Helt enig med Søren.
Og begge har endda den, for dig, fordel at du kan nøjes med at betale pr. måltegning og der slipper for at betale for et decideret abonnement.
Når du lave selve designet, så vær meget obs på at holde alt, så vidt muligt, i vektorer. Hold i mente om det er noget der skal skæres ud af gennemfarvet folie, eller om det skal printes og kontourskære - eller endda en kombination af begge dele.
Sådan noget som fodybninger, dørsprækker, hængsler, skinner til skydedøre og lignende skal du også være opmærksom på, da de kan kræve indvarmning, skæring eller decideret samlinger, som kan have en indvirkning på designets udseende. Undgå f.eks. små bogstaver som sidder tværs over en dørsprække eller over et benzindæksel.
Grunden til at jeg skriver ovenstående er, at jeg i min dagligdag ser en del folie-opgaver i MediaMouse, hvor der ikke er taget helt højde for den fysiske bil i det layout der er sendt. Så sent som i torsdags havde en af mine kolleger en del udfordringer med foliemontering på en bil, fordi kundens grafikker ikke var klar over at der var skydedøre i siderne på den pågældende varevogn. Så min kollega måtte trylle med folierne på bilen, så telsten stadig kunne læses.
Så tag en snak med dem som skal producere og eventuelt montere folierne - inden du laver layoutene helt færdige. Vi vil ihvertfald hellere være med på sidelinien undervejs, end at modtage et layout som efterfølgende skal laves om inden folierne kan sættes i produktion...
/Jesper
|