Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ja tak til problemer...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 36
Fra  Arbejdsglæde.Com by John Harmsen ApS Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Alle virksomheder er baseret på problemer.
Hvis der ikke var nogle problemer var der ikke nogle virksomheder...
 
Eksempel:
  • Du er sulten. Det problem kan supermarkedet eller caféen løse for dig
     
  • De Off. Transportmidler kan ikke løse dit transportbehov. Det problem kan bilsælgeren løse for dig
     
  • På dit arbejde mangler I en energi-indsprøjtning. Det problem kan jeg løse for jer, med mine foredrag og kurser

Derfor: Hvis der ikke var nogle problemer var der ikke nogle virksomheder.

Forleden stor jeg i en butik, der forhandler Apple-produkter. Kunden før mig spurgte om de havde en hvid iPad 32GB med 3G på lager. Sælgeren undersøgte det og svarede: "Jeg har kun én, men den er reserveret til en anden kunde". Og så gjorde sælgeren ikke mere ved det problem, og kunden gik med sine kr. 4.000 i lommen.

Kan du se problemet...?

Jeg var der for at se på, hvordan den pågældende by servicerer sine kunder.
Gågaden i byen "bløder", ganske som det er tilfældet i mange andre handels-byer, fordi Storcentret trækker mange kunder til, og væk fra Bymidten.
Og det er et problem som min virksomhed bl.a. er baseret på at hjælpe med.

Hvilke problemer er det DU løser hver dag? For I eller jeres kunder har da problemer, ikke? Det tror jeg, for ellers var du der slet ikke.

Måske skulle du, næste gang du taler med en kunde, sige: "Goddag, hvad er problemet?"
Hvis du ikke kender din kundes problem kan du jo ikke løse det...

(Og ja - du må gerne skifte ordet "problem" ud med "udfordring", hvis det "smager" bedre. Blot du er klar over, at det er det samme du skal gøre.)

Mange hilsner
John Harmsen.dk

Se kurser og foredrag, og få gratis tips til mere arbejdsglæde på www.GoMandag.dk

Se mere om salg og salgsstrategi på www.salgstræner.dk

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 5 person

At du vælger at gøre udfordringer til problemer, ser jeg som noget ekstremt negativt.

Udfordringer - opgaver - det er positivt. Og nej tak - vi har ikke brug for (endu) en popsmart "problemknuser" til en mindre formue. Vi tager, og løser selv de udfordringer kunderne kommer med :-) 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:
At du vælger at gøre udfordringer til problemer, ser jeg som noget ekstremt negativt.

At du kalder en bæ for en blomst, får den jo ikke til at lugte bedre vel?
Skype-TongueOut 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Jesper Hansen:

Fru Hartmann:
At du vælger at gøre udfordringer til problemer, ser jeg som noget ekstremt negativt.

At du kalder en bæ for en blomst, får den jo ikke til at lugte bedre vel?
Skype-TongueOut 

Har du ikke noget bedre at komme med ?

Hvis man tilgår livet og dets udfordringer med et positivt sind, behøver man ikke komme med kommentarer som den du lige fik fyret af der.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:

Har du ikke noget bedre at komme med ?

Hvis man tilgår livet og dets udfordringer med et positivt sind, behøver man ikke komme med kommentarer som den du lige fik fyret af der.

Hold da op, ja der fik vi en lektion i at tilgå livet med et positivt sind..

Godaften til dig 

Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 36
Fra  Arbejdsglæde.Com by John Harmsen ApS Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kære Fru Hartmann

Tak for din kommentar.

Jeg er dog en lille smule ked af at blive kaldt for en "popsmart problemknuser" til en mindre formue.

Jeg er alt andet end det.
Faktisk vil jeg slet ikke sælge noget med dette indlæg.

Jeg vil blot belyse, at mange sælgere overser, at deres kunde faktisk står i deres forretning/virksomhed med et problem - eller udfordring om du vil - men undlader at hjælpe kunden med udfordringen. Og så taber begge parter. Samtidig hører jeg de samme sælgere klage over manglende omsætning.
Kan du se problemet? Eller udfordringen? 

Jeg holder fast i, at hvis der ikke var nogle problemer/udfordringer, var der nok også tilsvarende færre virksomheder eller jobs.

