Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopivarer stoppet i tolden

Side 3 ud af 7 (66 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Finn :
Alle snakker om man skal være iværksætter og skabe noget og få Danmark igang. Og ja ved godt der nok var nogle regler her jeg ikke vidste eller havde fået tjekket op på. Men der er satme også mange regler. Og har haft utrolig svært ved og danse med post dk, skat, told og alt det. Er der nu endelig kommet styr på.

Har du tjek på, hvad du som importør har af ansvar, når du har med el-artikler at gøre ? 

Måske er dette med til at stoppe dig og andre som ikke tager sit ansvar alvorligt, når det drejer sig om El-artikler og nej et CE mærke er ikke garanti for produktet sikkerhed, det er kun producenten som mener produktet lever op til disse krav, har du undersøgt om du har et slut ansvar for disse produkter hvis det går helt galt? 

Du skal komme i kontakt med denne advokat, som udfører denne sag for et firma, sikkert Sony Danmark, og 25.000 kr. er små penge i sådan en sag. 

Det med at andre også sælger dem, er jo ikke noget som så giver dig frihed til at gøre det samme, derfor skal du i kontakt med denne advokat og derigennem kan du fremføre din egen sag, og han vil efterfølgende lave en respons til dig, udfra det du oplyser. 

At du allerede nu siger du har ikke tænkt at ville betale noget som helst, sætter dig bare i en lidt svære situation, da du udviser manglende samarbejdvilje til denne sag.

Kan kun råde dit til at sende en skriftlig redegørelse for hvordan du ser sagen og på den måde få gang i en dialog. 

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 09:40

Finn du har dummet og må betale ved kasse 1. Du kan sikkert få kravet nedsat, ved at henvende dig og be om godt vejr. Men at komme med en undskyldning om, at alle andre jo også gør det er simpelthen for dumt.

Det svarer til, at du bliver taget for spritkørsel og regner med at kan slippe for bøde og dom, fordi der er så mange andre der gør det.

At du har kæmpet for at få din webshop op og kører og at det er "uretfærdigt" hvis du skal lukke. Det burde du ha tænkt på inden du bestilte Dem....

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 10:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Finn :
Hvad gør man så nu?
Er selfølgelig ikke interesserert i og betale noget og mener det hele er lidt tosset. Men har jo ikke råd til og betale de 25kilo eller det halve for den sags skyld. Og har heller ikke råd til en retsag som kan tage flere år og koste op mod 100000kr som alligvel altid er de største som vinder.

Hvad sker der hvis man lukker sig firma og netside og sit Cvr nummer. Og siger man er konkurs. Vil det så ikke stadig følge en efter det er lukket. Da det er et enmands virksomhed. ?

Du skal kontakte Advokat firmaet og gøre indsigelse. Du skal gøre dem opmærksom på at det ikke er en kopi vare du har købt. Og da de ikke har fremlagt beviser på det modsatte har du ikke tænkt dig at betale.

Du skal huske at det er dem der skal bevise at det er kopi varer. Og som du selv siger er der ingen mærker på dem. Og jeg går ikke ud fra at de er de eneste der må fabrikere controller til spille konsoller ?.

Jeg har selv været igennem lignende sager. Så det eneste jeg kan råde dig til er at tage den med ro. Og ikke blive skræmt af deres krav i første omgang.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 154
Fra  Dealtilbud.dk Skrevet kl. 10:24

Var kontrollerne helt mage til i sort farve osv. eller havde de en anden form/farve etc.?

Fra Taastrup
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 114
Fra  PersonligUdvikling.Nu Skrevet kl. 10:47

Når man søger på ps3 controller på fx Elgigantens hjemmeside, så ud over de officielle controllere fra Sony, så er der også controller fra andre mærker. Disse er typisk billigere end de originale.

Jeg tror trådstarter har tænkt, at han havde fundet en producent af efterligningerne (ikke de originale) som også bliver solgt i de store varehuse (om Elgiganten er en af dem, ved jeg ikke).

Problemstillingen som jeg ser det, består i:

1) Disse 3 parts producenter har formodentlig fået lov til at lave og sælge disse "efterligninger", mod at de betaler en form for royalty til Sony?

2) Producenten i Kina laver formodentligt kopier af efterligningerne uden Sony modtager betaling?

Derfor kan man diskutere, hvem man "snyder"? Er det firmaet der laver de godkendte efterligninger? Eller er det Sony?

Sony mener helt sikkert, at når du teknisk set "tjener" på Sonys navn og Sonys produkt, så skal Sony have en form for betaling?

Jeg synes, som de andre i tråden, at du skal skynde dig at blive gode venner med Sony.

Der kommer snart en allerede voldsom populær PS4 på markedet. Hvis du gør det rigtigt herefter, kan du sikkert høste noget godt i forbindelse med PS4. Yes

Held og lykke! Smile

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Juul:
Måske er dette med til at stoppe dig og andre som ikke tager sit ansvar alvorligt, når det drejer sig om El-artikler og nej et CE mærke er ikke garanti for produktet sikkerhed, det er kun producenten som mener produktet lever op til disse krav, har du undersøgt om du har et slut ansvar for disse produkter hvis det går helt galt? 

Du har 100% ret, og det er ualmindeligt uhyggeligt hvor ligeglade mange desværre er med andres sikkerhed, bare de kan tjene lidt småpenge. På samme er det mindst lige så uhyggeligt hvor ligeglade mange kunder er med egen sikkerhed, bare de kan spare 40 -  50 kr.

Nedenstående billede er taget i Danmark i denne uge. Årsagen er desværre hverken grådighed eller nærighed, men det er jeg ved at skrive et indlæg om, som bliver smidt op et eller andet sted i løbet af ugen. Det er dog et billigt kopiprodukt der har forvoldt skaden. Og desværre ét jeg ofte ser til salg på forskellige webshops. Desværre også på flere Aminoers.

