Som de andre skriver så siger jeg nok også Wordpress men der er også Google som har gratis "blog" sider. Det tager ikke så lang tid at sætte sig ind i nogle af stederne. Du kan jo altid lave en "her_er_min_test_side" på begge systemer og så hurtigt danne dig et indtryk af hvad der er bedst for dig. Men du skal "lege" lidt med det i nogle timer før du fornemmer hvad der passer dig bedst.
Selv om Google er store så virker det på mig som om, at Wordpress er de mest profesionelle til CMS; men ved ikke om jeg har ret i det. Ved begge systemer kan du sætte op således at du kan bruge dit eget domæne, hvordan aner jeg ikke endnu.
En vigtig ting er at få sat søgeord op korrekt og her kan jeg slet ikke råde dig, der må du have fagfolk til at hjælpe dig og det kan godt betale sig at ofre lidt penge på den del. Selv har jeg ingen optimering endnu men det skal nok komme en dag.
Jeg vil gerne høre gode forlag til hvilke cms sytemer der er lette at andvende
Det kommer nok an på hvad du påtænker med løsningen. Altså jeg mener hvad skal du bruge den til, og hvilke muligheder vil du gerne have. Hvilken type forening er der tale om?