Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Høj regning fra fødevarestyrelsen

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Synes simpelthen det er for groft at det offentlige tager mere i timebetaling end min advokat!

Har lige fået en regning fra fødevarestyrelsen, som på et ordinært besøg har taget 2366 kr for en times arbejde, og sjovt nok har vi to cvr. numre, og trods at virksomhederne laver det samme, og stort set har samme dokumentation liggende, så kan vi lige gange ovenstående med to.

Jeg synes af princip at der skal være regler i forhold til fødevare, og når der er regler/love, så skal der også være en kontrol - fair nok, men at de tager over 2000 kr. i timen, synes jeg simpelthen er for dårligt!

Sidste gang brokkede vi os over regningen, da vi var blevet lovet kun at få 1 x grundgebyr, trods to cvr numre, men det eneste vi fik ud af dette var en ekstra regning = gebyr på 800 kr. for manglende betaling, da fødevarestyrelsen ikke lige gad og vende retur indenfor betalingsfristen.

Det er ikke ligefrem dette der fremmer iværksætteriet, at enhver lille som stor virksomhed der sælger produkter der ikke kun omhandler fødevare, men også blot har kontakt med disse, i vores situation vinglas, at de skal bære en byrde på flere tusinde kroner om året. Så måtte de da hellere lave gratis besøg og så slå hårdt og DYRT ned på dem som IKKE følger reglerne.

Nå men skulle lige ud med dette, og ville egentlig gerne gå videre med sagen , men ved bare ikke hvor jeg skal henvende mig. En mail til en politiker drukner vel bare blandt mængden, så måske man skulle gå til pressen? Hvad synes i, er i enige/uenige med mine antagelser?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:00

at det er svært at vurdere. Det lyder dyrt og det er jo en besluting der er taget med den pris, som du næppe ændrer uden enten pressen eller en politiker. Visse politikere er ganske så flinke til at tage sager. Jeg tror ikke dette er interessant nok til pressen, det rammer for få

Prisen? Er det en eller to mand - de skal køre, der er sikkert hjemmearbejde før og efter og jeg gætter på at styrelsens timeomkostning per medarbejder kunne ligge i det niveau du nævner - men jeg forstår sagtens det er mange penge at skulle af med for en mindre selvstændig. (kunne du ikke gå ned på et CVR nummer evt)

Jeg tror stadigt jeg ville betale til tiden, klage til styrelsen, referere til ET grundgebyr som de lovede sidst - og så evt prøve at skrive til fødevareministeren og måske et par politikere du kan søge frem som fødevareordførere for partier - nok til blå side.

Pressen skal være noget fagpresse, jeg tror ikke på du får EB, Politiken osv med, andet end måske via læserbrev

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 12:13

Hej John

Håbede på du ville komme på banen her :)

Nej vi kan af forskellige grunde ikke lave om på vores struktur med moder og datterselskaber. (størrelse er relativt :) )

Det er en person der kommer her, uden nogen form for forberedelse, de besøger dig en gang om året (det er også lov) og så skal man ellers gennemgå hele sin dokumentation igen, selvom intet har ændret sig. Og du betaler så ligeledes for at de sidder og skriver rapporten, så du kan være heldig at få en ud der kan ti-fingersystemet så tager det måske 5 min. men du kan også få en der brugr to fingrer, så vil det lige koste dig 505 kr. ekstra (som er satsen per påbegyndt kvarter!) - denne gang fik jeg rabat på et kvarter, som hun sagde, hvorefter jeg blev nødt til at nævne at hun havde brugt 11 min på toilettet, så jeg så det knapt som rabat :)

Tror faktisk ikke det er så få det rammer - jo måske her på Amino, da det er meget online baseret, men reelt om du så sælger en sut til børn, en tallerken, et krus med tryk, om det er gadgets eller ej, så længe det er noget der kan drikkes/spises af/fra eller blot kommer i kontakt med dine læber, så skal du registreres. Så der er sikkert også mange webshop ejere herinde, der ikke er klar over de reelt skal registreres, uanset om de blot videresælger et produkt. Og ligeledes da Danmark ikke er et producerende land og du skal have styr på sporbarhed mv. så tror jeg hurtigt man kommer op på flere tusinde virksomheder.

En lille detalje er også, hvis du nu har EN virksomhed, men f.eks. har dine varer liggende på en anden adresse end din egen, så værsgo at betale for to besøg!

