Er kommet i en lidt uheldig situation. Jeg har købt nogle varer i Kina, som så mange andre. Det drejer sig om 14 stykker ps3 controllers. Men nu har jeg fået et brev med at de er blevet taget i tolden. Og det vil blive overdraget til advokat firma. Idag lå brevet så fra dem i postkassen med et krav på 25.000kr som skal betales inden den 13oktober ellers bliver jeg indkaldt til retslig møde. Meget truende brev. Som man kun kan blive helt rystet af. Og hvad gør man så nu? De er købt på firmakort kreditkort og tænkt til videre salg. Da jeg ikke troede det var kopier og har set dem til salg mange andre steder på nettet og butikker. Var selvfølgelig godt klar over det ikke var de originale stik til 500kr i butikkerne. Men som sagt har set netop dette stik til salg mange steder i dk. Så havde ikke i min vildeste fantasi troet det vil komme hertil. Har kæmpet meget hårdt for og komme igang med min netshop og har kun et lille beskedent overskud lige PT efter 4-5 måneder igang nu her. Dog er det på ren hobby/bijob plan og noget jeg går og hygger med. Mvh Finn |
det er vel ikke 100% sikkert at advokaten kører sagen til ende men PS3 har jo en del flere midler til rådighed end du har. Det gælder helt konkret, at man ikke må importere kopivarer. At fjerne logo eller producere en tæt på kopi uden loge, hjælper ikke - og du er jo åben om, at du vidste det var kopier.
OM beløbet 25000 er realistisk skal jeg ikke sige, men med retssag og bod og erstatning, slipper du ikke umidelbart billigere.
Det må være en lære til alle. Kopier må man ikke sælge, de som har udviklet originalen har brugt penge på at lave den, og man bliver ramt hvis man stjæler deres arbejde.
At mange andre gør det er ikke et forsvar. Det vil minde om at sælge hash og sige at det er der mange der gør så jeg har ikke gjort noget forkert.
Se om ikke du kan lave en hurtig og billigere ordning med dem ved at forklare du har kikset - men kører sagen til ende- så er de 25.000 billigere end det de ellers kan udsætte dig for inkl. omkostninger
vh