skal betale skat af.

Du udbetaler skattefri befordringsgodtgørelse til dig selv.

Bruger budbringeren sin egen bil, så kan du udbetale ham 190.635 kr. skattefrit 2014 i skattefri befordringsgodtgørelse.

Man bør være opmærksom på, at skattefri kørselsgodtgørelse i denne størrelsesorden vil have SKAT's bevågenhed, hvor der især for budbringeren endvidere er et krav, at dette indberettes sammen med lønnen.

Alle SKAT's krav til en fyldestgørende kørebog bør i egen interesse opfyldes fuldt.Skype-TongueOut

mikael1979:
Jeg laver kun revisions arbejde for at holde uddannelsen vedlige, arbejder som controller, derfor kan jeg også give rigtig gode priser.

Nu er der jo ikke meget revision i denne opgaveSkype-Wondering

Tonny

Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 15:49

Du har ret, sidder med årsregnskaber fra 2013 nu. Havde slet ikke tjekket taksterne, og har heller ikke set det i nyhederne.

Så meget er priserne heller ikke faldet, - http://www.eof.dk/Priser-og-Forbrug/Benzin-udvikling

Hvis det er den ansatte der leverer mad, der bruger hans private bil, så skal det ind om regnskabet.

Det kan godt være at kørepenge ikke må udbetales, i og med at der opnås fradragsret, så kan man trække ud til privatforbrug, og det er jo her personbeskatning sker, og fradraget kan udnyttes. Så de kan godt udbetales, det kræver selvfølgelig at der er likvider på kontoen. :-)

Hvis jeg har møde med en håndværker, så formulerer jeg ting så han forstår det, og fortæller at skatteretlig foregår det på en anden måde, resultatet er stort set det samme. 

Ved KAO kan man ikke udbetale sig skattefri kørselsgodtgørelse, det er en rigtig god pointe, det er her en revisors råd kan være guld værd.

I KAO, skal 25% af det opsparet overskud også henlægges rent fysisk, det behøver man ikke ved VSO. ( nu må du ikke hænge mig op på KAO, har kun lavet det på skolebænken )

Der er også andre overvejelser, vil man kun have det ene spise sted, hvis man har ambitioner om at udvide, så burden man måske overveje Aps.

En virksomhedsomdannelse, her vil jeg på det kraftigste tilråde en revisor.

Det kræver rigtig mange spisesteder før det er en rentabel forretning, Palle Jensen stifter af Jensens bøfhus, sagde så vidt jeg husker at han skulle op på 11 restauranter, før han havde samme overskud som han havde ved en restaurant.

John off topic, du virker som om du har juraen i orden - jeg kører en del sager med solceller, en hus ejer kan jo bruge VSO og afskrive anlægget. Den er bare teknisk da man kan ryge ind i genvunde afskrivninger ved salg.

Nu har jeg rettet henvendelse til DONG, og henvist til at hvis du ejer et sommerhus med solceller, og har en lejlighed i byen. Så mener jeg man har ret til at bruge den strøm man producerer i sommerhuset, i sin lejlighed om vinteren. Fordi du betaler distributionsafgift på begge målere, og markedet for energi er frit. Så du har betalt leje af forsyningsnetværket. Her tænker jeg også EU direktiverne om fri bevægelighed. 

Hvis jeg (hvilket jeg har) solceller på mit sommerhus, og den kører i VSO, - Så mener jeg at jeg har ret til at sælge den strøm jeg producerer i sommerhuset, i min lejlighed.

DONG sælger jo ca. 4 gange så dyrt som de køber, er spændt på den næste elregning, så kan jeg se om de har modregnet de kw der er solgt på 3 vejsmåleren.

Hvordan ville du angribe sagen, er det ind om energiankeklagenævnet (mig privat køber), eller er det konkurencestyrelen (mit solcelle VSO firma).? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:08

mikael1979:
Hvis det er den ansatte der leverer mad, der bruger hans private bil, så skal det ind om regnskabet.

Jep kørepenge til den ansatte skal ind om regnskabet modsat til indehaveren af personligvirksomhed der skal ha det som skatteregulering

Beløb på 190.000 kr eller hvad det var, i rene kørepenge, til den ansatte, betyder som Tonny skriver, at man skal være opmærksom på, at kørepenge dels naturligvis kun må udbetales samme med løn - ellers aldrig OG at der skal være et rimeligt forhold mellem lønnen og kørepengene, så man ikke bytter løn ud med kørepenge. I den str. orden må man nok kunne forvente at skat checker de forhold + er meget nøje med kørebogen.

Frem for 190.000 kr i kørepenge som udgift ville jeg nu nok overveje en mindre gulplade pizza-bil som udbringeren kunne tage og som stod ved grillbaren, det må kunne holdes billigere, og det vil jo være med til at skat synes det lyder som mange penge i rene kørepenge.

