Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på udenlandske varer

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med opstart af mit agentur på sportstøj har jeg et spørgsmål relateret til moms. Når jeg køber varer fra f.eks. Tyskland (uden moms) så skal jeg jo lægge dansk moms på varen (og avance selvfølgelig), inden jeg sælger den videre.

Hvordan foregår udvekslingen af denne information fra den tyske leverandør til SKAT, jeg går stærkt ud fra, at der er en eller anden EU automatik der har fanger det. 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 13:43

Jeg har købt tøj et par gange i England og Frankrig, og begge steder fortalte de at de ikke sendte nogle informationer videre til SKAT i Danmark, og at det var min egen opgave at informere og oplyse om moms, når jeg fik solgt mine varer. Om der er nogle regler der siger noget andet ved jeg ikke, men det var hvad jeg fik af vide af firmaet selv.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:52

Du køber varen i tyskland uden moms og skal så bogføre og indberette IMPORTMOMS som i linket, du kan finde import fra EU skemaet. Det er din pligt, til gengæld for, at sælger ikke skal lægge tysk moms på til dig ved B2B

Den tyske sælge opgiver sit salg til dig i et tysk system - men pligten til at indberette importmoms er klart din.

Når du selv sælger videre, så er der ikke nogen som helst sammenhæng med købet. Du skal selv sørge for faktura til din køber og den faktura skal du lægge salgsmoms på (når du er momsregistreret)

Salgsmoms - helt som købsmoms (fra DK f.eks) skal du bogføre og angive til moms og du betaler så forskellen, salgsmoms minus købsmoms som moms opkræver efter din angivelse

Du må heller tage denne lette opstart, men jeg kan tro du vil ha brug for hjælp med regnskab samlet? : http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holme Olstrup
Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 14:01

cs01:
jeg går stærkt ud fra, at der er en eller anden EU automatik der har fanger det.

Det er der ikke, du skal selv indgive oplysningerne til skat. Du kan se reglerne for import af varer fra andre EU lande her

Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:02

Tak for svarene, og ja John, der er muligvis brug for hjælp på et tidspunkt!. Det kan godt være, at jeg er lidt naiv, men hvis jeg så køber noget til mig selv (f.eks.) en cykel, så er fristelsen da nærværende for ikke at inberette moms - men det er jo snyd.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 14:09

KS71:
og begge steder fortalte de at de ikke sendte nogle informationer videre til SKAT i Danmark, og at det var min egen opgave at informere og oplyse om moms, når jeg fik solgt mine varer

I EU er det sælger der har indberetningspligten for momsfri salg til andre lande. Din udenlanske leverandør indberetter til sit lokale "SKAT" at du har lavet et momsfri køb. 

Ravn

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 14:19

cs01:

Tak for svarene, og ja John, der er muligvis brug for hjælp på et tidspunkt!. Det kan godt være, at jeg er lidt naiv, men hvis jeg så køber noget til mig selv (f.eks.) en cykel, så er fristelsen da nærværende for ikke at inberette moms - men det er jo snyd.

Privatpersoner skal ikke indberette noget...

Hvis du har brug for hjælp senere, så sig til :)

M.v.h.

Thomas Jørgensen

Revisor - HD(R)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:03

Thomas Jørgensen :

M.v.h.

Thomas Jørgensen

Revisor - HD(R)

Nu bliver jeg lidt forvirreret. Når du siger privatpersoner, så tænker jeg på en person uden et firma/CVR nummer. Du kan jo kun købe uden moms, hvis du har et CVR nummer/firma - og så vil jeg ik' opfatte det som en privatperson mere.

Så det du mener, så jeg forstår det, er at det er et firma der ikke skal indberette noget - håber det er korrekt opfattet :)

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:10

cs01:
ja hvis du importerer cyklen som firma/virksomhed og den bare er til dig selv så er det jo svindel som kan straffes både for dig selv og din virksomhed, så vil du noget som helst med din virksomhed, så køber du ikke private ting og gør det uden moms fra udlandet eller trækker momsen fra for danske ting .- det er den sikre vej til helvede

Må man være grov og sige GROW UP . vil du ha virksomhed eller være småsvindler Big Smile - Håber du kan tage det.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 21:33

KS71:

Thomas Jørgensen :

M.v.h.

Thomas Jørgensen

Revisor - HD(R)

Nu bliver jeg lidt forvirreret. Når du siger privatpersoner, så tænker jeg på en person uden et firma/CVR nummer. Du kan jo kun købe uden moms, hvis du har et CVR nummer/firma - og så vil jeg ik' opfatte det som en privatperson mere.

Så det du mener, så jeg forstår det, er at det er et firma der ikke skal indberette noget - håber det er korrekt opfattet :)

- Kim -

Virksomhed - skal indberette køb af varer i EU via momsangivelsen for den pågældende periode

Privat person - skal ikke indberette noget

Det var kort sagt :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)