Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopivarer stoppet i tolden

Side 1 ud af 7 (66 indlæg)
Fra Hansen
Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Er kommet i en lidt uheldig situation. Jeg har købt nogle varer i Kina, som så mange andre. Det drejer sig om 14 stykker ps3 controllers.
Men nu har jeg fået et brev med at de er blevet taget i tolden. Og det vil blive overdraget til advokat firma. Idag lå brevet så fra dem i postkassen med et krav på 25.000kr som skal betales inden den 13oktober ellers bliver jeg indkaldt til retslig møde. Meget truende brev. Som man kun kan blive helt rystet af.

Og hvad gør man så nu? De er købt på firmakort kreditkort og tænkt til videre salg. Da jeg ikke troede det var kopier og har set dem til salg mange andre steder på nettet og butikker. Var selvfølgelig godt klar over det ikke var de originale stik til 500kr i butikkerne. Men som sagt har set netop dette stik til salg mange steder i dk. Så havde ikke i min vildeste fantasi troet det vil komme hertil. Har kæmpet meget hårdt for og komme igang med min netshop og har kun et lille beskedent overskud lige PT efter 4-5 måneder igang nu her. Dog er det på ren hobby/bijob plan og noget jeg går og hygger med.

Mvh Finn
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

det er vel ikke 100% sikkert at advokaten kører sagen til ende men PS3 har jo en del flere midler til rådighed end du har. Det gælder helt konkret, at man ikke må importere kopivarer. At fjerne logo eller producere en tæt på kopi uden loge, hjælper ikke - og du er jo åben om, at du vidste det var kopier.

OM beløbet 25000 er realistisk skal jeg ikke sige, men med retssag og bod og erstatning, slipper du ikke umidelbart billigere.

Det må være en lære til alle. Kopier må man ikke sælge, de som har udviklet originalen har brugt penge på at lave den, og man bliver ramt hvis man stjæler deres arbejde.

At mange andre gør det er ikke et forsvar. Det vil minde om at sælge hash og sige at det er der mange der gør så jeg har ikke gjort noget forkert. 

Se om ikke du kan lave en hurtig og billigere ordning med dem ved at forklare du har kikset - men kører sagen til ende- så er de 25.000 billigere end det de ellers kan udsætte dig for inkl. omkostninger

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Jun 13
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 00:16
Hold dig fra uoriginale vare!!!!

Jeg blev knaldet for 2 jakker 5000kr så
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 00:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Helt enig med Cookie her.

Skaden er sket, og du må tage straffen. Det er lære penge, og hvad du skal lære er, at undersøge din leverandør meget grundigere. (Især hvis det er en fra alibaba, hvilket jeg aldrig tør købe mærkevarer over).

Grib knoglen og fat dig i korthed. Sig du har fejlet, ikke tjekket din leverandør godt nok, og fejlen hænger på din kappe. Du mener 25.000 er i overkanten, men er villig til at betale 7000,- (500,- DKK pr. controller) (det er bare et eksempel, find selv en god pris, og argumenter hvorfor, evt. at 25.000 simpelthen er vanvittige summer for dig, og du ikke har mulighed for at betale et så stort beløb, men du vil gerne gå på kompromis). Ofte er de til at forhandle med, hvis du er villig til "at betale her og nu", for de ser heller ingen gavn af at sagen trækker i langdrag i en retssag. Så hellere få hurtige penge i kassen og lade det ligge, med den vished om at du har fået en lærestreg, og de har fået penge i kassen.

Håber det ordner sig, det er utroligt frustrerende at stå i sådan noget rod.

Venlig hilsen 

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 04:54
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Ville du selv være glad for nogen kopierede det DU har brugt mange penge og meget tid tid på at lave?

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 06:49
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Kan du ikke fortælle dem det ikke er din pakke ? man er vel uskyldig til det modsatte er bevist ? 

