City2 har hyret en person (ved ikke hvem) til at sminke børn. I den forbindelse havde de taget et billede hvor jeg sminker en pige og brugt på deres hjemmeside og Facebook side. Jeg har nu i en uge prøvet at komme til at tale med folk fra City2 som har med hjemmeside/PR at gøre men de har valgt ikke at ringe tilbage eller svare på mine mails. Flere personer jeg har talt med om sagen siger "Bare send dem en regning", okay, på hvad ? (nogle siger kr. 2000,-) og hvad så når de måske vælger ikke at betale? Jeg synes især det er skidt at pigen på billedet og hendes forældre har jo givet mig tilladelse til at jeg må bruge billedet på min side og blog, og IKKE sagt ja til at være reklame for City2 |
City2 har taget mit billede og brugt det som reklame!!!
MVH
Nicoline Roos - www.Blikfang.com
Hej du bør helt rigtigt sende dem en regning plus et brev til dem. og her i giver du dem fx 8 dage til at betale og så fjerne billedet fra deres sider. Hvis de ikke betaler/kontakter dig håber jeg du har en advokat, så kan du få ham/hende til at udforme et brev med en regning. prisen skal så være på din advokats salær plus det som billedet er værd. for hvad koster det at få lavet et billed? er 2000.- nok? |
Du ved ikke hvem der sminker?
Og så er det dig der sminker?
Hvis _de_ har taget billedet er det jo deres billede ... og ikke dit? Jeg må indrømme jeg er lidt forvirret over hvad du mener her? |
Trådstarter var ude og sminke børn - her tog han et billede til hans hjemmeside og blog. (Billedet øverst med pigen) City2 har derefter nappet billedet fra hans blog og hjemmeside, og brugt det i deres PR. At han ikke kender personen city2 har hyret til at sminke er komplet ligegyldig, men tror bare trådstarter ville fortælle, at det ikke var ham, så billedet altså ingen relation har til city2, men de alligevel har taget det. |
Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!
Tak for gennemgangen, nu var det godtnok trådstarter der burde have givet den ... for det virker helt ærligt ikke til at trådstarter selv har det fulde overblik over situationen ... alternativt formulerer han sig ikke særlig godt, hvilket nemt kan være årsagen til at henvendelsen til city2 er blevet syltet. Men hvis det ér som Justin her gætter på, så vil jeg anbefale trådstarter at sende et meget kortfattet brev til City2 med beskeden "Kære City2, I har krænket min ophavsret. For dette opkræves hermed 4.000 DKK + moms, faktura vedlagt. Bemærk venligst at dette gebyr ikke giver ret til fremtidig brug, og såfremt brugen fortsætter vil der blive faktureret yderligere ... bla bla" du kan finde skabeloner til den slags flere steder, blandt andet på http://www.fotostart.dk Og til dig e-bil.dk:så syntes jeg du skulle tage og deltage i debatten istedet for side og smide rundt med negative-ratings i debatter du ikke gang selv deltager i. Det gælder forresten også dig Mads. |
Har lige læst det igen, synes på ingen måde man kan diskutere hvad emnet drejer sig om. Det kunne sagtens være bedre beskrevet, men i hovedtræk beskriver trådstarter det fint. For at holde os til topic: Så synes jeg du har fået gode råd, som jeg selv ville følge. Send dem en faktura, og gør dem opmærksom på at det ikke skal ske igen :-) |
Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!
"City2 har hyret en person (ved ikke hvem) til at sminke børn. I den forbindelse havde de taget et billede hvor jeg sminker en pige og brugt på deres hjemmeside og Facebook side" Jeg må nu sige jeg giver Mikkel helt ret i hans fortolkning! |
Hej Blikfang Hvor er det billede du har på din blog taget? Er det taget i City2, eller et andet sted? Hvis det er taget i City2, så kan du godt regne med at City2 har retten til billedet, da der helt sikkert står, alt fotografering i City2 kan kun gøres efter aftale med City2, eller sådan noget. Jeg kan ikke rigtig følge dig, som andre også skriver, så ved vi ikke hvor det billede du har på din blog er taget? |
Jeg må give Mikkel ret her. Det er sindsyg vigtigt, at der er klarhed over, hvem der har taget billedet. For det er ejeren af billedet, som kan kræve godtgørelse, og ikke evt firmaer/personer, som har fået brugsretten... Hvis trådstarter ik selv har taget billedet, så er der intet at komme efter i sagen... |