Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WordPress vs. eget CMS - Hvad foretrækker I?

Side 3 ud af 8 (79 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Men alligevel er BBC baseret på WordPress, skalere fint, sjovt nok har jeg arbejdet for en virksomhed med WordPress backend - skalerede fint, så selvfølgelig skalere det fint, der er nogle plugins der ikke er gode, men WP Core er ret hurtig, også taget i betragtning af den mængde funktionalitet det bringer.

WordPress kan bruges af enterprise sider, ligesom det kan bruges til den simple bruger. - Ja man kan sagtens bruge one-click installer, og installere et tema, men man kan også lave et godt skalerbart setup, som WordPress forresten supporter ufattelig godt, da du kan splitte din codebase ud i komponenter, og man kan også udvikle sine egne designs.

Så fordi størstedelen af de WordPress sider der eksistere er lort, betyder vel ikke systemet er lort, og fordi der sidder udviklere der ikke ved hvad de laver, betyder vel heller ikke WordPress core er dårlig.

Kan godt være du ikke kan skalere WP godt, men det er der altså andre der kan finde ud af.. Også mange millioner brugere, uden problemer ;)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 22:14
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Lucas, det vigtigste er at det fungerer for dig. Det lader til at meningen med mit indlæg er fløjet henover hovedet på dem som anser WordPress for at være den online udgave af Messias.

Fred være med det...

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 22:28

Det var ellers noget af en debat, jeg fik sat igang her! ;)

For lige at samle op, så må konklusionen indtil videre være, at vi kører med WordPress. Vores primære fokus ligger på at skabe funktionelle sider der imponerer rent designmæssigt. På den måde er koden 'sekundær' - selvfølgelig skal den være clean og kunne klare en W3C-test, men det er ikke programmering der er vores hovedfokus.

Til det formål, må vi - udfra egne erfaringer og jeres inputs - konkludere, at WordPress vil være mest optimalt, da det sparer os tid samt 'spildt' arbejdsfortjeneste.

Så må vi hellere få sat os helt ind i sagerne, så vi får helt styr på det med at programmere til WordPress!

For lige at skifte lidt retning i debatten;

Har efterhånden set en hel del webbureauer der sælger WordPress-sider baseret på 'Premium Themes', som de har installeret, opsat samt redigeret i. Hvad mener I, at man kan tillade sig at fakturere for dén service?

For mig virker det lige lovligt letkøbt, medmindre man selvfølgelig informerer kunden herom. Det er dog ikke min erfaring, at disse webbureauer gør opmærksom herpå på deres firmasites. Det er jo utroligt let at opbygge et portefølje med flotte referencer, hvis ens service udelukkende er at købe et 'Premium Theme', opsætte det og redigere i det, således at det fremstår som om, virksomheden selv har designet det.

Mange tak for svarene indtil videre - godt at se, at folk har en mening om tingene. Jeg er i hvert fald blevet meget klogere, end jeg var før!

Digital Markedsføring | kontakt@frederikbaastrup.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 22:41

Sådan en service, med en standard side, 5-10 undersider, premium theme (~$50), inkl. 10 timers tilpasning kan man få for omkring 4.000.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 22:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

fb:
Har efterhånden set en hel del webbureauer der sælger WordPress-sider baseret på 'Premium Themes', som de har installeret, opsat samt redigeret i. Hvad mener I, at man kan tillade sig at fakturere for dén service?

Et premium theme koster jo for det første penge, og tager desuden tid at opsætte. Hvis nogen påstår, at 'det jo bare skal installeres', så er det fordi de ikke ved hvad de taler om.

Et theme kan bestå af et simpelt css, som er sat op på 5 mins. og det kan bestå af fleres css som kan redigeres fra kontrolpanelet, adskillige pages, og pages i pages, som skal sættes op i forhold til hinanden - 20 forskellige former for slides, som skal opsættes med billeder, tekst, URLs, etc. og en masse indbyggede plugins og dertil kommer de eksterne som er nødvendige for at forbedre perfomance, m.m., såsom cache, SEO og hvad man nu har brug for.

Man kan fakturere for de timer man har brugt, eller hvis man er hurtig kan man fakturere det dobbelte, eller det halve, hvis man er langsom. Dit spørgsmål kan simpelthen ikke besvares.