Der skal køres mange pizza ud hvis det betaler sig med 190.000 kr i kørepenge og absolut mindst det samme i løn for at det godkendes, sådan ca 400.000 kr i kørsel og løn til udbringning?

Hvis lønnen er f.eks 400.000 ved siden af kørepengene på små 200.000, så går den sikkert med fin kørebog.

Jeg må desværre melde pas med solcellerne - synes du har et point men kender for lidt til det. Jeg ville måske gå begge veje for at spare tid, sådan noget tager altid laaaaaaang tid at få bedømt, og så får man at vide, at man da skulle være gået den anden vej. Tror mest på energiklagenævnet dog

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Oct 10
Skrevet kl. 17:19

Det rigtigt at SKAT vil ligge mærke til det, man skal også have i mente, at hvis en ansat kører 109.500 km. om året for 190.000 kr. uden løn, så er det en rigtig dårlig forretning.

Vi snakker 5 serviceeftersyn, brændstof, dæk, uventede reparationer, forsikring, og ikke mindst værditab på bilen.

Hvis han køber en WW UP, så ville han måske tjene på det.

Med mindre det er en dyr bil der kan gå mange km. (Mercedes), her er bilen så dyr, at det sikkert heller ikke er rentabelt

En bil til 150.000 kr. mere eller mindre færdig, når den når de 400.000 km.

Når bilen kører som Pizzabud, så er det jo byzonekørsel konstant, hvor normale biler kører lange strækninger.

Hvis man tager en WW UP, til 90.000 kr. så kan man betale bilen ud med kørepenge på et år, ca. 60.000 i brændstof, og 40.000 kr. til fors. dæk rep. Hvis man rent faktisk modtager løn, og kører de 190.000 om året, bruger elektronisk kørebog, så kan SKAT ikke gøre noget ved det, det jo sådan loven er.

Jeg får skattefrie kørepenge, de dækker afdrag, og benzin til erhvervskørsel. Det så også en familiebil (mellemklassebil), som kører ca. 16 på literen. Betaler den over 5 år, jeg kører så også kun lige omkring de 20.000 km årligt.

Man er nød til at regne budgettet for de forskellige scenarier ud, det afhænger af så mange ting.

Hvad hvis det er en mandagsbil, så er der så store udgifter til rep. at det helt klart burde være en guleplade bil.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:31

mikael1979:
Det rigtigt at SKAT vil ligge mærke til det, man skal også have i mente, at hvis en ansat kører 109.500 km. om året for 190.000 kr. uden løn

Ikke alene vil de lægge mærke til det, de vil forkaste det. Der MÅ ALDRIG betales kørepenge efter statens takster til en der ikke får løn, ex heller ikke til honorar eller B-skattelønnede, KUN køre penge til A løn modtagere og forholdet mellem løn og kørepenge skal være "naturligligt" for at undgå diskussion om det er løn der er aftalt ændret til statens skattefri takster hvilket er forbud.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:11

mikael1979:

Ved KAO kan man ikke udbetale sig skattefri kørselsgodtgørelse, det er en rigtig god pointe, det er her en revisors råd kan være guld værd.

I KAO, skal 25% af det opsparet overskud også henlægges rent fysisk, det behøver man ikke ved VSO. ( nu må du ikke hænge mig op på KAO, har kun lavet det på skolebænken )

Jeg synes nu, at du "hjuler" lidt rundt i reglerneSkype-Wondering

Virksomhedsskatteordningen (VSO) kræver overholdelse af bogføringslovens bestemmelser samt adskillelse af privat og erhvervsmæssige omkostninger m.v.

Herudover skal opgøres primo og ultimoposter for "Indskudskontoe", "Kapitalafkastgrundlag", "Opsparet overskud" samt overholdelse af "hæverækkefølgen".

Kapitalafkastordningen (KAO) er den enkle metode, hvor der beregnes et kapitalafkast af virksomhedens aktiver, som herefter fratrækkes i den personlige indkomst og beskattes som kapitalindkomst. Kræver ikke det stpre, når man har styr på, hvilke aktiver der indgår i beregningsgrundlaget.

Tonny

Tilmeldt 24. Oct 10
Skrevet kl. 18:43
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Du misforstå indlægget, jeg siger rent hypotetisk ville det ikke være en god deal for løn modtageren at modtage kørepenge for 109.500 km.

Udgifterne ved at kører så meget, gør at hans reelle løn næsten ville være negativ.

Du tager det jeg skrev ud af kontekst .

Læs hvad jeg skrev efterfølgende.:

HVIS MAN RENT FAKTISK MODTAGER LØN, og kører de 190.000 om året, bruger elektronisk kørebog, så kan SKAT ikke gøre noget ved det, det jo sådan loven er.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:29

mikael1979:

Du misforstå indlægget, jeg siger rent hypotetisk ville det ikke være en god deal for løn modtageren at modtage kørepenge for 109.500 km.

