Okey Tommy, dejligt at høre at du har tænkt på projektet. Jeg kan godt følge dig mht. til NFC, der er fordele og ulemeper ved det. Jeg forstår dog ikke helt det du skriver med RFID og smartphones. Jeg vil jo gerne benytte mig af smartphones og alm. telefoner. Er det, det du mener man kan med RFID? Vil man så kunne anvende alle smartphones og andre mobiltelefoner?
Nej RFID's kommer som nøgleringe, plastickort eller andet småt, men koster under 2kr per enhed, og de har intet med telefoner at gøre, desværre.
Men NFC er en noget dyrere teknologi, da den er tovejs kommunikation.
Det er billigt at udlevere en RFID nøglering til alle der skal være med, men det inkludere ikke aktivt en smartphone... såå.. eh alle kan faktisk deltage.
Okey, det kan jeg godt se er meget billigt. Det som så er væsentligt det er hvordan jeg knytter en bruger til det enkelte RFID kort/nøglering osv? Kan man se et ID på kort eller?
Det er ikke altid at selve ID'en står printet på kortet eller nøgleringen, der skal en rfid-læser til, de koster val 500kr med usb-tilslutning.
Men hvis vi går tilbage til at du vil bruge QR-koder, så kan alle dine punkter lade sig gøre pånær nummer 1, hvis du skifter en papirs-kode ud med en tidsbestemt kode.
I kunne jo dele check-in punkterne op i to typer, dem med simpelt papir til en rabat på en kop kaffe, og så en lidt dyrere med tidsbestemt koder til dem lidt større tilbud; fribiletter eller lign.
Han har ikke besluttet sig helt for om det er turisten eller standeren der skal have den aktive scanner. Det lyder dog til at han ender med at det er turistens smartphone der skal foretage scanningen.