Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kurators beføjelser

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

frank holm:
Kurator har i dag skrevet en mail til min kone. Han virker lidt mere ydmyg og bruger ordlyden: din mands andel skal sælges. om nødvendigt kan boet sætte din mands andel på tvang.

Rart at se et lille smil. Hvis det kun er din del han vil sælge på auktion - så er det op af bakke for ham. Der skal meget til at nogen vil købe et halvt hus, som man ikke kan bo i selv.

Tilmeldt 31. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Henrik, her ved vi endnu ikke om vi skal smile eller kaste håndklædet. Hvis ikke det var for familien havde jeg nok blot lagt mig på langs.

Jeg har rigtigt svært ved at tolke hans udmeldinger for de skifter jo eller også er det blot ønsketænkning fra min side. Men han skrev dog det var min andel der skulle på tvang. Ja, hvem vil købe et halvt hus, men lad os se hvordan det udvikler sig.

Hilsner
Frank
Tilmeldt 31. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Kurator har nu undskyldt over for os at han har sagt han ville sætte hele huset på tvang.

Han vil godt gå med til gældsovertagelse mod at min kone betaler 25000 ex moms til konkursboet. Andreas, er det virkelig the going rate for salær til kurator? Desuden skal hun betale for tinglysningsafgifter men det var vi jo forberedt på.

Hilsen frank
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Frank Det skal I under ingen omstændigheder acceptere. Jeg har i tilbudt præcis samme arbejde i dag kr 7.000 Inkl moms, så han skal på ingen måde have kr 25.000. Han har ikke krav på noget som helst. Glem nu ikke, at kurator er fuldstændig ligegyldig, og det banken I skal lave en aftale med. Vedr kontoen, så er det helt forkert. Din indkomst efter konkursen et ikke boets
Tilmeldt 31. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Andreas Banken er svaret, men de ønsker vi finder en løsning med kurator om hans salær eller hvad det er. Rådgiveren er meget grøn og ved ikke helt hvad han stille op. Kurator har udtalt, beløbet svarer til antal arbejdstimer (han må være meget dyr eller ufattelig langsom). Hvad sker der, hvis vi ikke accepterer hans honorar? Der var no go fra skifteretten vedr. Beskikkelse. De bedste hilsner fra Frank
Tilmeldt 24. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Frank

Vi er ikke gået konkurs, men har mistet et familiemedlem.

skifteretten udpegede en bobestyrer, som omgående gav sagen til en kurator.

vi har også været i vridemøllen og kurator tog alt kontant i ejendommen herunder ved salget af ejendommen.

De kaldte det "! honorar" , men deres timeforbrug svarer til afviklingen af en stor koncurn.

Jeg vil råde dig til at kontakte justitsministeriet, de får mange henvendelser om kreative kuratorer , men Morten Bødskov har

indtil nu ikke villet se på disse sager.

Det mindste der kan gøres er at gøre ham opmærksom på kuratores kreativitet og bøjning af love og regler

og jeg lover dig, at dine kreditorer ikke får en krone af det jeres ejendom kunne indbringe.

Auktionen over din halvdel er alene for at presse din kone til at købe din halvdel og så kan kurator indkassere

500.000 i "honorar"

Der er rigtig mange der er i samme båd som dig, kuratorene sjusser med timerne, lader sekretærer lave arbejdet og udtænker hvordan de kan

høste pengene der er eller kan skabes i boet.

Vi fik et solvent ejendom uden gæld udover mindre realkreditbeløb, solgt på tvangsauktion fordi kurator satte sig selv in som kreditor.

Han to 70000 for " en stak mails og 4 møder.

INGEN klageinstans hjælper med dette her så gør en god gerning for dig selv og alle de andre som sidder i sammen situation og send hans breve til justitsministeriet og retsudvalget i folketinget.

Det aller bedste ville være at starte en blogfacebook eller lignende og med alle underskrifterne aflevere det til regeringen.

Ikke alene skal mange igennem en konkurs i disse år, de skal også lægge ryg til kuratorernes fiktive indtjening.

Det er svindel, men det er svært at få dem straffet.

de venligste hilsener

S. Pedersen

Tilmeldt 24. Nov 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Frank

Det er lidt siden du satte denne tråd. håber det er sket noget godt for dig også.

Jeg kom til at tænke på en kurator vi har her i trekantområdet.

Retorikken og  metoderne passer perfekt.

Vi er 2 hos samme kurator som længe har haft lyst til at se, hvor mange der er gået i " fælden" i dette advokatfirma.

Der er enkelte kurator firmaer i Danmark som burde gennemgås,

Flere skaber bedre dokumentation.

venlig hilsen S.Pedersen

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank,

Som Pedersen skriver, så er kurators beføjelser i forhold til at lænse dit bo for penge ret vidtrækkende. Jeg har en teori om at årsagen til at det ikke bliver lavet om er, at fallenter sjældent har energi til at være "politikere" eller sjældent har lyst til at stå frem offentligt og fortælle deres historie. Kuratorer er ofte certificerede landevejsrøvere, og når først man er nået dertil, så er der ganske få veje ud af suppedasen. Kuratoren tager ALLE de penge han kan. Det er et valg han tog da han valgte at blive konkursadvokat.

Imidlertid er der mange måder at klare sagen på bagefter. For selvom en grådig kurator snupper 50.000 nu, så er det ikke ensbetydende med at du ender med at betale mere end ellers. Dit fokus skal derfor være på din kone, og dit/jeres liv (jeres frihed fremover). Gældssanering og akkord er en hel tråd for sig selv, hvor i har masser af muligheder for at slippe ud af øretæverne over tid.

