Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med at få penge hjem fra dine kunder?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ked af at sige det, men det er derfor jeg altid ville vælge et godtkendt inkassoselskab og som var medlem af brancheforeningen. 

1. af sige til ens kunder at kravet ikke forælder inden for 5 år, er vist en sandhed med modifikationer - tjek lige lovgivning, for sidst jeg tjekkede forælder et krav efter 3 år såfremt der ikke er indhentet dom i sagen - så at garantere at sagen ikke forælder inden for de første 5 år - er vist noget af en lovning til kunderne

2. derudover har i en ansvarsforsikring ?? - jeg kan intet finde om det på jeres hjemmeside, derudover ville det måske være en fordel at oplyse hvem jeres advokat er? 

3. begrundet indsigelse? NEJ - hvis der kommet indsigelse mod kravet, skal sagen stoppes og føre en retlig behandling (efter mine erfaringer ihvertfald)

Tak det nu endelig som konstruktiv kritik og tag det i kan bruge - men mener bare at garantere noget er et MEGET stort ord!

Fra Fredericia
Tilmeldt 5. Nov 13
Indlæg ialt: 27
Fra  ErKi Data ApS rykkerportalen ApS Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan checke:
https://www.politi.dk/da/borgerservice/tilladelser/inkassovirksomhed/inkassovirksomheder.htm
for godkendte inkasso virksomheder.

rykkerportalen.dk drives af ErKi Data ApS, der naturligvis er på denne liste.

Med undtagelse for advokater, siger inkasso lovgivningen:

"Ved inkassovirksomhed forstås i denne lov ethvert led i erhvervsmæssig inddrivelse af fordringer for andre samt i erhvervsmæssig inddrivelse af fordringer, som er købt efter forfaldstid med henblik på inddrivelse på egne vegne."

Jeg er derfor helt enig med dig i at man skal vælge et godkendt inkassoselskab.

Forældelsesfrist på 3 år er hvis der ikke ligger skyldnererklæring, gældsbrev eller lignende. I modsat fald er forældelsen 10 år, men registreringen kun 5 år hos debitorregistret.

Rykkerportalen.dk | Markedets mest komplette rykker- og inkassoservice i samarbejde med Dansk KreditorService (no-cure-no-pay uden abonnement)

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Registrering i et skyldnerregister afbryder ikke forældelsen.

Gæld, der er

- ubestridt (debitor har ikke fremsat indsigelser),og

- uerkendt (debitor har ikke anerkendt gælden),

forældes som udgangspunkt efter 3 år.

Misforståelsen grunder måske i, at der gælder en regel om, at dårlig-betaler-registreringer skal slettes efter 5 år.  Hvis gælden forsvinder før de 5 år, så skal registreringen også slettes, da der jo så i den situation ikke længere vil være noget at registrere.

Omvendt; selvom REGISTRERINGEN af gælden skal slettes efter 5 år, så får det ikke gælden til at forsvinde. Nu bliver det bare en privat oplysning, som ikke vedkommer andre end debitor og kreditor.- 

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Beklager det navn havde jeg ikke kigget efter :) men stadig at garantere jeres kunder at kravet ikke forældet inden for 5 år er fandme modigt - hvad gør i hvis der er tale om et simpelt krav ( faktura) og skyldner ikke vil underskrive et frivilligt forlig og kreditor ikke vil snede sagen i retten? - hvordan vil i så opretholde kravet i yderligere 2 år efter forældelsen?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)