Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til simpelt momsregnskab. - Spørgsmål

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Din salgsmoms er de 23750 kr.

I Sverige har du kun fradrag for den betalte importmoms altså tilsyneladende de 5.000 kr. Du skal have en kvittering fra tolden/speditøren.

En helt anden ting er at du selv er forpligtet til at anmelde varer, som ikke er blevet "fanget" i tolden.

Fra Aulum
Tilmeldt 23. Mar 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Nieborg Media Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

John,

det giver da god nok mening at han skal betale importmomsen til skat. Da det er en del af momsaktiviteten i virksomheden, og det beregnes som 25 % af fakturabeløbet. Når han så har indberettet det, kan han jo angive det som indgående moms (købsmoms) så reelt set, betaler han ikke momsen, da han kan trække det fra i indgående moms.

Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Din salgsmoms er de 23750 kr.

I Sverige har du kun fradrag for den betalte importmoms altså tilsyneladende de 5.000 kr. Du skal have en kvittering fra tolden/speditøren.

En helt anden ting er at du selv er forpligtet til at anmelde varer, som ikke er blevet "fanget" i tolden.

Jeg er med på salgsmomsen, men jeg skal vel modregne importmomsen. så det jeg skal betale er 23750-5000 kr ?

Hvis jeg har fradrag for importmoms er det vel ligegyldigt om jeg anmelder at varen ikke er blevet fanget og betalt moms af? Det går jo lige op i sidste ende?

Fra Aulum
Tilmeldt 23. Mar 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Nieborg Media Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil nu ikke sige det er ligegyldigt når vi taler om skattefar.

Du har jo krav til dit regnskab om bestemte konti, når det gælder handel med udlandet udenfor EU, tænk nu hvis skattefar kigger forbi. Og ja det går op i sidste ende, men det skal indberettes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det giver mening hvis importmomsen er opkrævet af importøren og så er der jo fradrag af den - og så var det jo sverige som så kan passe med beløbet som ikke ville passe rigtigt på beløbet for import moms i DK af vare + formentlig fragt osv

Da det er udland uden for EU må fanges i tolden vel også handle om fortoldning selv i sverige ligesom der sikkert er krav til korrekt importmoms angivelse i sverige ville jeg tro, så mon ikke importøren har nogenlunde samme ret

Henrik - trækker man svensk import moms fra i dansk salgsmoms eller mon der tales om svensk salgsmoms - og hvor kommer selvangivelsen ind  i forhold til momsen. Nå jeg tror ikke helt jeg har fanget spørgsmålet, så jeg bør vist overlade trygt til er andre :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit regnstykke er rigtigt. MEN for de varer som ikke er blevet fanget kan du jo ikke få fradrag, hvis du ikke har end toldkvittering.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

@ John, der trækkes ikke moms fra på tværs af landegrænser. Tråden giver kun mening hvis vi taler svensk salgsmoms.

Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Dit regnstykke er rigtigt. MEN for de varer som ikke er blevet fanget kan du jo ikke få fradrag, hvis du ikke har end toldkvittering.

Nej, men jeg har jo heller ikke brug for fradraget når ikke jeg har betalt. For mig giver det jo det samme..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

ah det hele er svensk :)  I dk har vi jo pligt til at bogføre og angive importmoms - og det har jo så for varer til videresalg heller ikke spor økonomisk betydning, men det ville vel kunne give bod hvis man lod være, da det vel er en del af statens regnskab og statistik. Jeg ville TRO det var samme sag i Sverige og at myndighederne kunne undre sig over mangel på købsmoms/importmoms ved indberetninger?

Venlig hilsen 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig Rune. Hvilken risiko du vil leve med i forhold til myndighederne er dit valg.Smile

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)