Først skal i afklare jere situation. Du er jo konkurs, så glem det et øjeblik. Hvad med jeres hus?

1- Hvad er det værd i fri handel kontra hvad er det værd ved en tvangsrealisering (auktion)

2- Hvad er jeres gæld i huset.

3- Hvad er jeres omkostninger ved at bo i huset.

4- kunne i bo et andet sted? Flytte?

Svar vedr. 4 : Jeg må starte med 4'eren. En klassiker i konkurs er, at man kæmper så meget for huset (stoltheden/trygheden) at man glemmer at i det lange løb har konen ikke råd til at løfte opgaven. Dvs en konkurs ofte efterfølges af konens tvangsauktion og evt. konkurs. Lad det IKKE ske for jer. Hvis i ikke kan løfte opgaven, så se realiteterne i øjnene og kom ud og videre med jeres liv. Der er altid "et hjem til" (ref. "en pige og en sporvogn til").

Svar vedr. 3 : Ofte har man situationer hvor man har råd til at bo i huset, uden at banken/realkreditten nogen sinde ville låne jer til huset, hvis i f.eks. skulle have købt det i dag. Det er lidt en paradoks, fordi har man råd til at sidde i huset, så bør banken vel låne én pengene? Nix. Den tid er forbi. Det skaber det problem, at selvom din kone har afdraget hele gælden (betalt huslejen), så er det ikke det samme som at hun kan få lov at låne alle pengene. Det betyder at det kan være svært for din kone at købe "din" ejerhalvdel af huset ud af konkursboet, hvilket ellers er den bedste løsning.

Svar vedr. 1 & 2 : Der er stor forskel på hvad et hus kan hjemtage i fri handel, kontra ved en tvangsauktion. Tvangsauktionen kan godt bruges til at få din halvdel solgt, og en fri handel evt. senere kan sælge hele huset. På den måde får din kone "friværdien" og du selv løfter tabet ud i dit konkursbo. Man ser ofte at man lader din halvdel gå på tvangsauktion, og at det er din kone som køber halvdelen på auktionen. Imidlertid kræver det at hun kan godkendes som debitor på lånene, og det kan jf. svar 3 være lidt vanskeligt. Er der ingen friværdi selv i fri handel, så er det jo meget svært at finansiere ejendommen i det hele taget.

Imidlertid kan alternativet for banken ofte være ret ubehageligt = tab. For sælges HELE ejendommen på tvang, så skal banken realisere tabet. Det bryder de sig sjældent om. Derfor hvis du kan dokumentere at din kone gennem lang tid har betalt af på hele lånet, så kan du dokumentere dette overfor banken/realkreditten som så måske kan lokkes til at bevilge at din kone kan købe din halvdel. PRoblemet er at banker ofte skal have kniven HELT op på struben før de ser realiteterne i øjnene. Ret ofte så kan sådan en løsning nås ved at første tvangsauktion er gennemført. Der sker ret mange ting i kulissen når der er tvangsauktioner, særligt mellem første og anden tvangssauktion (man kan kræve en 2. auktion). Alle som har pant forhandler på kryds og tværs for at slippe for øretæven. Det kan fallenten bruge i sin favør til at forhandle en aftale på plads. Husk at det er panthaverne som i sidste ende bestemmer hvordan festen slutter.

Mit råd er først og fremmest, at i skal ikke "skrive til banken". I skal heller ikke tale med den "grønne rådgiver". I skal have fat i én som er chef og har km i benene. Én som kan tage sin telefon og tale med dem som bestemmer, herunder tvangsinddrivningsfolkene i realkreditten som kan indstille til kreditfolkene at en gældsovertagelse er mere fordelagtig end en tvangsauktion. Hvis du/i ikke selv har energi til at tage tyren ved hornene og tale aktivt med "de store" så skal i købe en personlig rådgiver, som kan gøre dette for jer/sammen med jer. Ellers bliver i bare efterladt på perronen mens toget kører væk. Advokater kan være ret grådige i den sammenhæng, men en økonom/økonomisk rådgiver kan være et alternativ. De findes til under 1.000/time.

Spørg altid flere banker. Læg kortene på bordet, og allerhelst de kort at din kone kan betale og har betalt længe. Foreslå dem evt. at hun køber halvdelen ud, og at i så bagefter sælger huset stille og roligt i fri handel. Så får i tid og ro til at finde balancen igen, og hvis du så selv i mellemtiden får et job og en lønindtægt, så er alting jo godt. Så kan du betale til din "kones hus" og dermed må i måske blive boende? Din konkurs forhindrer dig jo ikke i at tjene penge/få løn.

"People can learn to recognize and take advantage of opportunities others don't think exist" --Michael Dell

Tilmeldt 31. Oct 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære alle

jeg er virkelig taknemmelig for alle jeres gode råd, input og ikke mindst opmuntrende ord. Min familie og jeg har været igennem helvede. Jeg gik helt ned med flaget, og min kone har kæmpet med en tåbelig og fatsvag Bankrådgiver.

MEN min kone fik den nye filialdirektør i spil, og han vil godt låne os penge til at få huset ud af konkursboet, som stadig ikke er afsluttet. Min kone overtager nu huset, og vi kan som familie få mere ro på i hverdagen.

nu skal jeg komme ovenpå igen og genvinde kræfter, så jeg kan få lavet aftaler med mine kreditorer.

min søde og dejlige kone overvejer at dele ud af sine erfaringer i forbindelse med vores situation og især min konkurs, så tag godt imod hende, når hun engang kommer forbi dette forum

Tak tak tak! 

Hilsner

frank Holm 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

God vind, Frank!👍

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)