Har tænkt mig at klage over dommeren og når jeg får websitet leveret ( stadig med nogle mangler) så har jeg tænkt mig at give dem et par længere anmeldelser rundt omkring.
`
Uden at vide noget, tænker jeg.
Vi kender jo kun din side af historien. Som du nævner så har leverandøren nogle gode anbefalinger og du har talt med tidligere kunder. Her tænker jeg baseret på længden af projektet at de nok måske har regnet forkert et eller andet sted. Det jo rigtig lang tid de har brugt som jeg forstår det og der må være en forklaring.
De ville vel ikke gå i retten for at kræve de penge de mener du skyldte, hvis de ikke havde en sag? Jeg noterer mig at de på trods af jeres uoverenstemmelser giver dig et nedslag.
Nej websitet er stadig ikke lavet færdig og det bliver nok ikke færdig lige foreløbig, desværre.
Hvordan kan du så indgå et forlig når varen stadigvæk ikke er leveret til dig ?. Det her er et strålende eksempel på hvorfor man ikke skal repræsentere sig selv i Retten, men finde en dygtig advokat.
Jeg havde prøvet at kontakte hende imens hun var på ferie, men fik af vide af hendes stedfortræder at jeg skulle indlevere dokumenterne senest den 25 August men modtog så et brev den 18 august (sendt den 14 August) hvor i der stod at sidste frist var den 15 August. Så på den baggrund blev alle mine beviser strippet fra mig under retssagen, da sagsøgers advokat gjorde indsigelse.
Når der er tale om stævning, skal sagsøgte aflevere et svarskrift der bla. indeholder bilag. Mener sagsøgte har 14 dage til at indlevere dette.
Der lyder derfor noget besynderligt at du har behov for at kontakte dommeren, med mindre det var for at udsætte fristen.
Hvis der alligevel er gået kludder i fristerne, kunne du have bedt retten om frafald eller gå om, pga. procedurefejl.
Hvis dine bilag havde afgørende betydning for dommens udfald, kunne du vælge at anke, da du ville have noget bedre chancer for at vinde sagen efterfølgende.
Nu hvor du har indgået forlig, er sagen som sådan lukket.
Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk
De ville vel ikke gå i retten for at kræve de penge de mener du skyldte, hvis de ikke havde en sag?
Der findes desværre mange, der truer om retssager og stævninger, uden at have skyggen af en sag. Nogle har desværre så travlt med at få ret, så de glemmer at undersøge om de overhovedet har en sag.
Advokaterne tjener jo penge, selvom sagen er tabt på forhånd.
Hvis trådstarters bilag var gyldige, kunne sagen evt. have fået et andet udfald.
Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk
Jeg havde ikke råd til en advokat ligesom jeg ikke havde råd til at ligge 100.000 kr. i depositum til en skønsmand. Jeg er i princippet godkendt til fri proces men pga. det er et handelskøb ville de ikke give mig det. Hvilket sagsøger godt vidste. Jeg tror ikke de regnede med at jeg ville tage den til retten, men at jeg i stedet ville føle mig tvunget til at betale dem resten.
Jeg har fået en del hjælp af en dommer, så helt uden juridisk rådgivning har jeg ikke været.
En af funktionerne var f.eks. at et bookingsystem skulle vise den "næste ledige tid" de havde så lavet denne funktion så hvis behandleren havde en ledig tid sidste år så var det denne tid der blev vist. Dvs. den tog ikke højde for dato og hvad klokken var, på trods af jeg viste dem denne funktion på et andet website hvor funktionen virkede efter hensigt. Dette var også en af de funktioner som dommeren rent faktisk forstod og hvor sagsøger indrømmede at det var sådan den fungerede.
Foruden dette så løj sagsøger i sin vidneforklaring hvilket jeg også gjorde opmærksom på- sagsøger sagde at jeg (sagsøgte) havde fået udleveret deres handelsbetingelser ved kontraktens indgåelse, men havde forinden sagt at han ikke havde printet dem fordi det var spild af papir. Men det skete der ikke noget ved, dommeren var efter min mening mega inkompetent og partisk- formentlig fordi jeg førte min egen sag.
Jeg har givet dem lov til at afhjælpe mangler på websitet 3 gange i løbet af processen, hvorefter de stadig ikke har fået funktionerne til at virke. Jeg har i den forbindelse forslået at jeg betalte dem et mindre beløb og fik resten lavet hos en anden udvikler hvilket de har afslået hver gang. Fordi de godt kunne selv...
Jeg blev endvidere snydt til at bestille websitet hos dem i stedet for hos et andet webudviklingsfirma som jeg oprindelig havde valgt. Jeg skal til dem jeg havde valgts referencer og fik kun svar fra en person som fortalte at han slet ikke kunne anbefale dem men at de var rykket over til et andet udviklingsfirma som de ikke havde noget negativt at sige om. Jeg fandt så (i forbindelse med retssagen) ud af at ham der anbefalede det nye udviklingsfirma selv var ejer i det firma han lige havde udgivet sig for at være kunde i.