Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grøn iværksætter, hvordan? Tips/nyttig viden

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Nov 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er helt grøn indenfor iværksætteri.

Jeg kunne snart godt tænke mig at stifte en mindre virksomhed.

Jeg har tænk over hvad der måske ville være smartest at sælge – som en opstart i hvert fald.

Jeg har brainstormet og kommet frem til mobiltilbehør og mindre elektronik. Det vil sige; covers, screenshields, ladere, headsets, USB’er, gadgets og alt hvad det nu begærer.

Jeg tænker bare på, er idéen et for dårligt alternativ? Jeg tænker bare, jeg vil gerne starte roligt ud med mindre produkter, så jeg lærer og får erfaringer på vejen, og efterhånden som jeg får styr på det, og tænker: ”Nu er det nu!”, så vil jeg opgradere. Er idéen ok? Er det for stort at starte en mindre virksomhed som 16-årig, eller er det en god alder at gå i gang, eller er det en for stor mundfuld?
Jeg regner med en tilhørende webshop.

Hvilke firmaform burde jeg vælge? Min omsætning bliver ikke over kr. 50.000,-/årligt

Og noget jeg virker spekulerer over, er hvordan filan jeg får fat i en leverandør, og hvordan jeg ved at varen er certifikeret?

Ellers vil jeg bare gerne hører behjælpelige og nyttige tips.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 19:48

Hej

Du skal godt nok spænde ballerne sammen for at få bare 10 % i overskud i den branche, jeg ville holde mig væk og finde et andet koncept der er lidt mere avance i.

Hvad det skal være er helt op til dig, men dette med mobiltilbehør er der ikke ret mange muligheder for at tjene gode penge, da udbuddet er helt enormt stort overalt i verden, man kan jo ofte købe div. mobilting til ingen penge, i diverse butikker eller webshops.

Når du kun er 16 år så kan du ikke få dit eget cvr. nummer, hvordan du skal gøre for at blive reg. ved jeg ikke, men måske dine forældre vil med ind over.

50.000 kroners grænsen er ikke på et år, men på 12 måneder uanset hvordan året deles op.

Vil du have 0 personlig risiko så er det enten et ApS eller et A/S.

Venligst

René Buch

Fra Kirke Såby
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 72
Fra  Indblich. Skrevet kl. 20:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)