Kære Amino'er ...og glædelig bagjul :-) Jeg har et enkelt spørgsmpl, som jeg håber der er et klogt hoved der kan hjælpe med at besvare. Mit spørgmål er som følger: - Kan man medtage bilag i virksomhedsregnskab (og dermed opnå fradragsret) som er dateret før virksomhedens opstartsdato? ...og i så fald - Er man så nødsaget til at lave en tilbageskrivning af datoen for virksomhedens start således at den ligger før de daterede bilag (mener at have læst at det er fuldt legalt) - altså sådan at forstå at man eksempelvis registrere virksomheden 1/7-2014, men at man registrere startdatoen til at være 1/3-2014 (hvis det giver mening at forklare det sådan) ...Alternativt - Kan man dække udgifterne som privatperson (f.eks 50.000 i udgift til hjemmeside m.v.) og så overføre værdien senere til virksomheden? Gode hilsner AJ Til de det måtte interesse handler det om, at jeg af skattetekniske grunde ikke kan lave opstsrt af ny virksomhed nu og her. Alligevel vil jeg gerne lave nogle indledende tiltag og starte helt i det små. Men da dette indebære mindre investeringer/udgifter, vil jeg jo gerne - om muligt - gøre brug af fradraget for udgift såvel som moms. Håber der er nogen der kan gøre mig lidt klogere |
Du kan godt medtage udgifter op til 6 måneder inden virksomhedsstart.
Du kan læse lidt om det på side 10 i denne vejledning:
http://www.selskabsadvokaterne.dk/media/8271/told-skat-egen-virksomhed.pdf