Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tomt aps købes

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

hej ønsker at købe et tom aps max pris 10000 kr mvh bent

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb og salg af virksomheder på Amino Virksomhedsbørs:

  • Nemt og hurtigt
  • 100% anonymt
  • Telefonisk support
Opret din gratis købs/salgsannonce her!
Fra Næstved
Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent

i givet fald skal du nok ud på det store internet og se om du kan finde et gammelt underskudsselskab. Du skal jo bare være opmærksom på at et brugt selskab kan risikere at hænge på nogle gamle forpligtelser. 

Har du overvejet at stifte et IVS i stedet? Det er reelt det samme som et ApS, men mindste-indskuddet er kun 1 krone - så der ville du kunne nøjes med at kaste 10k efter det. 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Connspire Aps Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Andersen:
Har du overhovedet at stifte et IVS i stedet? Det er reelt det samme som et ApS, men mindste-indskuddet er kun 1 krone - så der ville du kunne nøjes med at kaste 10k efter det. 

eeeej.. ikke helt du!!

Citat

"

Man kan spørge sig selv, om det er mest fornuftigt at stifte et IVS eller et ApS. Om iværksætterselskabet eller anpartsselskabet er vejen frem.

Og det er faktisk et spørgsmål, der ikke er helt lige til.

Har du ikke særligt mange midler bør du klart stifte et IVS. Her skal du ikke først opspare 50.000 kroner for at stifte et ApS.

Har du midlerne kan du vælge et IVS, da din hæftelse er begrænset de første par år til indskudskapitalen på minimum 1 krone og derefter 25 % af dit overskud. Er din forretning risikabel kan et IVS sikre dig, at du ikke må gå fra hus og hjem, går den ikke.

Men overordnet set vil jeg anbefale at vælge et ApS. Et IVS er et handicappet anpartsselskabet fra fødslen – det ender alligevel med at have samme egenkapital på 50.000 kroner som et anpartsselskab, men vil dog fortsat have endelsen IVS.

Jeg forventer, at der med tiden kommer mere status med titlen ApS end IVS.

Husk, at du altid har mulighed for at overgå fra et IVS til et ApS med omdannelse. Men dette vil koste penge til en revisor, der skal hjælpe til med det praktiske. Du kan undgå en revisor i forbindelse med stiftelsen af et IVS (om end jeg ikke anbefaler det), men du undgår ikke en revisor i forhold til at omdanne til et ApS senere."

 

Fra Næstved
Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnie - Connspire:

eeeej.. ikke helt du!!

hvad er det da du mener er den store forskel?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Connspire Aps Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Næstved
Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ikke enig. Med et ApS kan du komme i gang for 50.000 - med et IVS for 1 krone. Du kan rigtigt nok ikke trække udbytte før du har egenkapital på 50.000 - men så kan du trække pengene ud som løn i stedet. Hvad skulle være så dyrt ved IVS?

IVS er ikke et politisk misfoster, men et (politisk) forsøg på at give iværksætterne bedre muligheder for at starte virksomheder uden at risikere alt hvad de ejer - i øvrigt inspireret af udlandet.

Og hvad skal man med Google, når man har selskabsloven. :-)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Connspire Aps Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Andersen:
Jeg er ikke enig. Med et ApS kan du komme i gang for 50.000 - med et IVS for 1 krone. Du kan rigtigt nok ikke trække udbytte før du har egenkapital på 50.000 - men så kan du trække pengene ud som løn i stedet. Hvad skulle være så dyrt ved IVS? IVS er ikke et politisk misfoster, men et (politisk) forsøg på at give iværksætterne bedre muligheder for at starte virksomheder uden at risikere alt hvad de ejer - i øvrigt inspireret af udlandet. Og jeg behøver ikke Google. Jeg har selskabsloven :-)

Og du er også i din gode ret til ikke at være enig :) - dog er min mening den samme som langt de fleste økonomer og revisorer også har, og det burde få folk til at tænke sig om en ekstra gang, inden man bare kaster sig ud i et IVS..

Jeg kender flere erhvervs drivende der f.eks heller ikke vil give IVS'er kredit! Nogle af dem vil ikke engang løfte en finger før end at de er blevet betalt af IVS'et.

Citat
" Jeg har samlet lidt praktik om selve stiftelsen her: http://www.ditselskab.dk/mere-info/stifte-ivs "


 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronnie - Connspire:
Jeg kender flere erhvervs drivende der f.eks heller ikke vil give IVS'er kredit! Nogle af dem vil ikke engang løfte en finger før end at de er blevet betalt af IVS'et.

Og der er mange flere der har det sådan med et APS. Så hvad skulle det lige vise ?. Sjovt nok er alle dine fordomme mod et IVS, de samme som man før hørte om et APS.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)