Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning fra firmaer til skat.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra kolding
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Train4More Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg spiller musik i weekenderne på diverse værthuse som alm. privat person, hvor der blir skrevet en kvittering efterfølgende.

Mit spørgsmål går så ud på hvornår det er sidste frist for værtshuset/virksomheden at indberette de kvitteringer til skat, da der både står navn og cpr. nr på osv.

Og hvornår er det sidste frist for mig at indberette min indtjening og udgifter for i år (2013) til skat. inden jeg for min opgørelse næste år for år 2013.

Grunden til at jeg spørger er for at undgå at nogle datoer bliver oprettet 2 gange, så jeg ikke skal betale 2xskat for den same dato.

Vh Lars P

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:38

Så vidt jeg er orienteret, skal virksomheden faktisk indberette den slags betalinger måned for måned.

Men i praksis ved jeg også, at nogle mener, at beløbene er SÅ små, at de samler dem sammen til én indberetning her får december måned.

Fra kolding
Tilmeldt 26. Sep 12
Fra  Train4More Skrevet kl. 09:40

okay… så jeg skal faktisk spørger de forskellige steder hvad de hver især gør.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:47

værtshuset bør nok gøre det helt løbende, men ja - hør dem hvad de gør, for de skal indberette for at kunne trække det fra. Du bør kunne logge på skat og gå i din skattemappe og der finde et punkt der viser alt som er indberettet for dig helt frem til sidste måned.

Sidste frist for at betale skat for 2013 uden rente er inden årets udløb og ellers må du jo bare kontrollere at alt er korrekt når du ser årsopgørelsen og foretage en frivillig indbetaling inden 1/7 2014 af skatten for 2013, så får du et mindre rentetillæg men ikke den ekstra strafrente efter 1/7 

Som sidebemærkning skal værtshusene også i princip indberette spillelisten til Koda og der indbetale et mindre beløb som så - hvis du sidder og performer eget materiale - betales fra koda til dig.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra kolding
Tilmeldt 26. Sep 12
Fra  Train4More Skrevet kl. 10:32

men har værtshuset reelt indtil marts 2014 til at indberette, eller skal de senest gøre det i år for at kunne trække det fra ? for hvis de ikke gør det, er det vel tabte penge for dem? jeg kan jo i teorien undlade at indberette det, og så må værtshusene selv sørger for det. ? og så skal jeg kun betale skat for de datoer som de selv indberetter…  ? i teorien selvf.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:40

nej de skal indberette i regnskabsåret og ja man kan altid lade være med at indberette selv, men lovligt er det jo ikke, man skal sørge for at få indberettet sine indkomster - men i teorien selvf. Du kan jo ikke gøre så meget bedre end at kræve at de sørger for at det indberettes korrekt og gi dem dit CPR til det - men du har pligt skattemæssigt til selv at kontrollere, at årsopgørelsen har alt med

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)