Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tænker du STORT?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino

Når i går rundt med jeres planer om diverse forretnings ideer, har i så modet til at tænke STORT?

Dermed mener jeg om i bare vil have en lille butik, eller vil opbygge en stor virksomhed på sigt?

Naturligvis er alt småt i begyndelsen, men har du modet og lysten til at gøre din ide STOR?

Dette er bare for at finde ud om min egen ide er helt hen i vejret eller om det er andre der som mig TØR tænke de store tanker og kan se de fordele der ligger i at have en stor omsætning fra dag 1, fordi det produkt man skal afsætte er EFTERSPURGT.

Nu vil jeg ikke gå i for mange detaljer om mine ideer, men kan da afsløre det handler om kasseret dæk og ny energi.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 14:49

Første idé jeg fik, fik jeg et overslag på udviklingen på 240mio kr.
Så jeg må nok tilslutte mig at tænke stort fra start.

Go large or go home! :)

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 14:51

????? 240 mio kr.

Så kan jeg da godt kaldet mine ideer for SMÅ i forhold til det beløb.

Håber du er kommet videre med dine planer, det lyder som om det er noget STORT du går og ruger over.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 18. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 14:55

Svar: JA

Og nu:

Go for it! Tænk stort og modbevis så alle dem der siger du ikke må/kan :-)

Har du ikke ressourcerne endnu (kunne være den finansielle del), så sæt målet til at være "det store" og start småt

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:02

Jeg tænker sjældent stort da jeg først og fremmest ønsker lav risiko.

Jeg skal leve af den forretning jeg er medejer af, og jeg vil hellere vækste langsomt og sikkert, end påtage mig risici der udgør en risiko for hele virksomheden. Hvis man som jeg ønsker meget lille risiko er det ofte på bekostning af at blive stor hurtigt.

Men jeg respekterer virkelig dem der har det modsat mig, jeg kan bare ikke sove om natten hvis ikke forretningen er tryg :-)

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 15:04

Omkring mine planer så forventes det at omsætningen i år vil være mellem 15 og 20 mio kr.

Overordnet mål er at komme op omkring 210 mio kr. i Danmark

Her ud over kommer der de mange muligheder der ligger for at udvide i udlandet og bygge nye fabrikker i de lande det kan betale sig.

Eks. vil det være dumt at lave en fabrik af denne type i lande hvor energi ikke koster noget som helst.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:40

Selvfølgeligt skal man turde tænke stort, når man har gode ideer.

Pas dog på, hvis ikke der er en stor pengetank i ryggen, mange gode projekter dør  på grund af likviditetsmangel i en for hastig vækst. Hav ekstrem fokus på en kontrolleret vækst, likviditeten skal følge med væksten.

Hvis der skal findes eksterne investorer/banker, vil det altid være en fordel at starte low scale for at bevise levedygtigheden i projektet og evnerne som virksomhedsudvikler.

Mange gode projekter bliver endvidere aldrig til noget, når der opstilles en investeringsplan, som viser sig umulig at finde nødvendig finansiering til, når der er tale om tunge investeringer.

Første step er altid at tænke de gode ideer, dernæst at prøve at skyde dem ned med sund fornuft, holder de stadigt, så er det bare med at komme igang.

Held og lykke

Finn

Fra Taastrup
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 114
Fra  PersonligUdvikling.Nu Skrevet kl. 15:58

Hej René,

KASI Jesper siger: "Man skal ikke lytte til nej sigere".

Dette vil jeg give ham ret i.

Nu ved jeg ikke hvor langt du er i processen, men jeg ved at superiværksætteren Richard Branson (manden bag Virgin Imperiet) finansierer mange af hans nye forretningsprojektor, ved at sælge ejerskab af projektet. Han sælger fx 49 % af firmaet så han får kapital, men han beholder Virgin navnet og magten i firmaet. Han havde vist også prøvet at sælge kun 33% og andre procenter, men det gav vist lidt udfordringer.

Men jeg ville i hvert fald lige nævne det, da det nok er lidt lettere at "lokke" en rig virksomhed på den måde og dermed være stor, nærmest fra dag 1.

Held og lykke! Smile

Fra Jyllinge
Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 16:09

Selvfølgelig skal man tænke stort! Det gør jeg i hvert fald :D Jeg er af den filosofi at der ikke findes noget som er umuligt. Hvis man er villig til at arbejde hårdt nok, kan det lade sig gøre. Men det er selvfølgelig forskellig fra iværksætter til iværksætter. Nogen kan nøjes med en virksomhed de kan leve af, andre tænker i baner som dette her:

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 17:11

Hej igen tak for de gode svar.

Det er af og til ikke altid optimalt at starte småt, nogen ting virker bare bedst, når der er flere enheder af samme type der producere slutprodukterne.

Dette betyder blandt andet en personale besparelse på 33 %, ved at have 3 enheder frem for 1.

Der igen giver et større overskud, det er jo et eller andet sted det vi alle har som mål, en SUND forretning, hvor man går på arbejde med et stort smil hver eneste dag.

Ulempen for mit projekt er at der mistes en del sidegevinster (og derved også indtægt), ved at opstarte med 1 anlæg frem for de planlagte 3, da nogen af de kunder der aftager sideproduktionen, kræver vedvarende levering uden stop, det er ikke muligt med 1 anlæg, da der er tvunget nedetid ved alm. vedligeholdelse og rep. af sliddele med tiden, desuden ser jeg en meget lang tilbagebetalingstid når der begyndes med 1 anlæg, hvor gevinsten er så meget større ved fælles drift af 3 anlæg fra samme adresse, det koster jo det samme at have lokalerne og grund arealet, uanset om dette udnyttes fuldt ud eller ej, det vil være rigtigt skidt at skulle flytte ud af start lokalerne, når anlæg nummer 2 skal opstilles fordi start arealet er tilpasset 1 anlæg, der er tale om betydelig beløb til ombygning og opstilling af diverse løsninger, der bare ikke vil være sundt rent økonomisk at skulle flytte når der op skaleres til 2 eller 3 anlæg, derfor er pladsen nød til at være der fra begyndelsen.

Kan i følge mig i dette dilemma?

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)