Du lægger det i en kuvert (evt. boblekuvert), eller pakker det ind på anden vis, og så sætter du frimærker på.
Mht. prisen hos PostDanmark: De giver givetvis volumenrabat, på samme måde som masser af andre virksomheder. Du kan jo evt. vælge at sende uden omdeling.
Mht. labels: Når du har en erhvervsaftale med PostDanmark benytter du PacSoft til at udskrive dine egne labels.
Kan helt klart anbefale at tage et kig på GLS pakkeshop løsningen.. Vi er selv skiftet fra PostDanmarks horrible priser og over til GLS med afhentning på firma adressen.
Prisen er bedre og servicen er bedre. Nogen mener at mange kunder springer fra ved GLS, men der er jeg meget uenig, det er ikke hvad vi oplever. Der findes stort set en pakkeshop i hver by, hvorimod at der er langt mellem posthusene i flere af de små byer, derudover har pakkeshops som regl lang tid åben (tankstationer døgnbutikker osv.)
Brug for hjælp til WordPress? eller mangler du en professionel hjemmeside? - https://prestawise.dk
Hej. Du skriver porto vil tage det meste af dit DB. Du kunne difference fragt omkostningen for kunden, at det over et vist beløb var gratis og ellers kostede den reelle omkostning. Hvis varern er let og ikke så dyr, så kan du jo sende det som maxi brev, væsentlig billigere, her er dog ikke track and trace, og dårlig erstatning ved bortkomst. Benyt evt. pakker kun til posthus/postbutik uden omdeling, så er det billigere. GLS pakkeshop er også et godt alternativ.
Måske fragten ikke er problemet, men din fortjeneste...
Såfremt du ikke har volume, så kommer du sjældent langt i forhandlinger. Du kan dog overveje, at få tilbud fra en speditør, som har volume og derfor bedre rater.
Vil klart anbefale at bruge Gul & Gratis. Det er måske lidt tungt at arbejde med, men det er nemt. Bruger det selv konstant. Vi sender dog også kun mellem 5-10 pakker pr. dag, men erfaring er, at det faktisk i de fleste tilfælde er billigere at bruge G&G end det er at sende som brev. Og så har vi forsikring og tracking og det hele på.
Har taget beslutningen om at vi kun sender uden omdeling, med mindre kunden specifikt beder om det, og betaler det ekstra for omdeling (langt under 1% der gør det, for de fleste skal alligevel på posthuset og hente pakken, da de ikke er hjemme når posten kommer).