Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilfolie/indpakning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 14
Fra  Søren Møldrup Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Jeg har fået til opgave at designer bilfolier på flere forskellige bilmodeller.
Der skulle eksistere et website/database med stort set alle bilmodeller og dertilhørende designskabeloner.
Men jeg kan ikke finde den. Er der nogen som kender til denne eller til andre lignende sites?
På forhånd tak.

/Søren Jensen
Fra Odense
Tilmeldt 30. Jul 09
Indlæg ialt: 133
Fra  Idé-Sign Skilte & Solafskærmning Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Søren.

Der er hhv. CC Vision, og MR Clipart. Begge er betalings-/abbonementssider.

Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 14
Fra  Søren Møldrup Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Søren

Tusind tak for dit svar. Det er lige præcis det jeg har søgt efter :-)

Mvh. Søren
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt enig med Søren.

Og begge har endda den, for dig, fordel at du kan nøjes med at betale pr. måltegning og der slipper for at betale for et decideret abonnement.

Når du lave selve designet, så vær meget obs på at holde alt, så vidt muligt, i vektorer. Hold i mente om det er noget der skal skæres ud af gennemfarvet folie, eller om det skal printes og kontourskære - eller endda en kombination af begge dele.

Sådan noget som fodybninger, dørsprækker, hængsler, skinner til skydedøre og lignende skal du også være opmærksom på, da de kan kræve indvarmning, skæring eller decideret samlinger, som kan have en indvirkning på designets udseende. Undgå f.eks. små bogstaver som sidder tværs over en dørsprække eller over et benzindæksel.

Grunden til at jeg skriver ovenstående er, at jeg i min dagligdag ser en del folie-opgaver i MediaMouse, hvor der ikke er taget helt højde for den fysiske bil i det layout der er sendt. Så sent som i torsdags havde en af mine kolleger en del udfordringer med foliemontering på en bil, fordi kundens grafikker ikke var klar over at der var skydedøre i siderne på den pågældende varevogn. Så min kollega måtte trylle med folierne på bilen, så telsten stadig kunne læses.

Så tag en snak med dem som skal producere og eventuelt montere folierne - inden du laver layoutene helt færdige. Vi vil ihvertfald hellere være med på sidelinien undervejs, end at modtage et layout som efterfølgende skal laves om inden folierne kan sættes i produktion...

/Jesper
Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 14
Fra  Søren Møldrup Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper,

Tak for de gode råd. jeg har lavet en enkelt indpakning før, dog uden de store designmæssige udfordringer, men jeg vil helt klar have, det du nævner in mente.
Jeg er på nuværende tidspunkt ikke helt klar over, hvem som skal foliere selve bilen, men vil lige have dig i tankerne, hvis det skulle blive aktuelt.

Mvh. Søren
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)