Jeg ved ikke hvad de beskæftiger dig med til hverdag. Men jeg gætter på at du også løser en eller anden form for problemer :-)

Venlig hilsen
John Harmsen 

Se kurser og foredrag, og få gratis tips til mere arbejdsglæde på www.GoMandag.dk

Se mere om salg og salgsstrategi på www.salgstræner.dk

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hold da op en gang negativ mudderkastning i lige fik fyret af dér... 

Godt indlæg! (Y)

I min (kommende) virksomhed behandler vi bl.a. et geografisk problem :) 

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

John Harmsen (Salgstræner.dk):

Kære Fru Hartmann

Tak for din kommentar.

Jeg er dog en lille smule ked af at blive kaldt for en "popsmart problemknuser" til en mindre formue.

Jeg er alt andet end det.
Faktisk vil jeg slet ikke sælge noget med dette indlæg.

Jeg vil blot belyse, at mange sælgere overser, at deres kunde faktisk står i deres forretning/virksomhed med et problem - eller udfordring om du vil - men undlader at hjælpe kunden med udfordringen. Og så taber begge parter. Samtidig hører jeg de samme sælgere klage over manglende omsætning.
Kan du se problemet? Eller udfordringen? 

Jeg holder fast i, at hvis der ikke var nogle problemer/udfordringer, var der nok også tilsvarende færre virksomheder eller jobs.

Jeg ved ikke hvad de beskæftiger dig med til hverdag. Men jeg gætter på at du også løser en eller anden form for problemer :-)

Venlig hilsen
John Harmsen 

Hvis ikke du ville sælge noget, havde du nok ikke plastret din signatur til med "reklamer"!

Og tog du dig tid til det, kunne du læse dig til hvad jeg laver :-) 

Og nej, jeg løser ikke problemer, jeg udfører opgaver og nyder udfordringerne.

Jeg har gennem et lamgt arbejdsliv været udsat for mange, som mente at de med deres popsmarte salgsgas kunne ændre alt for en dårligt fungerende virksomhed. Tro mig - intet af det har nigensinde fungeret efterfølgende. Men "konsulenten" fik sin bid af kagen.

Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 36
Fra  Arbejdsglæde.Com by John Harmsen ApS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Kære Fru Hartmann

Jeg har ikke "plastret noget til med reklamer", men blot skrevet hvem jeg er, og hvad jeg laver.
Dels for ikke at være anonym - dels for at vise at jeg faktisk har en relevant baggrund for at udtale mig om emnet.

Helt ærligt - vi 2 kender ikke hinanden, og du har intet belæg for at udtale dig om mig som "popsmart", blot fordi du har dårlige erfaringer med andre konsulenter.
Normalt kommenterer jeg ikke på sådanne bemærkninger, men der er også en grænse for, hvad jeg vil kaldes for af en fremmed person.
Jeg går ind for en god tone, selvom man måtte være uenig, og vil gerne udbede mig det samme.

Det er ærgerligt at du ikke har gode erfaringer med konsulenter.
Der er helt sikkert "brodne kar" i konsulentverden, men hvis (de gode) konsulenter ikke havde sin berettigelse på markedet, var de der slet ikke. Det er ret nemt.
Men det er nu heller ikke konsulenter denne blog handler om. Det virker som om at du har misforstået meningen med mit indlæg.

Det er rigtig dejligt at I på din arbejdsplads tager jer af jeres kunders probl... udfordringer. Smile
Det er ikke alle virksomheder der gør det - og det er DET der er min hensigt at påpege med mit indlæg.

Havde jeg kaldt mit indlæg for "Ja tak til udfordringer" havde det givet en anden reaktion.
Men det er helt bevidst at jeg har lavet en mere "provokerende" overskrift.
Selvom det selvfølgelig er politisk ukorrekt at kalde "udfordringer" for "problemer". Det skal man søreme passe på med Smile

Skal vi bare runde den af og sige at vi er enige om at vi ikke er enige.

Og så ønsker jeg dig god vind fremover :-)

Venlig hilsen
John Harmsen 

Se kurser og foredrag, og få gratis tips til mere arbejdsglæde på www.GoMandag.dk

Se mere om salg og salgsstrategi på www.salgstræner.dk

Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 36
Fra  Arbejdsglæde.Com by John Harmsen ApS Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Ja, man skal passe på med at stikke snablen frem Smile

Held og lykke med din nye virksomhed.

Vh
John Harmsen 

Se kurser og foredrag, og få gratis tips til mere arbejdsglæde på www.GoMandag.dk

Se mere om salg og salgsstrategi på www.salgstræner.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)