Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmark, alt for dyr!

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er i gang med at starte en webshop.

Jeg er noget til punktet fragt og har de seneste 2 uger haft snakket med post Danmark.

Dog mener jeg stadig at de er alt for alt for dyre, til at levere mine pakker.

Jeg har forhørt mig om en erhvervsaftale. Og de har derfor ud fra hvad jeg har angivet, kommet frem til dette tilbud som er citeret direkte fra en mail fra post Danmark:

Privatpakke priser er IKKE indeholdene moms, og der skal ikke tillægges moms. Prisen på privatpakker er momsfri.  Dvs. at prisen for 0-1 kg er 61,00 med omdeling.

Sender du pakken fra posthuset er den på 100,00 kr. Sender du den via onlinepakkeporto er den 80,00 kr. Du sparer altså penge ved at indgå erhvervsaftale med os.

Om du emballerer i boblekuverter eller papkasser er lige meget ifht prisen. Det er vægten der bestemmer. ( og volumenberegningen, jeg skrev om først)
Altså mener jeg stadig det er dyrt. Men hvad der går mig mere på er at gul & gratis har et samarbejde med post Danmark, hvor jeg kan få fragtet mine pakker til 58kr + få printet labels og dette er endda uden erhvervsaftale?
Hvad mener i om dette? har i et godt råd til mig? Burde jeg benytte mig af gul & gratis?
Jeg tænker min profit på mine produkter er jo næsten ingenting med de priser. :)
Mvh
Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 112
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 15:46

Hvor mange pakker forventer du at sende i 2014? Du skulle gerne kunne få nogle fornuftige priser, hvis du påtænker at drive en webshop.

Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.

Tilmeldt 24. Apr 12
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 15:51

Nu har jeg endnu ikke prøvet at drive webshop, og ved af den grund ikke hvad der er normalt som nystartet. Jeg er ikke optimistisk. Så jeg har sagt ca 100 til Post Danmark. Og det er det priserne er taget ud fra.

Mvh

Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 112
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 15:55

Du siger Post Danmarks priser tager al din avance, så lyder det til, at det ikke er voldsomt dyre produkter. Så start evt. med at sende det som brev (hvis ikke det vejer for meget) og kontakt så Post Danmark for en pakkeaftale, når du har en fornuftig volumen. Så har du et mere konkret antal at basere det på.

Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.

Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 15:56

Vi sender 10.000 pakker om året, og har fået en pris på ca. det halve. Det er så uden omdeling inkl. afhenting. 28-30 kroner 1-5 kg finder vi fair nok.

Hvis du kun sender 100 pakker om året, så er det vel en fin pris du har fået ;)

Jeg skriver om visum på ciriusonline.dk

Tilmeldt 24. Apr 12
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 16:05
Fra Varde
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 17:02

Der er jo også andre muligheder som fx GLS.

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 17:12

Det er dyre priser til forhold til hvad en kunde vil betale i fragt. Mine erfaringer med min familie er at de synes fragt er dyrt når det koster +39 - men det fint såfremt varerne er billige...:)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:15
Carsten Nielsen:

Jeg forstår bare ikke hvordan gul og gratis, kan gøre det endnu billigere. :)?

Hvis du har sagt til Post Danmark at du sender 100 pakker om måneden, og Gul & Gratis sender det samme antal, bare om dagen (minimum), så er det forholdsvis simpel logik at de har bedre priser.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 24. Apr 12
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 17:25

Vil i så mene at jeg burde benytte mig af gul og gratis, her i starten. Eller hvordan sender man via brev?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)