Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning til USA - transport af ejendele

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Min kæreste og jeg flytter til USA i foråret/sommeren 2015, og jeg er pt. igang med at undersøge nogle af de mere praktiske ting i den forbindelse.

Vi forestiller os, at vi kommer til at leje et sted at bo derovre (formentlig en condo), og vi vil derfor pakke alle vores ting + møbler ned og få dem sendt derover. Spørgsmålet er derfor:

Hvordan finder jeg et firma, der tager sig af den slags? Hvad bør jeg søge efter? Kan i anbefale nogle? Jeg vil naturligvis gerne finde et par stykker, så jeg kan undersøge markedet mht. pris osv. Jeg forestiller mig, at vi kan få det hele pakket ned og sendt over, inklusiv alle møbler. Det vil formentlig kunne være i én container, hvis det pakkes ordentligt. Tanken er, at vi vil begynde at få det hele pakket ned når vi kommer nærmere, og derefter få det shippet over til hvor vi skal bo. Dér er det så vigtigt, at det kan blive opbevaret indtil vi er klar til at flytte det ind i vores hjem, hvorfor der muligvis vil være behov for at have opbevaring i et par uger.

Jeg håber at et par venlige sjæle herinde kan hjælpe mig videre :)

På forhånd tak,

Kristian

PS: Jeg har Green Card til USA, som jeg var heldig at vinde i lotteriet (fandme ja!) Registreringen for næste års lotteri er åbent indtil 2. November, så hvis du ligesom mig har mod på at flytte til USA for at bo og arbejde, så vil jeg varmt anbefale at deltage. Chancen er lille, men det koster ikke noget at være med.

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

anyone?

Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej du kan kontakte dsv air & Sea. De fragtede mit dengang jeg boede i Miami. Nu arbejdede jeg selvfølgelig også for dem, men de kan sagtens fragte det. Vær dog opmærksom på transporttiden på sø er 3-4 uger +/- customs hold. Derudover så husk at når du skal leje noget kræver de fleste steder at du har en god creditscore. Og det har du ikke såfremt du er tilflytter. Tit vil de så istedet have kopi af arbejdskontrakt, tidligere udtalelser eller et deposit på 6-12 måneders husleje. Men god vind med det, det er en fed oplevelse:)
Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kanon, tak for svar. Ang. leje af bolig, så håber vi på at vi kan få min kærestes søster til at stå inde for os. 3-4 uger er fint nok, da vi regner med at skulle en 6-8 uger til Asien inden vi flytter til USA.

Jeg vil tage et kig på DSV Air & Sea, og tak for reminderen om kram til leje :)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg flyttede til USA, valgte jeg at sælge hvad jeg kunne sælge, og resten smed jeg ud. Jeg kan ikke huske hvad det ville koste at sende det med en container, men jeg vurderede at mine ting ikke var værd at ofre så meget på at flytte, og jeg ville også gerne starte helt på en frisk med nye møbler.

Men hør evt. Toke Kruse fra Billy's Billing. Han har lige sendt en container herover. Han må vide hvad det koster.

Mvh Carsten

Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Da jeg flyttede til USA, valgte jeg at sælge hvad jeg kunne sælge, og resten smed jeg ud. Jeg kan ikke huske hvad det ville koste at sende det med en container, men jeg vurderede at mine ting ikke var værd at ofre så meget på at flytte, og jeg ville også gerne starte helt på en frisk med nye møbler.

Men hør evt. Toke Kruse fra Billy's Billing. Han har lige sendt en container herover. Han må vide hvad det koster.

Mvh Carsten

En ting at tage med, er også at du kan tage dine amerikanske ejendele med tilbage som flyttegods og spare told og moms. Så der kan handles en del forbrugsgoder/bil som kan tages med hjem og sælges med fortjeneste. Dog skal det vist have været ejet min. 1 år mener jeg det var dengang jeg var afsted. Men det kan man jo altid arrangere:-)

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian. Jeg har NETOP flyttet mine nye møbler fra Danmark til San Francisco. En container koster 60.000 kr. inkl. forsikring, tager ca. 30 dage og du kan jo evt. dele den med andre, som står i samme situation (jeg har en, som skal have ting til Phoenix, hvis det er). En container er ca. 25 m3.

Send mig en mail på toke@billysbilling.com så kan jeg introducere dig for flyttefirmaet.

Hilsen

Toke 

Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder meget dyrt. En 20fods container burde ligge i Max 20.000
Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes godt nok også 60k lyder dyrt :O men det er muligvis også langt mere end jeg har brug for :) Er ikke lige helt inde i, hvor meget jeg kan pakke ned på 25m2.

Men tak for inputtet, nu har jeg da noget at gå ud fra. Desuden også en god idé at se om der er andre jeg kan gå sammen med. Jeg havde - lidt naivt måske - håbet på at det kunne gøres i omegnen af 10k.

Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om du stadig følger denne.. 

Vi flyttede fra en villa i Rødovre til Kansas og betalte ca 43000 for en 20 fods container (det er MEGET plads, det er lige før vi kunne have haft bilen med også). Prisen var inkl nedpakning - dvs der kom 2 mand en hel dag og pakkede alle møbler ind i bobleplast og stuvede ca. 100 flyttekasser ind i containeren.. Vi pakkede selv kasserne.. Vi brugte Packman.dk - og er meget tilfredse.. 

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)