Jeg er i gang med at starte virksomhed og har i den forbindelse taget kontakt til et webudviklingsfirma som skal lave min hjemmeside. Jeg håber i kan hjælpe mig. Bedste Hilsner Martin P. Michaeslen |
Hej Martin
Det er svært at sige konkret hvad du skal gøre, da man ikke kender indholdet af jeres aftaler.
Dog har du fordelen på din side, da du har betalt opfront og din leverandør, derved har godkendt aftalen, også de krav du sætter efterfølgende, særlig i forbindelse med overskridelse af tidsfrister, dog igen er der et men, for jeg ved ikke om i har aftalt noget om det, eller om i har en afgang aftale, Exit aftale.
Du sætter en skrivelse sammen, hvor du i henhold til normal praksis i sådan sager, pålægger dem at overholde ny tidsfrist, ellers vil du sætte dagbøder ind på mellem 0.25% op max 10% af allerede betalt beløb, som så skal tilbagebetales til dig, hvis ny tidsfrist er overskredet.
Mit forslag vil være, de kommer med en løsning, hvor de indhenter ekstern hjælp for at færdigegøre dit projekt, eller de indvilliger i at lave en exit aftale som du kan bruge, ikke hvad din leverandør kan bruge, Da de fuld ud har godkendt dine krav, det gjorde de da du betalte opfront.
Hvis du skal have hjælp af jurist ved CBS, find en med kendskab til aftaler på IT projekter, ellers google danske IT advokater og standardkontrakter for IT projekter, der kan du finde flere oplysninger.
Næste gang du skal have lavet et IT projekt, så skaf en "standardkontrakt for kortvarige IT projekt", det vil hjælpe dig meget i fremtiden.