Alle virksomheder er baseret på problemer.
Hvis der ikke var nogle problemer var der ikke nogle virksomheder...
Eksempel:
Derfor: Hvis der ikke var nogle problemer var der ikke nogle virksomheder. Forleden stor jeg i en butik, der forhandler Apple-produkter. Kunden før mig spurgte om de havde en hvid iPad 32GB med 3G på lager. Sælgeren undersøgte det og svarede: "Jeg har kun én, men den er reserveret til en anden kunde". Og så gjorde sælgeren ikke mere ved det problem, og kunden gik med sine kr. 4.000 i lommen. Kan du se problemet...? Jeg var der for at se på, hvordan den pågældende by servicerer sine kunder. Hvilke problemer er det DU løser hver dag? For I eller jeres kunder har da problemer, ikke? Det tror jeg, for ellers var du der slet ikke. Måske skulle du, næste gang du taler med en kunde, sige: "Goddag, hvad er problemet?" (Og ja - du må gerne skifte ordet "problem" ud med "udfordring", hvis det "smager" bedre. Blot du er klar over, at det er det samme du skal gøre.) Mange hilsner |
At du vælger at gøre udfordringer til problemer, ser jeg som noget ekstremt negativt.
Udfordringer - opgaver - det er positivt. Og nej tak - vi har ikke brug for (endu) en popsmart "problemknuser" til en mindre formue. Vi tager, og løser selv de udfordringer kunderne kommer med :-)