Hej alle Jeg sidder og arbejder på et loyalitetsprogram til turistbranchen. Hvor turisterne bliver belønnet i point ved at besøge forskellige lokationer en slags skattejagt om man vil. Jeg er kommet lidt i tvivl om hvordan man kan løse det på bedste måde for at imødekomme flest mulige. Der er flere forskellige parametre der spiller ind for det kan blive en succes, bla: - Må ikke kunne misbruges så man kan optjene point uden at besøge lokationen - Skal kun være muligt at optjene point 1 gang pr. dag på samme lokation - Det skal kunne fungere offline - Det skal kunne holdes på under 1500 kr. i omkostninger pr. lokation der kan optjene point Den løsning jeg er kommet frem til på nuværende tidspunkt er: 1. En papirs QR kode der bliver sat fast i en form for ramme. 2. Koden scannes med en smartphone via en specielt udviklet applikation (Jeg står for udviklingen skal derfor ikke regnes med i de 1500 kr.) Der vil komme en besked på skærmen til brugeren om at de har optjent XXXX Point 3. For at koden skal kunne scannes skal det kræve at man er logget ind i sin applikation på telefonen (Kan det lagde sig gøre) 4. Dataen fra QR koden gemmes og sendes først når telefonen er på WiFi netværk (Kan det lagde sig gøre?) Når brugerne kommer på WiFi vil de modtage deres point på deres konto 5. Det skal valideres om QR koden blev scannet på den lokation den er angivet til (Kan det lagde sig gøre?) Denne funktion er til for at undgå at folk tager billeder af QR koder og publicere dem på nettet og derved kan tjene point uden reelt set at være tilstede på lokationen Jeg vil gerne høre jeres svar på om de punkter jeg forholder mig kritisk til kan lagde sig gøre. Hvis der er andre forslag til en løsning folk syntes der vil være smartere så hører jeg gerne om denne. Det der er vigtigt for mig at pointere er at det skal kunne fungere offline og der helst ikke skal installeres/monteres hardware de steder hvor det skal være muligt at optjene point. |
Umiddelbart kan du jo forfalske hele processen. Det kræver jo kun et billede af QR koden, så kan man spoofe lokation af skanningen. Det kan du ikke sikre dig imod.