Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nægte at sælge til kunde...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Må jeg nægte at sælge til en kunde?

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 17:14

Ja. Er det B2B eller B2C og hvilket produkt snakker vi om?

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 17:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det kan du sagtens.
Det er din virksomhed og derved også dig der bestemmer hvem du vil handle med.

Men pas på at du ikke ender ud i noget diskrimination eller lignende.

Jeg har selv afvist nogle kunder i MediaMouse - Det har dog primært været fordi det var nogle kunder som var kendt for at skabe problemer (forsøge at løbe fra regningen, ønsker de billigste tryksager, men forventer omvendt den højeste kvalitet muligt m.m. efterfølgende).

Og så var der en enkelt kunde for et halvt år siden som jeg decideret smed ud af døren med besked om aldrig at kontakte os igen. Jeg skulle have møde med en ny kunde som gerne ville have et fysisk møde hos os, da han ville se en del prøver og snakke om mulighederne. Han dukkede ikke op den dag som var aftalt, men kom uanmeldt den efterfølgende dag. Jeg sad på det tidspunkt i møde med en grosist og kunne høre hvordan han overfuste en af mine kolleger ude ved skranken, fordi han ikke kunne komme til at tale med mig nu og her ,"når han nu var i nabolaget". Jeg gik så derud og forklarede at jeg sad midt i et andet møde og han måtte lave en aftale til en anden dag. Han kaldte mig så for en snothvalp eller lignende (jeg kan ikke lige konkret huske udtrykket) og bad om at snakke med min chef omgående.
Jeg tog det så roligt som jeg kunne, gik ind på kontoret igen og gik derefter tilbage til skranken og præsenterede mig som stifter af MediaMouse og derved chefen - og så fortalte jeg ham at han burde finde en anden leverandør, da han ikke længere var velkommen i MediaMouse.

Så igen - din virksomhed, dit valg. Om det så er det korrekte valg er en anden sag...

/Jesper

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:03

Tak for jeres indspark. - Det er klart at man ikke må diskriminere (fravælge efter race (findes der overhovedet flere menneskeracer. Er definitionen på racer ikke, at de ikke kan forplante sig på tværs?), hudfarve, køn eller nationalitet).

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 20:47

Du vælger selv, hvem du vil handle med. Du kan evt. specificere i dine vilkår, at du forbeholder dig at nægte samhandel, eller at aftaler første anses for indgået, når accept foreligger fra din side.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 20:58

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

Du vælger selv, hvem du vil handle med. Du kan evt. specificere i dine vilkår, at du forbeholder dig at nægte samhandel, eller at aftaler første anses for indgået, når accept foreligger fra din side.

Er det B2B du snakker om? Ellers er der er vel undtagelser? Eller kan apoteker så potentielt nægte en diabetiker hendes insulin, hvis de har specificeret i deres vilkår at de ikke vil sælge til folk der kommer ind på apoteket påvirket? (Forudsat at denne diabetiker selvfølgelig kommer ind på apoteket påvirket). 

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 21:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Principielt bestemmer man selv. Det er muligt der så gælder særregler for et apotek i apotekerlovgivningen, men det har så netop den årsag, som du jo finder på i dit eksempel.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)