Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tomt aps købes

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Og der er mange flere der har det sådan med et APS. Så hvad skulle det lige vise ?. Sjovt nok er alle dine fordomme mod et IVS, de samme som man før hørte om et APS.

Det er jeg meget enig i. At vurdere en kreditværdighed ud fra om det er et Aps eller et IVS er ikke seriøst.
De 50.000 kroner der skal være i et ApS ved stiftelse, kan være væk en halv time senere.
Uanset form, er det altid ledelsens ansvar at sikre kapitalberedskabet.

Men som John har påpeget mange gange, så det vigtigt at være opmærksom på at der er en ekstra omkostning forbundet med at overgå fra IVS til Aps i form af berigtigelse af kapitalen.
Hvor meget dette vil løbe op i, har vi jo stadig til gode at se i praksis, men jeg tror ikke det bliver under 10.000 kroner, når der skal involveres en revisor, og det er en dyr måde at "forrente" 50.000 kroner på...
Dette er for mig at se den væsentligste og gode grund til at tænke sig rigtig godt om, inden man kaster sig ud i stïftelse af et IVS fremfor et ApS (A' prøver Sgu) som man vist sagde om ApS'er da de kom frem Big Smile

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Nagaland Danmark Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Send mig en SMS på 30228899 eller ringet til mig så skal jeg hjælpe jeg ved godt hvad du mener ingen problem mvh michael

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Connspire Aps Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er hamrende lige gyldigt om der er tale om et Aps eller et a/s.. Likviditeten kan forsvinde på 10 sekunder.. Forskellen er at, der som udgangspunkt er 80.000 eller 500.000 i likviditet i et Aps eller a/s, hvorimod at likviditeten/indskuddet som udgangspunkt i et ivs er 1 kr. I min optik er det derfor mere seriøst at handle med et aps eller a/s, da ejerkredsen har satset et voldsomt større beløb end det, der satses med i et ivs, og det er bestemt også bankernes holdning! Og ja, det nye A' prøver sku, er da utvivlsomt den nye ivs form, da der intet er at miste hvis "skidtet" krakker, hvor der derimod er meget mere at miste i et aps/as

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnie - Connspire:
Det er hamrende lige gyldigt om der er tale om et Aps eller et a/s.. Likviditeten kan forsvinde på 10 sekunder.. Forskellen er at, der som udgangspunkt er 80.000 eller 500.000 i likviditet i et Aps eller a/s, hvorimod at likviditeten/indskuddet som udgangspunkt i et ivs er 1 kr. I min optik er det derfor mere seriøst at handle med et aps eller a/s, da ejerkredsen har satset et voldsomt større beløb end det, der satses med i et ivs, og det er bestemt også bankernes holdning! Og ja, det nye A' prøver sku, er da utvivlsomt den nye ivs form, da der intet er at miste hvis "skidtet" krakker, hvor der derimod er meget mere at miste i et aps/as! 

Du mener altså at du hellere vil handle med den boligspekulant der har 20 tomme APS´er og skylder 800 millioner væk. End den lille håndværker der har startet et IVS.

OG så er det vel 50.000 for APS og 300.000 for A/S i dag

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Nagaland Danmark Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan også sætte det hele på en spids, eller prøve og være positiv 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Experian/RKI skrev tidligere på ugen i en pressemeddelelse:

"Rasmus Westerlin, Senior Business Advisor hos Experian, uddyber:  ”De nye IVS’ere er mindre polstrede overfor tilbageslag. De kan let ende i konkurs, hvis ikke de konsolideres og styrer deres likviditet stramt. Vi ser ofte, at selskabsformer med begrænset hæftelse, har en slappere betalingsdisciplin, hvilket kan være et udtryk for svag likviditet. Eksempelvis betaler selskaber med begrænset hæftelse deres regninger senere end enkeltmandsvirksomheder, hvor ejeren hæfter personligt. Vi ser også højere konkurstilbøjelighed blandt anpartsselskaber sammenlignet med enkeltmandsvirksomheder.""

Under alle omstændigheder hvad enten der handles med et enkeltmandsfirma, IVS, APS, SMBA eller AS skal man aldrig tage større chancer end man kan tåle.

Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 43
Fra  Nagaland Danmark Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jo ikke fordi de har en slap betalings desiplin, har været ansat i store virksomheder hvor man bevist trækker betalinger og spare x procent om året og derved spare lidt på kassekrediten og derved har gratis medarbejder da man holder renten i banken op med hvad en ansat koster meget simpel 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror en del med IVS vil opleve at få det dårligste af to verdener desværre. Selskabernes manglende mulighed for at trække underskud fra i personlig indkomst og krav mod ejer om personlig kaution til bank i 99% af alle fald (tror jeg) og sikkert ganske mange leverandører der enten vil ha forudbetaling eller - personlig hæftelse.

Dertil en klar risiko, hvis man ikke hele tiden er meget omhyggelig med kapitalberedskabet - for køber man ind, hvor det burde ha været oplagt, at man formentlig ikke kunne klare forpligtelsen, så kan det i sig selv gi personlig hæftelse. Jeg tror der vil være en del fokus på det område både fra det offentlige/selskabsstyrelsen/skat og fra leverandører

Endeligt langt mere kompliceret og offentlig regnskab/årsberetning + selskabs selvangivelse som samlet kan give større behov for hjælp end der måske er for den personlige virksomhed.

Omvendt vil der givet være IVS'er som klarer sig og løser opgaven for sin stifter og specielt for folk med I/S og en kedelig solidatisk hæftelse vil det sikkert være den rette løsning, men at tro, at man fremover skal ha alt i IVS i stedet for personlig virksomhed, vil være en fejl.

Jeg tror såmænd ikke det specielt bliver svindlere der vil bruge IVS, de kan sagtens skaffe til et ApS normalt, men der vil nok være en del som vil forsøge sig ad den vej, hvis de står i RKI og vil drive selskab i IVS form for at kreditorer skal ha længere vej til de personlige penge, men det må man tage højde for, hvis man vil handle med nye IVS uden sikkerhedskrav.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 185
Fra  Connspire Aps Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:
Du mener altså at du hellere vil handle med den boligspekulant der har 20 tomme APS´er og skylder 800 millioner væk. End den lille håndværker der har startet et IVS.

Ja, for vi kan af rettens vej begærer dem konkurs, og vi ville vide at der minimum er 50/80/300/500k at hente. Og det er heldigvis langt langt de færreste aps/as der har 800 millioner i gæld og spekulerer i boliger - særligt i vores branche, så JA, bestemt vil vi hellere handle med Aps og AS.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnie, du har ikke en ski.d garanti for noget. Selskabskapitalen kan være  ædt op dagen efter stiftelsen.

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)