Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

QR Kode validering til loyalitetsprogram

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk på Tommy, at QR koderne skal give point til brugernes konto, som de så derefter kan indløse til en kop kaffe eller andet. 

Tilmeldt 22. Sep 11
Skrevet kl. 21:51

Jeg giver dig fuldstændig ret Dan. Det er det jeg aller helst vil, det er at benytte teknologier folk allerede har ved hånden. Gider du så ikke bare lige ringe til Apple og fortælle dem at de skal stoppe RFID ind i deres telefoner. Der udgør jo en væsentlig del af markedet. Ihvertfald så meget at det ikke er nogle jeg vil se bort fra i mit koncept. 

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 21:59

--

Husk på Tommy, at QR koderne skal give point til brugernes konto, som de så derefter kan indløse til en kop kaffe eller andet.

--

Det er jeg skam helt med på, men når først koden er skannet er det en smal sag at lave resten af dit projekt. Både at tælle pointsum, sikre kun eet skan per dag, indløse points til goder og lign... smal sag, det er jo din backend-server der håndtere den slags.

Din udfordring ligger i at vælge din løsning der skal bruges til at udføre et "chedk in" de forskellige steder.

Tilmeldt 22. Sep 11
Skrevet kl. 22:06

Okey. Det lyder godt hvis du mener man kan sikre sig imod svindel ved den løsning du fortæller om lyder det jo perfekt. Hvis nu man så antager at den applikation jeg får udviklet har en QR scanner indbygget vil jeg så kunne anvede QR Tags ude på lokationerne? 

Hvis så man ikke er i besidelse af en Smartphone, så kunne der være nogle steder hvor der var noget hardware der var tilkoblet så man også havde muligheden for at optjene point ved hjælp af sit QR tag. 

Så det jeg egentlig vil spørge om er: Kan der laves en kombi hvor hver bruger har et unikt QR tag som de kan tjekke ind med, men de har også mulighed for at tjekke ind ved at scanne et QR tag. Det gælder dog kun for brugere med en smartphone? 

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 08:51

Du snakker altså to check-in systemer nu, der virker helt modsat af hinanden ?

1) Brugeren har en smatphone og kan scanne QR-koder opsat ved check-in standerne.

2) Brugeren har IKKE en smartphone, men får et tag (kan være QR, RFID, NCF whatsoever) og så en anden type check-in standere der kan scanne brugerens tag.

--------

Mulige TAGS

RFID kommer forprogrammeret med en lang unik ID. Nogle RFID kommer blanke så man selv kan indlæse en ID-streng.

NFC er chips der kan programmeres ligesom chip'en på et simkort, altså de kan indeholde egentlig programkode. Så der kan indlejres challenge-response kryptering, bruges derfor til betalingsmidler.

QR-koder indeholder hvad du har lyst til, så du bestemmer selv en ID-streng.

--------

Jeg ville anbefale en løsning med RFID eller QR-koder, det er nok det billigste per-tag. - Valget kommer an på hvad hardware du vælger i de standere. Hvis det skal være en tablet er QR-koder nok nemmste, men er det en mini-pc er RFID nok nemmest.. kommer også an på hvad I besidder I jeres udviklings-afdeling.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)