Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Droppe ud af studie og prøve lykken som iværk?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen. Jeg har et dilemma der plager mig vildt og ikke giver mig ro i hovedet. 
Dilemmaet er valget om at droppe ud af HA.almen studiet i Aarhus som jeg beyndte på her i sommers og så finde et fuldtidsarbejde, spare penge op og bruge dem på at starte en virksomhed/forretnig op eller at fortsætte med HA.almen og tag den "sikre" vej . Har 3 ideer' som jeg er kommet langt med, men samtidig ved jeg også det en sats, da succses og god indtjening ikke lige kommer med det samme, men af hårdt arbejde og gå-på-mod.

Min største drøm er ikke at blive uddannet Cand.Merc og besidde en eller anden direktørstilling i fremtiden med en stor lønpakke, men i stedet at være virksomheder ejer.

Men har svært ved at få mig selv til at vælge hvordan jeg skal gribe det her personlig problem an. en 3'valgmulighed er at starte noget op sideløbende med studiet, som så mange andre succses folk har gjort.


Nogle der kan give gode råd og livsefaringer med hensyn til sådan et problem for en knægt på 21 år! 

Tilmeldt 25. May 13
Indlæg ialt: 37
Fra  Ejendomsmægler.NU Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Start op sideløbende med studiet. Helt klart. 

Få 3 Gratis Ejendomsmægler Tilbud

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange store amerikanere har tidligere været ude og sige, at den sikreste vej er at droppe ud og blive iværksætter.

Jeg tror dog noget uddannelse er godt.

Vil til hver en tid anbefale min egen vej som har været vild lærerig. Dog blev jeg hængende lidt for længe.

For at lære mest om forretningsplaner og rådgivning tog jeg hd og Cma samtidig med fuldtidsarbejde som revisor. Hertil startede jeg projekter op.

Men det er rigtig et arbejde og studie med rigtig mange timer. Derfor kræver det stor disciplin at holde gang i det hele :)

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en ting at du spørger os, vi kan komme med vores livserfaring, vores historier og meninger. Men det betyder dog ikke at det vil virke for dig, vi er alle forskellige.

Har du snakket med dine forældre om det?

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 100
Fra  ByD Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Coco Chanel, Tom Ford, Ralph Lauren osv, er nok ikke kede af at de droppede ud og prøvede lykken ;-) Men når det så er sagt, skal du nok være lidt mere målrettet for hvad det præcis er at du vil stile imod.

Jeg selv valgte at tage en HF på fjernstudie så jeg både havde noget at beskæftige mig med, men samtidig havde tid til at opbygge min drøm ved siden af.

Hvor langt er du i din uddannelse?

Fra Fredericia
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kan kun anbefale dig at starte op siddeløbende med studiet. Jeg har med succes selv gjort det dengang jeg gik i gymnasiet med en virksomhed og i løbet af min universitetsuddannelse med en anden virksomhed. 

Hvorfor jeg ser det som en fordel at blive på studiet: 

- Med SU får du en løbende indtægt, der gør at det ikke er kritisk at din virksomhed rammer break-even i løbet af kort tid. 

-Hvis du tror nok på din idé,  så kan du benytte SU-lån som en billig finansieringskilde. Så undgår du, at skulle bruge tid på at overbevise en bank om at låne dig forholdsvis små beløb. 

- Man kan mene hvad man vil om akademiske uddannelser, men du har altså mulighed for på HA uddannelsen at få en række værktøjer og en tankegang med i bagagen, der kan være nyttig i fremtiden.

- Kombiner uddannelse og virksomhed. På mit studie har jeg flere gange haft mulighed for at lave opgaver der omhandlede min egen virksomhed. At være tvunget til at tænke om din virksomhed i forhold til en række teoretiske problemstillinger, kan være en fin facilitator i forhold til at sætte sig ned og tænke langsigtede strategiske tanker for din virksomhed. 

- Du kan mere eller mindre selv styre din tid, så du har mulighed for at fokusere på virksomheden i det omfang den kræves indtil du har valideret at du har en solid idé. Hvis du finder ud af at din virksomhed har et stort potentiale, så kan du på det tidspunkt tage springet og fokusere 100% på din virksomhed.

Det var mine inputs. Håber du kan bruge dem til noget. 

Mvh Jesper N. Asmussen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander R. B | Freelance Grafiker:

Har du snakket med dine forældre om det?



Nej det har jeg endnu ikke

 

Louise Kristensen:

Coco Chanel, Tom Ford, Ralph Lauren osv, er nok ikke kede af at de droppede ud og prøvede lykken ;-) Men når det så er sagt, skal du nok være lidt mere målrettet for hvad det præcis er at du vil stile imod.

Hvor langt er du i din uddannelse?



Min uddanelse vare 3 år for bachlor og 2 år for kandidat: 5 år sammenlagt

 

Jesper NA:

Det var mine inputs. Håber du kan bruge dem til noget. 



Det kan jeg helt sikkert!


 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)