Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

QR Kode validering til loyalitetsprogram

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg sidder og arbejder på et loyalitetsprogram til turistbranchen. Hvor turisterne bliver belønnet i point ved at besøge forskellige lokationer en slags skattejagt om man vil. 

Jeg er kommet lidt i tvivl om hvordan man kan løse det på bedste måde for at imødekomme flest mulige. Der er flere forskellige parametre der spiller ind for det kan blive en succes, bla:

- Må ikke kunne misbruges så man kan optjene point uden at besøge lokationen

- Skal kun være muligt at optjene point 1 gang pr. dag på samme lokation

- Det skal kunne fungere offline

- Det skal kunne holdes på under 1500 kr. i omkostninger pr. lokation der kan optjene point 

Den løsning jeg er kommet frem til på nuværende tidspunkt er:  

1. En papirs QR kode der bliver sat fast i en form for ramme.

2. Koden scannes med en smartphone via en specielt udviklet applikation (Jeg står for udviklingen skal derfor ikke regnes med i de 1500 kr.) Der vil komme en besked på skærmen til brugeren om at de har optjent XXXX Point 

3. For at koden skal kunne scannes skal det kræve at man er logget ind i sin applikation på telefonen (Kan det lagde sig gøre)

4. Dataen fra QR koden gemmes og sendes først når telefonen er på WiFi netværk (Kan det lagde sig gøre?) Når brugerne kommer på WiFi vil de modtage deres point på deres konto

5. Det skal valideres om QR koden blev scannet på den lokation den er angivet til (Kan det lagde sig gøre?) Denne funktion er til for at undgå at folk tager billeder af QR koder og publicere dem på nettet og derved kan tjene point uden reelt set at være tilstede på lokationen

Jeg vil gerne høre jeres svar på om de punkter jeg forholder mig kritisk til kan lagde sig gøre. Hvis der er andre forslag til en løsning folk syntes der vil være smartere så hører jeg gerne om denne. Det der er vigtigt for mig at pointere er at det skal kunne fungere offline og der helst ikke skal installeres/monteres hardware de steder hvor det skal være muligt at optjene point. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 15:33

Umiddelbart kan du jo forfalske hele processen. Det kræver jo kun et billede af QR koden, så kan man spoofe lokation af skanningen. Det kan du ikke sikre dig imod.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 22. Sep 11
Skrevet kl. 15:34

Det kan du selvfølgelig have ret i men at spoofe lokation er måske de færreste der kan finde ud af. Har du et evt. andet forslag til hvordan man kunne sikre sig. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 15:43

Det er jeg ikke enig med dig i - en søgning på 'fake gps' i Google Play gav et ret stort udvalg. En af de første kommentarer på den første app jeg kiggede på var 'Falsk lokation og Coin Offers = win :-)'. Det tyder da på at det ikke er unormalt at spekulere i det - og som sagt er det ret nemt.

Jeg ville satse på NFC og håbe på at Apple snart tager sig sammen.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 15:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er altså utroligt nemt at spoofe. Da McDonalds kørte med coinoffers appen levede jeg af McDonalds.

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Tilmeldt 22. Sep 11
Skrevet kl. 18:50

Jeg er personligt også selv meget stor fan af NFC, men jeg tænker også bare at så undgår jeg vel ikke at jeg skal have hardware ude på lokationerne. 

Tilmeldt 22. Sep 11
Skrevet kl. 18:51

Det jeg har tænkt er at man muligvis kunne give turister et NFC kort som de kunne scanne ind med. Men ja man kunne også anvende NFC tags som folk kunne bruge med deres smartphone men så er det at vi igen står med problemstillingen i forhold til apple 

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 19:46

Så du har besluttet dig for QR-koder, og at det er turistens egen telefon der skal stå for scanningen ? - så er 1500kr jo rimeligt til at føle på per lokation... som er et print af en qr-kode :)

Men... du kunne lave en lille skærm med en lille computer eller tablet bag som hænger på lokationen der så skifter en QR-kode hver time udfra en beregning du holder hemmelig. Så skal din app til smartphones bare gemme koden og en timestamp den kan sende til serveren for validering.

Det kan også forfalskes, men kun inden for en time eller to.

Tilmeldt 22. Sep 11
Skrevet kl. 19:51

Hej Tommy

Nej jeg har stadig ikke besluttet mig for noget, men der er fordele og ulemper ved alt. Jeg prøver stadig at lede efter den bedste løsning. Jeg kunne f.eks. godt se det smarte i hvis man kunne lave flere point "lokationer" i en forlystelsespark. Det vil dog være svært at lave hvis det kræver at der er en computer eller scanner på lokationen. 

Kan du hjælpe med at knække "koden" :) 

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 20:20

Jeg må indrømme at jeg har tænkt rigtig meget på dit projekt. Men hvis der skal sikres en validering skal hvert check-in-point have netforbindelse, eller noget man ikke kan kopiere.

I snakker om NFC, det syntes jeg er lidt overkill når en RFID kunne klare opgaven. RFID kan kopieres, men langt fra ligeså nemt som QR-koder.... og så er vi kommet væk fra brugen af smartphones, som I rigtig gerne vil benytte.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)