Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisfastsættelse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle.

Jeg er igang med at skulle prisfastsætte mine produkter og jeg er lidt bange for jeg glemmer noget. Derfor vil jeg høre om I vil fortælle mig om jeg har forstået det rigtigt?

Købspris, incl fragt emballage mm x 1,25 (moms)

fx

85 x 1,25 = 106,25

jeg vælger så at sælge produktet til 150 kr og dvs at jeg har 43,75 for hvert solgt produkt til at betale mine FO.

Alle mine FO løber hver måned op i 20.000 kr og derfor skal jeg have solgt minimum 458 stk, for at mit regnskab ikke får et negativt resultat. 

Håber jeg har forklaret mig ordentligt og at I vil hjælpe:)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46763
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:57

Lad helt være med at ha moms med når du skal regne overskud/fortjeneste. Det du køber betaler du 25% på men dem får du jo igen - og den moms du lægger på når du sælger er ikke en del af din fortjeneste eller omsætning overhovedet, men penge du opbevarer for skat og bare afleverer - de indgår ikke i dit driftsregnskab

du køber altså for 85 kr og sælger for?? Hvis du mener 150 inkl. moms så sælger du for 120 kr uden moms

Så har du altså køb 85 - salg 120 = 35 kr fortjeneste per styk. Hvis du skal ha dækningsbidrag for 20.000 kr, så er det 20.000 kr delt med 35 kr = 572 stk du skal ha solgt i dit eksempel

VÆK med moms fra køb og salg når du skal regne regnskab - moms er KUN i status, aldrig i drift og er hverken omkostning eller indtægt

god vind .- læs evt en masse i min BLOG INDHOLDSFORTEGNELSE for du kan ha brug for at sætte dig ind i en del med moms og regnskab tror jeg Smile

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:18

Tak for svar John. Dn blog er lige det jeg havde brug for, så vil nu sætte mig til at læse:)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)