Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bagel- Er indkomsten nok? (En ny begynders bekymringer)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer Alle. Jeg har fundet en Bagel sandwich butik som desværre er kørt til bunds. Derfor synes jeg at prisen er også lav omkring 100.000. Men desværre er 100.000 kr også penge. Derfor vil jeg gerne have jeres råd.Jeg har selv arbejdet på bagel og shawarmaer butikker men kun som arbejder. Nu vil jeg gerne starte min egen. Jeg har erfaring derfor kan jeg med lethed få omsætningen op at køre.

* Butikken har gennemsnittet 1500kr omdage ca 45000kr om måneden. men hvis vi regner det på 2000 efter 1 eller 2 måneder. ca 60.000kr
lige nu er der ikke ret mange udvalg. Hvis jeg overtager den, kan jeg sagtens få den op på 2000 - 2500 den har kørt 3000kr om dagen længe siden, derfor er potentiale til 3000. Den laver 1500kr med det få varer den har altså intet drikke varer eller forskellige salat muligheder.

* Husleje incl. varme 8500kr
Jeg ved ikke hvor meget el der bliver betalt. Der er ingen varme tilladelse derfor er det kun 2fryser 2 køleskab en brødvarmer og en køledisk. Derfor bliver bliver nok ikke det tårnhøje.

Mit spørgsmål er: hvis jeg kan få den op på 2000 til 2500 om dagen det vil sige 60 til 65.000 om måneden er der så en ok indtjening ud af det?

Husleje 8500
el?

Jeg kender ikke moms regler A eller B det vil jeg nok skaffe mig en revisor til.
En bagel eller sandwich koster så omkring 23 - 25kr at lave, det vil sige det halve af indtjeningen hvad den koster.
Jeg ved heller ikke hvad man kan trække fra lægge til i skat fradrag osv.

Jeg er ikke ude efter at bliv rig. Jeg er heller ikke bange for at miste 100tussind bare jeg ikke komme ud af det med masse gæld. Jeg er arbejdsløs lige nu. Hvis det bliver en forretning som jeg kan tjene min daglige brød, så vil jeg ind i det. Hvad synes i jeg skal gøre?

Skal jeg slå til eller lad være?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

lad os lege

Omsætning 60.000 kr som jo skal regnes uden moms for ellers kræves her 75.000 i oms for at ha 60.000 efter moms

vareforbrug -30.000 kr (du skrev halvdelen)

El ?? -2.000 kr

emballage o.l.= -1.000 kr

Husleje  -8.500 kr

Økonomihjælp/bogføring? -1000 kr (hvis du kan få nogen til at gøre det eksternt for det

telefon o.l.  -500

div  -1000 kr

Renter af lån 100.000 kr til at købe butik for - ca 1000 kr om måneden

OVERSKUD FØR LØN er så 16.000 kr - som er det du skal betale skat af og du har så nok ca 9-10.000 kr til dig selv efter skat.

Jeg tror der er en del omkostninger vi ikke en gang har med her - spild f.eks., så det ser mere end tvivlsomt ud

Hvorfor butikken så skulle koste 100.000 kr når den kun omsætter 45.000 kr idag - jo så er et overskud på 8000 kr før skat -  om måneden med de udgifter vi har gættet på her er så et mysterium- Jeg ville ikke selv gi noget for sådan en butik med mindre lokalet lå med fantastisk beliggenhed.

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:50

Cookie - John Hannover:

OVERSKUD FØR LØN er så 16.000 kr - som er det du skal betale skat af og du har så nok ca 9-10.000 kr til dig selv efter skat.

Jeg tror der er en del omkostninger vi ikke en gang har med her - spild f.eks., så det ser mere end tvivlsomt ud

Enig, super udregning, og salgsomkostningerne er jo nok heller ikke nul, hvis omsætningen skal i vejret.

Det jeg tænker er, om der virkelig kun er 50 procent dækningsgrad på Bagels?
Det lyder af meget med 25-30 kroner i kostpris pr. styk, hvis det kun dækker råvarer.
De andre fødevarer jeg kender til, pølsevogne etc. har en DG i nærheden af 75 procent, og det vil jo ændre regnskabet betydeligt i positiv retning.

Noget helt andet er, at hvad der er nok, handler jo først og fremmest om dine egne personlige omkostninger til livets opretholdelse :) 

Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:52

Lokalet ligger i et fantastisk sted i en hovedvej. der er ingen andre bagel sandwich butik i nærheden. der er nok 2 pizzarier ca 200 meter i hver sin side. To skoler og en supermarked. der er så andre butikker som isenkram osv. det vil sige en vej med masser trafik og fodgænger. 100.000 er en opsparing som jeg fik efter en livs truende sygdom så det er ikke et lån. jeg har så en lille opsparing på ca 30.000 kr som jeg vil muligvis kunne overleve med et par måneder.   Som sagt der er en varme ovn, køledisk, 3 køleskab og en fryser. Jeg ved ikke hvor meget inventaret kommer til at koste.

Som jeg mener der skal ikke ret meget til at få den op til 2500kr i første omgang. Jeg har originale ideer med koldmad, salat, og hjemmelavet dressing osv. det handler bare om at reklamere.

Det med 2500kr det er uden beregning med noget som helst der er nok kun betalt moms på vare ved indkøb. det vil sige 75.000 det er rigtigt som du siger.

9 til 10.000 er ikke lige det jeg regnede med. alene min privat husleje og andet udgifter som telefon osv. er ca 9000kr 

øv det var træls

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)