Hej Er der nogen der har erfaring med eller ved noget om, hvor stor en avance byggemarkeder, trælaster mv. typisk forventer at have? Det er drejer sig om mindre produkter som fx. fugemasse, lim osv. Og når man taler om denne avance faktor, er det så i forhold til butikkens kostpris med eller uden moms? Det vil være en stor hjælp hvis nogen kender til dette. På forhånd tak SSH |
Hej
lige dit indlæg. Jeg er uddannet inden for branchen, og Har tidligere siddet som byggemarkedschef, så mener at have en kendskab til dette.
Mange leverandører i denne del af byggemarkedet, bruger bonus ordninger i stor stil. Dvs at der typisk for de store kæder er en faktura rabat i omegnen af 40%. Dertil kommer en lang række graduerede bonus ordninger. Disse kan sagtens udgøre, yderligere 50-70% Disse bonuser udbetales typisk direkte til markedsføring (det silvan/Bauhaus katalog du læser, er langt hen af vejen betalt af leverandørerne) Andre bonuser udbetales til kapital kæden eller ejer kredsen bag byggemarkedet.
opsummering, dækningsgraden på lim produkter/maling der sælges fra hylden, dvs ikke kampagne varer, vil typisk være 70%
håber du kunne bruge svaret