Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man lave en virksomhed for at holde en mindre festival?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at lave en madfestival over nogle dage inkl. overnatning, men er i tvivl om hvorvidt man skal oprette en virksomhed eller ej for at gøre det? Eller kan man lave en forening eller blot arrangere det sammen med nogle andre?

Fra Svendborg
Tilmeldt 4. Sep 13
Indlæg ialt: 27
Fra  ImpexChina Skrevet kl. 13:24

Har selv arrangeret en mindre musikfestival i flere år. Det første år kørte jeg den under mit firma, hvilket gav en del problemer. De største problemer er moms - som forening kan du søge om momsfritagelse, hvilket er af afgørende betydning for en musikfestival. Det næste problem er, at det er utroligt svært at søge offentlige midler, støtte og sponsoratter fra lokale virksomheder, hvis det ikke er som forening. Jeg vil klart anbefale dig at stifte en forening.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:26

hvis du med forening mener ren forening type fugleforening - almennyttigt - hobby - ingen forretning osv så kan man stifte en forening, vælge formand og kasserer og være uden moms - men ingen egentlig handel og slet ikke fortjeneste - udlejning -  eller ene ejer osv

ellers - hvis det er business og du forventer omsætning over 50.000 kr ialt, så skal du stifte virksomhed - og det kan ikke hvis det er for EN messe betale sig at bruge flere type i/s vil jeg mene

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 12. Aug 10
Skrevet kl. 13:33

Tusind tak for svar - det lyder som en god mulighed. Jeg har to spørgsmål mere til foreningsmodellen: vil man kunne udbetale løn til mig for det arbejde jeg laver, hvis jeg f.eks. er formand for foreningen? Og er der ikke noget med at medlemmerne i foreningen hæfter for eventuel gæld i tilfælde af at det ikke løber rundt? Tænker blot at det måske bliver svært at få folk med i foreningen så :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:51

Fra København
Tilmeldt 12. Aug 10
Skrevet kl. 13:54

Tusind tak for svar.

Med f.eks. 50 mennesker der betaler f.eks. 3000 kr. for mad, logi, foredrag m.m. så kommer omsætningen hurtigt over 50.000, men det er ikke meningen at der skal være den store indtægt, blot at jeg selv kan få lidt løn for det arbejde jeg laver. Kender ikke lige nogen der vil være med i et I/S, så vil en enkeltmandsvirksomhed også kunne fungere?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:58

Louise:
Kender ikke lige nogen der vil være med i et I/S, så vil en enkeltmandsvirksomhed også kunne fungere?
ja

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)