Under alle omstændigheder er det uansvarligt at importere alt for billigt elektrisk udstyr, og (og nu taler jeg overordnet og ikke den konkrete sag) 25.000 kr. er efter min mening alt alt for billigt sluppet, når man på den måde vælger at tilsidesætte andre menneskers sikkerhed for en lille smule profit.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:01

igang:
Under alle omstændigheder er det uansvarligt at importere alt for billigt elektrisk udstyr, og (og nu taler jeg overordnet og ikke den konkrete sag) 25.000 kr. er efter min mening alt alt for billigt sluppet, når man på den måde vælger at tilsidesætte andre menneskers sikkerhed for en lille smule profit.

Nu må i altså stoppe det her vrøvl Confused Der er jo ikke 230 volt i en controller. Spændingen er så lav at det ikke kan skade nogen. Hvad med lige at sætte sig ind i emnet inden man skriver om det ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:27

Michael:
Nu må i altså stoppe det her vrøvl Confused Der er jo ikke 230 volt i en controller. Spændingen er så lav at det ikke kan skade nogen. Hvad med lige at sætte sig ind i emnet inden man skriver om det ?.

Så fordi det ikke er 230 volt, så er alt bare i orden?

Nu er den konkrete tråd om PS3 kontrollere, som mig bekendt er med indbygget batteri. Kan du med sikkerhed sige at de lige har husket at sikre det mod blandt andet overophedning og kortslutning? Mig bekendt går kineserne ikke altid lige højt op i den slags sikkerhedspjat.

Der har især været mange eksempler på kopier af Nokia batterier fra bl.a. Kina, der ikke har haft den nødvendige sikkerhed, hvilket har betydet at adskillige (og det er mange) er brudt i brand gennem årene. Men det er selvfølgelig bare noget vrøvl..

Men nu var mit indspark også mest et opråb til at tænke sig om generelt, når man vælger import af elektronik.

For at forholde mig til den konkrete sag, er mit råd til trådstarter at han kontakter en advokat. Den type spørgsmål er for alvorlige til at få "gode" råd af alle hjemmejuristerne, der ikke har en skid i klemme ved at sidde og gøre sig kloge herinde.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

for lige at samle op til trådstarter

1 Du kan sagtens blive dømt til bod på 25.000 kr - de som kører kopi sagen mod dig har penge til det og det er rent vrøvl at den dommer afviser fordi det er 14 stk. Vælger din modstander at køre hele vejen, tager dommeren så stilling til det rimelige eller urimelige i kravat, og kan nedsætte beløbet - men i forhold til varen er det ikke noget du skal satse på

2 Du kan aldrig komme igennem med at påstå det her var en fejl, den er prøvet så mange gange at kopi advokater trækker rent på skulder og told og dommere lige så - Du kommer kun til at få ekstra sagsomkostninger ud af en så tåbelig påstand

3 Du ville aldrig ha haft noget ud af at kineseren havde puttet en gave med eller skrevet hygge brev om, at din onkel ønskede godt kinesisk nytår. Havde det været en enkelt ting ville den knapt være gået (bruges i forhold til ex ure og meget andet købt privat og går i vasken og afsender OG modtager kan ud over told og moms komme til at betale bøde for regulær toldsvinden) Her er det så til med mere end 1 stk og en hver kan sige sig selv det er videresalg, det ville det blive taget til helt uanset du var momsregistreret eller ej, du ville bare på toppen ha fået både for manglende registrering. Ikke nogen løgn historier her. Det vil kun gøre dem aggressive og både de og told kender dem alle til hudløshed.

4 Du skal være klar over at internettet efterlader spor og du og andre kan følges her fra Amino af skat og told + konkret jo af din modstander -også i alle råd om hvordan du kan snyde dig af ud den nu - regn med at de KAN bruge internettet - både told/skat - antipirat grupper og din modstander

5 Mangler der korrekt mærkning i forhold til elektricitet og EU regler vil du kunne få en bod for det på toppen, uanset fare eller ikke

6 Du kan lukke dit CVR men det har ingen som helst betydning for kravet som går lige over på dig selv som person, så det fører ikke til spor

7 GÅ I DIALOG . Fasthold at det er en first-timer, at du troede at de var helt OK - Du kontrollerede der ikke var logo osv og at du ikke havde til hensigt at sælge kopivarer. Det med manglende logo frifinder dig overhovedet ikke, men brug alt du kan på at overbevise om, at du helt enkelt ikke vidste nok og aldrig gentager det.  

Tilbyd at lade dem alle destruere og forklar, at du er helt ny og ikke kan klare en sådan erstatning, og håb så på advokaten/modstanderen siger ok til at tingene destureres. Samarbejd - Du slipper ikke uden om enten dialog som KAN (og formentlig også vil) nedbringe beløbet - eller en retssag, med mindre du vil satse på, at de bare smider det hele på gulvet og ikke gider alligevel. Det er så et rent spil - det her kan så koste fra 0 til langt mere end 25.000 inkl sagen og går du ikke i dialog, kan du ikke påvirke ret meget. Your choice

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 11:36

igang:

Men nu var mit indspark også mest et opråb til at tænke sig om generelt, når man vælger import af elektronik.

Desværre taler du for døve ører her, for folk vil skide på sikkerhed bare de kan tjene lidt penge.  Jeg har flere gange advaret mod hovedløst at importere el artikler fra Asien, men ingen gider lytte.  En dag kommer det desværre til at koste liv.

Hilsen

Ravn

Side 3 ud af 7 (66 indlæg)