Udgifterne ved at kører så meget, gør at hans reelle løn næsten ville være negativ.

Du tager det jeg skrev ud af kontekst .

Læs hvad jeg skrev efterfølgende.:

HVIS MAN RENT FAKTISK MODTAGER LØN, og kører de 190.000 om året, bruger elektronisk kørebog, så kan SKAT ikke gøre noget ved det, det jo sådan loven er.

Jeg ved ikke, hvem der misforstår hvem....

Under alle omstændigheder er kørselsgodtgørelse et tillæg til lønnen og kan dermed ikke give en negativ eller mindre løn end den oprindelige løn.

Hvis du henviser til loven, så kom med et relevant link - Faktum er jo, at SKAT ikke på forhånd anerkender elektroniske kørebøger, men foretager en individuel vurdering i hver enkelt sag.

Tonny

Tilmeldt 24. Oct 10
Skrevet kl. 19:44

Tony

Du SKAL IKKE lave en opgørelse for konto for opsparet overskud, fordi du behøver ikke opspare noget overskud.! Hvis du sparer op i virksomhedsordningen, SÅ SKAL der føres en konto for opsparet overskud.  http://www.statensnet.dk/pligtarkiv/filoriginal.pl?vaerkid=1602&reprid=0&filid=9&iarkiv=1

Man kan benytte konto for opsparet overskud og betale en foreløbig selskabsskat, hvis det trækkes ud til privat forbrug, så kommer der personskat og fradrag for den betalte selskabskat. man er IKKE tvunget til det.

Ved KAO skal man henlægge sin konto for opsparet overskud i likvider, hvor du ved VSO kan have det liggende i kassen, eller som aktiver. Så opsparet overskud i KAO, giver ingen mening, medmindre der er en skyhøj rente.

Her er lovteksten.: Virksomhedsskatteloven Kapitalafkastberegning uden anvendelse af virksomhedsordning § 22 b Stk. 3. Fradrag efter stk. 1 er betinget af, at det henlagte beløb efter fradrag af den betalte konjunkturudligningsskat indsættes på en bunden konto her i landet i et pengeinstitut.

KAO kan være fordelagtig i nogen former for virksomhed, i 2012 var kapitalafkastsatsen 1% 2013 2% I 2001 var den 5% Det er en af grundene til at man ikke bare kan hoppe fra KAO til VSO, så ville folk vælge KAO når satsen var høj og VSO når den var lav.

Der skal skal laves et kapitalafkastgrundlag, både i KAO og VSO, i KAO er grundlaget som regel større end i VSO, det afhænger af ens gæld i virksomheden.

Ja der skal laves en opgørelse af indskudskonoten, den minder lidt om egenkapitalen, hvis den er negativ så skal ejeren betale rente-korrektion.

Det sker også at man skal bruge den udvidet hæverækkefølge.

Hæverækkefølgen angiver bare hvordan man beskattes, man beskattes forskelligt af de forskellige konti

Hæver du overskuddet, så hæver du jo bare, og så er det en personlig indtægt.

Når du har hævet hele overskuddet, så er der kontoen for opsparet overskud, fradrag for den foreløbige betalte selskabskat, og så person beskatning til sidst. Surt hvis der ikke er hævet på kontoen i 40 år, fordi selskabskatten ændre sig.

Indskudskontoen skattefri, det er det du har lagt i virksomheden, de har allerede været beskattet engang, medmindre det var skattefrie penge du lagde i da du startede virksomheden, - eks. fortjeneste på privat hussalg. Du kan skyde yderligere kapital ind når som helst.

JA jeg skriver man kan udbetale sig skattefri kørselsgodtgørelse, - Det forkert, og det ligegyldigt, fordi resultatet er det samme.:

Hvis bilen ikke indgår i virksomheden, kan den skattepligtige skattefrit få refunderet sine udgifter svarende til standardsatserne for skattefri kørselsgodtgørelse. http://www.tax.dk/pjecer/koerselsgodtgoerelse_selvstaendige.html

Tonny, - hvor stor er forskellen, rent økonomisk for den her mand der vil åbne en grillbar, om han for refunderet sine udgifter svarende til standardsatserne for skattefri kørselsgodtgørelse. Eller om han for dem udbetalt.

Jeg skriver det på den måde så han kan forstå det, fordi han ikke er revisor. Har en klient der har et tømre firma, så siger han ræk mig lige kødhammeren. Jeg fattede det ikke, fordi jeg ikke er tømre. (det en hæftepistol man banker ind i væggen)

Tonny du kan være en super dygtig revisor, hvis du ikke kan forklare en murer, et stilladsfirma, maler, slagter, mm. hvad det her betyder, så kan det blive svært at sælge et produkt.

Tilmeldt 24. Oct 10
Skrevet kl. 19:46

Ja og man skal hæve på sine konti i en bestemt rækkefølge, den første i 0, og så videre.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)