Men prøv da selv! Og se hvor langt du kan komme med et Premium theme, og to klik med musen Big Smile

Tilmeldt 22. Mar 12
Skrevet kl. 22:59

Sofie: Jeg er skam godt klar over, at det er mere komplekst end som så at opsætte et funktionsdygtigt WordPress-theme - især hvis der skal redigeres yderligere i det, som der jo ofte skal. Dog mener jeg stadig, at det er noget lettere end selv at skulle programmere det.

Grunden til at jeg spørger, er fordi jeg er helt på bar bund angående gennemsnitspris, selvom det - som du selv udpeger - er utroligt svært at komme med et konkret bud på... Jeg er bare bange for at komme til at prissætte for lavt, da det kan være vanskeligt at hæve priserne, hvis man allerede er etableret. Og erfaring viser mig, at det altid er godt at gøre sit forarbejde grundigt og forhøre sig herinde :-)

Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 23:27

fb:
Dog mener jeg stadig, at det er noget lettere end selv at skulle programmere det.

Ja selvfølgelig :)  Men det samme kan man jo sige om Wordpress selv, og de mange plugins man kan finde, både gratis og premium. Her vil du jo heller ikke informere kunden om, at du ikke har programmeret dem selv? Det væsentligste for kunden er jo, at han får en hjemmeside som giver ham flere kunder i butikken, og så kan alt andet jo faktisk være ligegyldigt.

Og så vil jeg stadig mene, at prisen ikke afhænger så meget af themet (medmindre at du designer et unikt theme), men mere af hvilke funktioner et site skal have. Et premium theme kommer jo som regel også med en masse indbyggede funktionaliteter, og her er det faktisk en god idé at forholde sig kritisk, så man ikke køber et kæmpestort theme med en masse funktioner, som man overhovedet ikke skal bruge.

Måske du kunne være interesseret i at kigge på Genesis Framework http://www.studiopress.com/features  som er virkelig genialt til at bygge (wordpress)sites, og hvor du så kan benytte child themes til at style med, og du kan selv designe og style relativt nemt.

Fra Stenløse
Tilmeldt 4. Jun 13
Indlæg ialt: 101
Fra  Roop webudvikling Skrevet kl. 23:35

Syntes faktisk man ser alt for mange hjemmesider kodet fra bunden som 1) ikke er responsive 2) ikke er brugervenlige 3) tydeligvis ikke har haft en designer med ind over

Skal der kodes fra bunden skal det virkelig gøres ordenligt og det vil sige et team der kan arbejde sammen er en nødvendighed og ja så kan det være "kunst"

Jeg køber en plakat af et berømt værk, frem for et olie maleri udført af en amatør any day of the week :-)

Tilmeldt 22. Mar 12
Skrevet kl. 23:43

Ole kvist:

Syntes faktisk man ser alt for mange hjemmesider kodet fra bunden som 1) ikke er responsive 2) ikke er brugervenlige 3) tydeligvis ikke har haft en designer med ind over

Skal der kodes fra bunden skal det virkelig gøres ordenligt og det vil sige et team der kan arbejde sammen er en nødvendighed og ja så kan det være "kunst"

Jeg køber en plakat af et berømt værk, frem for et olie maleri udført af en amatør any day of the week :-)

Dét giver jeg dig fuldstændigt ret i! Utroligt mange laver grimme, ufunktionelle og umoderne hjemmesider, når de kodes fra bunden, men det tror jeg har noget at gøre med, at det er de færreste der både kan designe (æstetik, brugervenlighed, funktionalitet, etc.) og programmere - men alligevel begiver sig ud i det.

For mig at se, er der ingen grund til at programmere fra bunden, hvis ikke man har styr på alt rent designmæssigt. Til gengæld mener jeg også, at en virksomhed der besidder begge kompetencer har format til at hæve sig højt over de andre.

Fra Stenløse
Tilmeldt 4. Jun 13
Indlæg ialt: 101
Fra  Roop webudvikling Skrevet kl. 23:51

fb:
Til gengæld mener jeg også, at en virksomhed der besidder begge kompetencer har format til at hæve sig højt over de andre.

Kunne ikke være mere enig.

Side 3 ud af 8 (79 indlæg)