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 07:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Finn :
Da jeg ikke troede det var kopier og har set dem til salg mange andre steder på nettet og butikker. Var selvfølgelig godt klar over det ikke var de originale stik til 500kr i butikkerne

Her modsiger du lidt dig selv, for hvordan kan noget være original men ikke original ? 

Finn :
Men som sagt har set netop dette stik til salg mange steder i dk. Så havde ikke i min vildeste fantasi troet det vil komme hertil.

Du ville gøre som nogle andre gør og hæve en fed profit på andres navn? 

Du må gå i dialog med firma / Advokat og fortælle din historie forfra. At du ikke har det store kendskab til import og hvad du må og ikke må og denne situation her har givet dig en lærestreg, som du vil tage til dig og du vil fortæl bredt om i skolen og tage det med i din uddannelse som dyrt købt erfaring.

Erkend din fejl for advokaten og forslå en -50% betaling kontant, da du slet ikke har omsat så meget endnu og at du er studerende på SU, eller hvad du nu laver. 

Jeg siger det så tit, man kan godt have det sjovt mens man arbejder, men erhvervslivet / arbejdsmarkedet er ikke en legeplads, det er seriøs og alvorligt og fejler man, så koster det ved kasse et. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Reberholt:

Kan du ikke fortælle dem det ikke er din pakke ? man er vel uskyldig til det modsatte er bevist ? 

Thomas, mon ikke det er let at finde et elektronisk spor - betalingen. 

Fra Hansen
Tilmeldt 23. May 13
Skrevet kl. 08:28
Hej igen, og tak for svarene

Troede virkelig ikke der var tale om kopivarer. Da der ikke er logo på.Men bare ligner de kopi stik de sælger alle steder på nettet og store varehus kæder i Danmark.

Der er tale om sølle 14 stik. Hvad hvis nu de har lagt en gave i pakken dernede fra som de tit gør. Kunne have været et af levendørens andre produkter måske et Nintendo wii cpntroller? Vil man så også blive bonet for det. Og så en regning på 25000kr fra deres advokater.

Synes godt nok det er en hård straf for og indføre 14 stik. Der jo ikke tale om 100 eller 500. Det er en bagatel vil jeg mene og så kunne de sende en advarsel og hvis man gjorde det igen faldt hammeren så. Tror virkelig ikke der er mange som er klar over de regler her. Hvis du kigger hvad varer de sælger på nettet på diverse hjemmesider er der ikke ret mange ting på dem som er originale. For så kunne de slet ikke sælge til den pris.

Og hvor højt beløb kan de vælge og sætte til erstatning.
De siger 15000kr til advokat for og sende det brev ud. 5000kr for og bortskaffe produktet. Og 5000kr i erstatning. Tyder lidt på advokaterne tager sådan en lille sag op bare for og scorer nogle hurtige nemme penge ved og skræmme folk med sådan et brev. Vil aldrig have mulighed for og betale det beløb. Jo så lukker min nystartet webside da hvertfald, som jeg har arbejdet hårdt på de sidste mange måneder. men de vil, vil have pengene alligevel og når det er. Selvom jeg lukker det.

Sys det er et hårdt slag i hovedet for og hente 14 stik over grænsen. Er jo ikke fordi jeg vil snyde Sony eller andre men troede ikke det kunne komme hertil da jeg har set samme stik til salg mange andre steder. Og der er slet ikke sony logo på.
Alle snakker om man skal være iværksætter og skabe noget og få Danmark igang. Og ja ved godt der nok var nogle regler her jeg ikke vidste eller havde fået tjekket op på. Men der er satme også mange regler. Og har haft utrolig svært ved og danse med post dk, skat, told og alt det. Er der nu endelig kommet styr på.
Fra Hansen
Tilmeldt 23. May 13
Skrevet kl. 08:30
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person
Lige et hurtig spørgsmål :

Kan man ikke bare sige de har sendt et forkert produkt nede fra Kina og jeg havde bestilt noget helt andet. Og er lidt uforstående over for alt det her.
Side 1 ud af 7 (66 indlæg)