Jeg har noteret mig mentalt, da jeg startede firmaet i foråret, at jeg til juletid skulle igennem "en større regnskabsopgave". Siden opstart har jeg brugt Billys Billing som regnskabsprogram og derfor næsten smertefrit, har afregnet moms pr. kvartal. Nu hvor året er ved at være slut, tænker jeg jo "årsregnskab", men når jeg så kigger rundt omkring på Nettet, ser det ud til, at man gør det i forhold til hvornår man starter sin virksomhed/regnskabet? Og på BB står der også at mit regnskab starter i marts.. Så altså; Et årsregnskab er det NU eller efter det 1. hele år? For man skal da ikke gøre det to gange vel? Pludselig synes jeg så ikke (med hjælp fra BB´s program) at det ser svært ud. Hvis årsregnskabet bare består af en resultatopgørelse + balance, så er det jo lige til at trække ud af mit regnskabsprogram... Burde jeg så ikke bare gøre det selv? "Nej vi ville anbefale dig at kontakte en bogholder/revisor" kan jeg høre Amino-folket råbe - i så fald why? Til at gå det hele igennem? Eller hvad er det, som jeg ikke selv kan? Har løbende sat mig meget ind i hvad der kan trækkes fra osv. så det er jeg faktisk ikke i tvivl om.. Jeg vil tilbage til BB og taste de seneste regninger ind /opdaterer, indtil der (forhåbentligt) er kommet lidt svar herinde :)
|
Hej Nifty
Dejligt med en smertefri momsafregning :-)
Skynd dig at ring til vores support på tlf. 60 24 60 24, så vil du få lynhurtigt hjælp til dit årsregnskab.
De kan også kontaktes på support@billysbilling.dk hvis du hellere vil skrive til dem.
Mange hilsner
Trine