Synes ikke det er rimeligt og nej tror ikke disse folk får tilsvarende løn.

Det jeg blot anfægter er at selvfølgelig skal der noget indtjening til, men det burde være i form af større bøder til dem der ikke overholder loven, og så kunne vi andre der gjorde slippe billigere, for ideen med kontrol er jeg som sådan enig i.

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 12:27

Hvordan kan det være, at du bliver faktureret for besøgene? - Vi har aldrig modtaget en regning for et kontrolbesøg. Nu fremstiller vi fødevarer, men er der forskel på om man fremstiller fødevarer eller blot har produkter, som fødevarer kan komme i kontakt med?

Jeg troede faktisk kun at det var, hvis man fik en "plet" på sin kontrolrapport at der blev afkrævet penge for det efterfølgende besøg

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:42

Husker du at indregne tiden til kørsel frem og tilbage? Benzin? Slidtage på bil? Behandling af sagen, dvs forberedelse og afslutning? mm?

Så ser regnestykket med sikkerhed helt anderledes ud... Om prisen så stadigvæk er for høj, ja det er jeg så ik den rette til at vurderer, men ret skal vel være ret, og så skal alle forbehold i en sag inddrages, også selvom det er det offentlige!

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 12:50

Hej Fashion

Jeg kender i det hele taget ikke til mange love, hvor man skal betale for at overholde disse, det ville reelt svare til at du satte dig ud i din bil, blev stoppet af politiet, alt er i orden, men du får alligevel lige et girokort med i hånden, for han har jo brugt tid på at køre rundt, stoppe dig og tjekket om alt er som det skal være. Ved godt det er meget firkantet sat op, men om vi taler trafik sikkerhed eller fødevaresikkerhed gør ikke den store forskel :)

Der er et grundgebyr på 346 kr. og så tager de "vupti" 505 kr. pr. påbegyndt kvarter!!! - min anke er så at dette burde være lavere, altså ikke at vi ikke skal have besøg, for det mener jeg er vigtigt for at finde synderne, men så skulle lige netop synderne betale større bøder for at dække det mindre vi som overholder reglerne skal betale.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 12:55

Hej Simon

Hvis det er tilfældet er det jo bare endnu mere skævt. - Vi har ikke fået nogle anmærkninger!

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 13:15

Hmm ja, hvordan kan det mon være...handler du engros med dine varer, for så tror jeg faktisk der er noget med at man selv skal betale for kontrolbesøg. Men jeg er ikke sikker.

Vi handler kun til private

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 13:41

Hej Simon

Har ikke læst at der skulle være forskel, men kan sige at i en af vores virksomheder gør vi begge dele, og umiddelbart skal jeg kunne dokumentere det samme, altså at produktet lever op til de gældende regler mv. - og uanset hvad så mener jeg det virker lidt mærkeligt at grænsen går om det er b2b eller b2c, om der skal der betales eller ej?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:42

Bendtsen:

Jeg kender i det hele taget ikke til mange love, hvor man skal betale for at overholde disse, det ville reelt svare til at du satte dig ud i din bil, blev stoppet af politiet, alt er i orden, men du får alligevel lige et girokort med i hånden, for han har jo brugt tid på at køre rundt, stoppe dig og tjekket om alt er som det skal være. Ved godt det er meget firkantet sat op, men om vi taler trafik sikkerhed eller fødevaresikkerhed gør ikke den store forskel :)

Der er et grundgebyr på 346 kr. og så tager de "vupti" 505 kr. pr. påbegyndt kvarter!!! - min anke er så at dette burde være lavere, altså ikke at vi ikke skal have besøg, for det mener jeg er vigtigt for at finde synderne, men så skulle lige netop synderne betale større bøder for at dække det mindre vi som overholder reglerne skal betale.

Jeg har ik indført loven, så du skal ik spørge mig om, hvorfor det er sådan...

Jeg konstaterer blot, at loven er sådan, og det må skyldes nogle omkostninger et eller andet sted. Evt er det for at kunne finansierer alle disse besøg, fordi pengekassen måske er tom? 

Du har ret i, at det ville være smart, hvis blot synderne kunne straffes, men problemet er bare tit, at dem der virkelig laver narrestreger, de har sjældent penge. Så selvom der kom nogle giga bøder, så ville de bare dreje nøglen om, og derefter starte op i et nyt selskab. Dvs der kom ingen penge i kassen, og så hænger hele økonomien bag kontrolsystemet sikkert ik sammen...

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)