Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopivarer stoppet i tolden

Side 4 ud af 7 (66 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Spændingen er så lav at det ikke kan skade nogen

Et Li-po batteri kan selvantænde hvis det får en spænding over 5v, så det ...

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:34

Juul:
Et Li-po batteri kan selvantænde hvis det får en spænding over 5v, så det ...

Kina modeller eller ej. Kan du vise mig en eneste person der er død i en brand skabt af en controller ?. Så kom lige ned på jorden igen, og prøv at forholde dig til virkeligheden.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:43

igang:
Nu er den konkrete tråd om PS3 kontrollere, som mig bekendt er med indbygget batteri. Kan du med sikkerhed sige at de lige har husket at sikre det mod blandt andet overophedning og kortslutning? Mig bekendt går kineserne ikke altid lige højt op i den slags sikkerhedspjat.

Som jeg også skrev til din kloge ven. Kan du fremvise bare 1 der er brudt i brand ?. Kina model eller original er lige meget.

Nej vel. Så måske vi lige skulle komme tilbage til hvad sagen egentlig drejer sig om.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg tror også vi skal holde den til selve kravet fra advokaten men vil da bemærke, at det er helt ligemeget om der ligger lig rundt i husene som følge af brænd eller ej set i forhold til, at hvis der ikke er korrekt mærkning efter loven - på den importerede dims med el - ja så vil man kunne få straf for det - ud over kopivare straffen. Det er den manglende mærkning der kan udløse det når det stoppes i tolden og ikke antal forbrændte mennesker, men lige her har trådstarter jo endnu ikke fået det problem på halsen og måske den er korrekt testet og mærket

Det store problem er kopivaren og løsningen som i mit (for) lange svar tidl. er at gå i dialog med den advokat og virke oprigtig og beklage den manglende viden, tilbyde destruktion osv - så vil jeg tro beløbet kan reduceres meget

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 13:01

Michael:
Kina modeller eller ej. Kan du vise mig en eneste person der er død i en brand skabt af en controller ?. Så kom lige ned på jorden igen, og prøv at forholde dig til virkeligheden

Vil du  ikke anderkende faren ved kopi produkter, som ikke lever op til den standard der er sat af dem som laver originalen?. Hvad er det for et forretningsyn du har fået, for dig er det okay, hvis du bare lukker øjnene og ikke opdager virkeligheden?

Jeg har siddet som test manager for et stort firma og der blev der brugt rigtige mange penge på, kontrol af produkterne, om det materiale der blev brugt levede op til de krav for antændelighed, smeltepunkt osv.

Hvis så et stk uoriginal stk hardware kommer på markedet og ikke lever op til de krav, hvem tror du så får skylden hvis spillekonsol går op i røg og flammer, det er da ikke piraten, nej det er da brand mærket, som får al opmærksomheden, derfor gå man ben hårdt efter disse kopivare, for ikke at skabe dårlig omtale.

Håber da aldrig at der opstår ulykker med død til følge, men det er jo netop derfor der bruges mange penge på at udvikle disse ting. Nu opholder jeg mig en del i Asien og kan godt fortælle, at rigtig mange brande skyldes dårlig kvalitet af el-artikler, det skal du nok have i mente førend du spiller smart om døden. 

Fra Hansen
Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:46
Hej igen

Har kigget alle jeres svar igennem og tak for dem.

Har rettet henvendelse til en bekendt som er advokat idag og han vil lige kigge sagen igennem. Og sige hvad han mener. Derefter vil jeg gå i dialog med advokaten som har sendt forligs tilbuddet ud på de 25.000kr .
via telefon eller mail. Og så må vi se hvad jeg får ud af det. Har ikke råd til 25.000kr og vil på en måde heller ikke betale det.
Jeg forstår jeg har begået en fejl her, dog som helt uviden om det var sådan her det foregik. Jeg troede ikke der var nogen problem i og købe 14 af sådanne stik dernede. Som sagt har set Bilka og og mange andre større butikker sælge lignende varer. Og før jeg startet på webshop og fik Cvr nummer købte jeg selv et stik til min ps3 over nettet på en Random hjemmeside. Det har virket fint et års tid og fandt derfor det samme stik nede i Kina og vil så hente et mindre parti (14) hjem.

Mvh Finn
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:19

Maaske du kan finde lidt inspiration her:

http://www.stoppiratkopiering.dk/

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 14:49

Juul:
Vil du  ikke anderkende faren ved kopi produkter, som ikke lever op til den standard der er sat af dem som laver originalen?. Hvad er det for et forretningsyn du har fået, for dig er det okay, hvis du bare lukker øjnene og ikke opdager virkeligheden?

Du antager og gætter hele tiden ?. Du ved ikke om det er en kopi. Du ved ikke om den er sikkerheds mærket. Ja den kunne for den sags skyld være endnu mere sikker end en original controller, det aner du jo intet om. Så hvem er det lige der ikke forholder sig til virkeligheden her ?.

Update. Har lige tjekket en original Sony ps3 Controller. Og der er ingen CE Mærkning på. Men til gengæld står der ( Made in China ) på den. Sjovt ikke ?.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 16:07

Michael:

Du antager og gætter hele tiden ?. Du ved ikke om det er en kopi. Du ved ikke om den er sikkerheds mærket. Ja den kunne for den sags skyld være endnu mere sikker end en original controller, det aner du jo intet om. Så hvem er det lige der ikke forholder sig til virkeligheden her ?.

Nu er der jo nok en grund til at TOLD (Skat) har videre sendt varen til en advokat !   Ingen advokat ville komme med helt grundløse beskyldninger om kopivare hvis der ikke var noget om sagen!  (jeg ved godt at det i sidste ende er domstolen der afgøre en evt. tvist).

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:17

Finn :
Har rettet henvendelse til en bekendt som er advokat idag og han vil lige kigge sagen igennem. Og sige hvad han mener. Derefter vil jeg gå i dialog med advokaten som har sendt forligs tilbuddet ud på de 25.000kr via telefon eller mail. Og så må vi se hvad jeg får ud af det
og dermed har du gjort det rigtige og din advokat vil givet slå på din uvidenhed og at du ikke vidste det var kopier (og kræve bevis for at det er det naturligt nok) og så gå i den nødvendige dialog. 

Nu ved du - og nu ved andre, at kopier er ulovlige og man skal søge at gardere sig mod dem bedst man kan og at man skal sikre sig der ikke er problemer med CE mærkning eller andet. Det korte og lange er, det skal være orignaler og de skal være korrekt testede 

Lad os høre hvad enden bliver, mon ikke de går meget ned i krav i et venligt forlig og har du en bekendt der vil køre din side uden store omkostninger, så kommer du nok lidt helskindet i land, vi får se

venligst og god vind med det John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 4 ud af 7 (66 indlæg)