Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personligt eller Aps?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære alle

1/5 skal jeg være selvstændig. Men skal jeg lave et personligt ejet firma eller et Aps?

-Den eneste ansatte bliver foreløbigt mig.
-Jeg skal leve af telefonsalg for andre danske firmaer, mødebooking samt konsulentydelser indenfor callcenterområdet.
-Min bopæl bliver i Grækenland, hvorfra jeg skal arbejde (ringe til DK via IP-telefoni)

Håber du kan give mig et hint eller et par ord om fordele og ulemper.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 14:20

Det er ikke muligt at besvare uden at kende de nærmere omstændigheder, herunder om du opgiver din bolig her i landet.

Jeg skal ikke undlade at henlede opmærksomheden på, at vi er opført på listen, der yder gratis indledende rådgivning til iværksætter.
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 14:58
Jeg kommer ikke til at have en adresse i Danmark personligt.

Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 18:07

hej

hvis jeg forstår dig ret så bryder du alle bånd til DK dog ikke med dit arbejdsområde.

du hjælper danske firmaer med deres danske kunder .....

For mig at se - som slet ikke har indgående kendskab til skat moms reg. forhold - er du med bopæl i Grækenland underlagt deres skatteregler og ikke de danske. Du vil derfor - for mig at se - være et internationalt firma der arbejder 100 % i udlandet set med græske øjne - derfor mener jeg du skal tale dem de græske myndigheder om dette.

Venligst

René Buch

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:48

Så vidt jeg ved, så kan du ikke stifte en personligt ejet virksomhed eller et I/S, såfremt du ikke bor i landet. Derimod skulle der ikke være et problem med et ApS eller et A/S, da der så befinder sig en egenkapital i selskabet som en sikkerhed for eventuelle kreditorer.

/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 19:48

Tak for svarene. Har været hos revisor i dag og fået samme besked: Det skal være et Aps.

Han var dog usikker på hvor jeg skal beskattes - i Danmark eller Grækenland. Kommer an på om man definerer at jeg udfører arbejdet i det ene eller det andet land (fysisk sidder jeg jo i Gr og udfører arbejdet via tlf og internet)

Nogen som har erfaring?

Og så er det noget med at jeg skal ansætte en direktør, som _skal_ være bosiddende i Dk. Det skal nok blive fornøjeligt!

Hilsen Anders

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 09:33
Hvis du vælger den løsning - at drive det i APS - så beskattes du af din eventuelle løn i Grækenland, medens ApS-ets eventuelle overskud beskattes i DK.
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 12:51

Hej igen!

Nogen, som ved om det er rigtigt at jeg skal ansætte en direktør, som skal bo i Dk?

Hilsen Anders

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 21:22
Dato: 1/31/2006 12:51:06 PM Forfatter: Anders Saugstrup

Hej igen!

Nogen, som ved om det er rigtigt at jeg skal ansætte en direktør, som skal bo i Dk?
Hilsen Anders

Hej Anders,

Det er ikke korrekt. læs selv mere her

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 23:08

Det skal du ikke.

PS Husk vi etablerer selskaber til landets laveste priser. Også for et hav af aminoer efterhånden. tjek og lige inden du vælgere operatør.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)