Jeg har i min virksomhed en ide om jeg godt kunne bruge en ekstra mand. Jeg har dog ikke råd til at ansætte en fuldtidsstilling. Jeg overvejer derfor at få en medarbejder med løntilskud.
Jeg er dog i tvivl om hvilke krav der er for at kan få en i løntilskud?
Jeg har faktisk også fundet den person jeg gerne vil have. Personen er lige blevet ledig, hvordan får jeg ham på den billigste måde. Jeg er rimelig sikker på at det godt kan ende ud i en fast ansættelse. Det er dog svært at spå om fremtiden
Jeg vil også gerne høre om der et alternativ til løntilskudsordningen
Jeg har i min virksomhed en ide om jeg godt kunne bruge en ekstra mand. Jeg har dog ikke råd til at ansætte en fuldtidsstilling. Jeg overvejer derfor at få en medarbejder med løntilskud.
Jeg er dog i tvivl om hvilke krav der er for at kan få en i løntilskud?
Jeg har faktisk også fundet den person jeg gerne vil have. Personen er lige blevet ledig, hvordan får jeg ham på den billigste måde. Jeg er rimelig sikker på at det godt kan ende ud i en fast ansættelse. Det er dog svært at spå om fremtiden
Jeg vil også gerne høre om der et alternativ til løntilskudsordningen
Hvis du ikke har råd til at ansætte en på fuld tid, så ansæt da en på halv tid. Og du får nok meget svært ved at få løntilskud til en der lige er blevet ledig.
Du kan jo også få en medarbejder på flextid. Men ring da til nærmeste jobcenter. De hjælper dig gerne videre.
Hvordan kan det være det bliver svært at få en i løntilskud der lige er blevet ledig?
Ja jeg kan jo godt ringe til mit lokale jobcenter, men hvad hvis nu ham jeg kunne bruge er fra Syddanmark og jeg er i Nordjylland giver det problemer. Jeg skal bruge ham som sælger i den region, jeg kan godt klare det i region nord.
Hvad med praktik ordningen kunne det være en mulighed
Løntilskud kan gives i en periode på 3 måneder ..dog først efter 6 måneders ledighed.
Virksomhedspraktik er gratis og er på en 4 ugers periode.
Men en mulighed er at ansætte personen på ren provison, som for personen betyder at denne ikke mister noget økonomisk, hvis denne er på kontanthjælp, idet evt. indtægter bliver modregnet kr. for kr.
Er personen på dagpenge vil der i dette tilfælde blive brugt en omregningsfaktor ved lønindtægt = ca. kr. 200 der svarer til en times arbejde og denne time blive så modregnet i dagpengene - dette kan personen gøre i 30 uger..
Løntilskud kan gives i en periode på 3 måneder ..dog først efter 6 måneders ledighed.
Virksomhedspraktik er gratis og er på en 4 ugers periode.
Men en mulighed er at ansætte personen på ren provison, som for personen betyder at denne ikke mister noget økonomisk, hvis denne er på kontanthjælp, idet evt. indtægter bliver modregnet kr. for kr.
Er personen på dagpenge vil der i dette tilfælde blive brugt en omregningsfaktor ved lønindtægt = ca. kr. 200 der svarer til en times arbejde og denne time blive så modregnet i dagpengene - dette kan personen gøre i 30 uger..
Er der ikke nogen krav til at man skal have en fysisk virksomhed?
Uden lige at kende det svar 100 % , så ved logisk tænkning så er det at have et CVR nr. som er kravet og således har man jo virksomheden på en adresse som er fysisk.
Jeg har selv været ledig og var i praktik i et firma, som havde adresse tæt på den tyske grænse og jeg boede i Helsingør og her agerede jeg som sælger uden fysisk virksomhed, som du kalder det.
For at blive berrettiget til løntilskud skal den have min. 26 ugers forudgående ledighed, med mindre at du ansætter en der er
1. ufaglært
2. enlig forsørger
3. over 50 år på ansættelses tidspunktet
da kan der etableres løntilskud fra første ledighedsdag.
Kravet til dig som virksomhed, er et cvr.nr samt en virksomhedsadresse og at løntilskudansættelsen ikke er et skjult tilskud til daglig drift, udvikling eller andet der tjener virksomheden mere end den ledige.
Jeg har en kammerat, som jeg på sigt godt kunne tænke mig at have ansat. Han er nu blevet fyrret fra hans job inden for hans 3 mdr. prøveperiode.
Jeg vil gerne hjælpe ham, men udfordringen opstår i at han så finder ud af at han ikke har været medlem længe nok i hans a-kasse til at være dagpenge berettiget.
Det jeg havde tænkt på, var at jeg ville have haft ham i løntilskud.
Er der nogle der kan komme med et godt forslag til hvordan jeg vil kunne hjælpe ham, uden jeg skal give ham fuld løn?