Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

City2 har taget mit billede og brugt det som reklame!!!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Det er sindsyg vigtigt, at der er klarhed over, hvem der har taget billedet.

Jamen, hvad så med en pressefotograf, der er ansat af BT? Selv om han tager billeder, er det vel BT, der har ophavsretten, eller hvad?

Og hvis City2 har sat skilt op om krav til fotografering, giver det ikke blikfang.com ret til at tage billeder, men det giver bestemt heller ikke City2 ret til at bruge billedet!

Der er for mange løse ender. Vent indtil blikfang.com svarer.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Som jeg forstår det, er det trådstarter, der sminker en pige og pigens forældre har taget et billede af begivenheden. Trådstarter har fået lov af forældrene til at bruge billedet på hendes hjemmeside, hvorfra City2 har kopieret billedet, for at reklamere for en lignende event.

Hvis det er korrekt forstået, er det pigens forældre (hvis det er dem, der har fotograferet), der skal sende et erstatningskrav til City2, da det som hovedregel er fotografen, der har ophavsretten. Udover erstatningen for uberettiget brug kan fotografen også forlange billedet fjernet fra alt materiale, hvor billedet er brugt. Men måske er det muligt at forhandle sig frem til en endnu bedre kompensation, hvis man i samme ombæring sælger brugsretten til billedet.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 15:46

Poul Madsen:
Og hvis City2 har sat skilt op om krav til fotografering, giver det ikke blikfang.com ret til at tage billeder, men det giver bestemt heller ikke City2 ret til at bruge billedet!

Hvis Blikfang har fået lov til at tage billeder i City2, så har han helt sikkert også tilkendegivet, de aftaler som City2 har, og kort går det ud på at de må bruge billederne efter behov.

Dog vil jeg sige, jeg har aldrig taget billeder i City2, ( er 5 år siden jeg var der), så ved ikke om de har "restriktioner" på området.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:47

Poul Madsen:

Fashion-Seller:

Det er sindsyg vigtigt, at der er klarhed over, hvem der har taget billedet.

Jamen, hvad så med en pressefotograf, der er ansat af BT? Selv om han tager billeder, er det vel BT, der har ophavsretten, eller hvad?

Der er for mange løse ender. Vent indtil blikfang.com svarer.

Der er vel ingen grund til, at gøre denne simple sag mere kompliceret end højest nødvendig...

En fotograf ved BT er ansat, og i deres ansættelseskontrakt står der med sikkerhed, at alt materiale overdrages til BT, og at BT dermed har rettighederne... Quit simple...

Hvis de har sat skilte op, så overtræder de selv deres eget evt forbud, og det vil en evt dommer i sådan en sag finde ret komisk...

Men du har ret, der er mange løse ender, og det fremgår ikke tydeligt, hvem der har taget billedet, og dermed er ejer af rettigheden...

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 16:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Er helt knust af grin over de sproglige forviklinger "tage billeder" kan give. De kan jo tages med et kamera eller på nettet.

Selv hvis der er nogen, der finder ud af hvem der har taget billedet, så ved vi ikke hvem, der har fotograferet.

I overskriften troede jeg at City2 havde fotograferet trådopretter, men jeg tror Nicolaj har ret.

1. Forældre har fotograferet deres eget barn. 
2. Trådopretter har fået forældrenes tilladelse til at bruge billedet på sit site. 
3. City2 har angiveligt kopieret billedet fra hans site, men historien melder ikke om hvorvidt de også har fået tilladelse til det.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 129
Fra  Blikfang.com Skrevet kl. 20:40

Hold da helt op så mange svar der pludselig kom.

Jeg prøver lige igen så...

For et par år siden var jeg ude og sminke børn i Espergærde, jeg sminkede bla. en lille pige til sommerfugl (det omtalte billede) imens jeg sminkede fik jeg en person til at fotografere det med mit kamera. Jeg fik tilladelse af pigen forældre til at bruge billedet på min hjemmeside (og blog)

www.Blikfang.com

Så i søndags var jeg inde på City2´s hjemmeside for at tjekke åbningstider og HOV!!! der var mit billede på deres side. Der stod at man kunne blive sminket mandag, som ikke af hvem, ofte skriver man jo "Make-up artist Nicoline Roos kommer og sminker børn mellem 12 og 16...."

Jeg ringede til dem og fik besked på at sende en mail. Jeg skrev en lang mail og vedhæftede billeder som dem I ser. I en uge valgte de ikke at svarer på min mail.

MVH
Nicoline Roos  -  www.Blikfang.com

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 21:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Blikfang.com:
Jeg ringede til dem og fik besked på at sende en mail. Jeg skrev en lang mail og vedhæftede billeder som dem I ser. I en uge valgte de ikke at svarer på min mail.

Det hjalp en del på forståelsen, og du skal lave en opfølgningsmail til dem, tror du skal have fat i deres marketingchef i event-afdelingen og få en snak med dem. Skriv gerne du vil gerne have de fjerner dit billede og at du evt. vedhæfter en faktura på uretmæssig brug af dit billedemateriale. 

Dog synes jeg du skal prøve at gøre det i en god tone, og se om du ikke kan få et samarbejde med City2, tænk ikke så meget på regningen, drop den gerne, hvis du kan få et evt. samarbejde op og køre, du kan jo give dem et tilbud, at næste gang de skal have sminke event, så får du førsteret til en tilbud fra dem osv. 

Anden mulighed er, at du få dem til at skrive dit navn som billedtekst, billedet er taget af make-Up artist xxxxx xxxxx fra www.  og få marketingværdi den vej. 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der kan faktisk også kræves godtgørelse for uønsket medvirken i reklame, men spørgsmålet er om det er besværet værd at køre en sag på det.

Med hensyn til kravet for uberettiget brug af dit billede, så ville jeg sende en regning på 2.000 kroner pr billede + 2.000 kroner for uberettiget anvendelse, i alt 4.000 kroner + moms. Herudover ville jeg kræve billedet fjernet fra alt materiale indenfor 24 timer. Desuden ville jeg tilbyde dem at kontakte mig med et tilbud om at købe brugsretten til billedet, så de stadig kan bruge deres PR-materiale.

Betaler de ikke regningen, så kører du en småsag. Du er sikker på at vinde sagen, så de 500 kroner det koster får du refunderet efterfølgende.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

city 2 har penge jeg ville sende en regning på 10.000,+m

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)