Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop med fremtidsmuligheder

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Holme Olstrup
Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu efterhånden læst utallige debatter her på amino vedr. webshop løsninger. Søgt mig gul og blå på google, men det kniber for mig at gennemskue hvad der ville være det rigtige for mig.

Jeg starter HELT fra bunden og med 0 kr. På lommen. Det får man ikke en god og fremtidssikret webshop for, det ved jeg udmærket, og jeg der skal da også sættes noget til side inden shoppen bliver en realitet.

Jeg har lavet en test side i prestashop, og synes egentlig det virker udmærket. Men standard designet bliver måske lidt kedeligt, og så kommer udfordringerne. Som jeg har kunne læse mig til kan prestashop være et helvede at opdatere, specielt hvis ens tema ikke bliver opdateret sammen med. Hvilket nok skræmmer mig pænt meget væk. Har ikke lyst til at stå med en shop hvor intet pludselig hænger sammen. Samtidig er der en række mindre detaljer jeg finder ret besværlige at rette = enormt tidsforbrug på nærmest ingenting.

Men hvad skal jeg så vælge? Jeg har brug for en løsning der er forholdsvis billig i opstart og drift pga. de begrænsede midler. Der vil i starten også være begrænset udvalg af produkter.

Der vil de første år være minimalt overskud, da jeg har store planer for et varesortiment, og det lager bliver dyrt, for mig i hvert fald. Dropshipping er udelukket, det gider jeg ikke beskæftige mig med.

Hvad skal det så kunne for at være fremtidssikret for min virksomhed

• Understøtte integration af Ewire (som umiddelbart er den betalingsløsning jeg vil starte med) og gerne flere andre.
  • Mulighed for at integrere med regnskabsprogrammer (tester Dinero i øjeblikket, hvad de på sigt tilbyder må tiden vise), eller Billys Billing.
  • Mulighed for B2B salg, da jeg arbejder på en agentur aftale med en leverandør der ikke findes i Danmark i forvejen.

Der er sikkert flere ting der ville være en fordel at have med, som ikke lige dukker op i hovedet nu.

Fra Kjellerup
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 53
Fra  SmartWeb Skrevet kl. 13:31

Hej Lapin!

Har du et specifikt budget som du skal holde dig indenfor.

Jeg tror desværre ikke du kan holde det på rent 0,- da også integrationerne ofte indebærer omkostninger.

Men hvad jeg kan forstå er at du helst ikke vil kaste for mange af dine egne timer ind i vedligeholdelse. Er det rigtig forstået?

Fra Holme Olstrup
Tilmeldt 2. Dec 13
Skrevet kl. 13:42

Hej Flemming

Ikke konkret lige nu nej. Det afhænger lidt af hvordan min opstart bliver, og hvor meget jeg kan skrabe sammen og putte i det. Integration med regnskabsprogram bliver ikke aktuelt lige med det samme, med en begrænset ordre mængde, som der jo vil være i starten, har jeg ikke noget imod at taste ind i dinero eller billys billing manuelt en periode.

Flemming Kjær Vibjerg:
Men hvad jeg kan forstå er at du helst ikke vil kaste for mange af dine egne timer ind i vedligeholdelse. Er det rigtig forstået?

Ja det kan man godt sige, i hvert fald ikke når vi snakker noget som der er stor risiko for går galt, og jeg så skal betale i dyre domme for at få en til at hjælpe med at løse det igen.

Fra Klarup
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 124
Fra  HS Gruppen Skrevet kl. 13:48

Hej,

Jeg har startet en webshop op i prestashop og det har egentlig kun kostet mig prisen for et domæne og et webhotel. Mht. opdateringer så lader jeg simpelthen være med at opdatere prestashop i tide og utide netop for at undgå der går kludder i mit tema.

skulle jeg opdatere ville jeg nok kopiere hele min shop over på et underdomæne og få det til at køre der inden jeg opdaterede shoppen, men der er jo ingen grund til at opdatere hvis du ikke lige står og mangler noget af det opdateringen tilbringer

/Henrik

Fra Holme Olstrup
Tilmeldt 2. Dec 13
Skrevet kl. 13:54

Henrik:
Jeg har startet en webshop op i prestashop og det har egentlig kun kostet mig prisen for et domæne og et webhotel.

Hvad med designet? Hvad jeg kan se er det ikke et standard tema du bruger? Prøvede på et tidspunkt at installere et andet tema (godt nok gratis) som skulle være til nyeste version, men testsiden gik helt i ged, så måtte tilbage til standard igen.

Fra Kjellerup
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 53
Fra  SmartWeb Skrevet kl. 14:02

Lapin, jeg ser ofte sådan på det at der er webshop ejere & så er der online købmænd. Dette mener jeg på den måde at der er nogen der bruger 80% af Deres tid på den tekniske motor & finde inspiration i plugins & komponenter der har fede funktioner & 20% på at pleje deres sortiment, lave konkurrentanalyse, prisstrategi & SEOjuice. Som forretningsmand vil jeg altid bede dig fokusere på produkterne medmindre dit mål er at "lege" med teknikken fordi du synes det er sjovt. 

1. Vil du selv bruge tid på at bygge det op & bruge tid på at undersøge hvorfor det ikke virker som det skal eller vil du bare gerne have en platform der giver dig mulighederne til at arbejde med produkterne med det samme?

2. Når du kigger over et helt år vil du så helst bruge penge på teknikken eller salgskanalen?

Når jeg stiller disse spørgsmål er det lige så meget for at få dig selv til at kigge på din indgangsvinkel til valg af platform.

Fra Holme Olstrup
Tilmeldt 2. Dec 13
Skrevet kl. 14:13

Flemming, jeg kan godt se hvor du vil hen med det.. Hvis jeg selv sidder med alt, risikerer jeg at miste værdifuld tid til at fokusere på det, som det hele egentlig drejer sig om, nemlig mine kunder og produkter. Jeg syne det har været ret sjovt at sidde og rode med det selv indtil videre, men det er jo også kun en test side, der aldrig bliver offentlig. Når først møllen kører, vil jeg nok ikke bruge så lang tid på det.

1. Egentlig ville jeg jo nok foretrække noget der bare virker uden jeg skal bruge flere dage på opsætningen. Selvom det er fedt at kunne sige man selv har lavet det. Især når jeg nu arbejder en del i wordpress, og laver hjemmesider til andre. Men webshop er ikke en spids kompetence må jeg nok desværre erkende.

2. Salgskanalen, produkt sortimentet skal udvides kraftigt de første to år, så teknikken må ikke fylde for meget.

Fra Klarup
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 124
Fra  HS Gruppen Skrevet kl. 14:15

Ja det er et tema jeg bruger der passer til min version af prestashop (mener jeg kører 1.5.4.1), efter jeg installerede det skulle der rettes en smule i koden for at få det til at se rigtigt ud, og så er der selvfølgelig en del arbejde i at sætte det op som du vil have det. Prestashop er gratis, men det er en tidsrøveer indtil shoppen er sat op og klar til start.

Men det er også et gratis tema jeg har installeret

Fra Holme Olstrup
Tilmeldt 2. Dec 13
Skrevet kl. 14:19

Tak for svaret Henrik. At rette i koden holder jeg mig helst langt fra, det plejer ikke at gå for godt Wink

Fra Holme Olstrup
Tilmeldt 2. Dec 13
Skrevet kl. 22:41

Flere der kan/vil byde ind?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)