Takker for fine svar :-) John: Der er jo indgået en aftale på det 1. møde om at jeg ligger en udbetaling på 25.000,- og at banken ud af mine 40.000,- også betaler min advokatregning på 15.000,- kr. Derefter tilbyder banken mig et lån på 65.000,- og et realkreditlån på 270.000,- kr. som skulle dække mit køb af lejligheden. Dette skriver jeg under på allerede ved mødet. Hvorfor skulle denne aftale ikke være bindende. Jeg køber et produkt, der har en værdi af 80.000,-kr , til 65.000,-. som skal betales tilbage over 4 år. I forhold til aftaleloven kan de da ikke bare ophæve den aftale.... Min forudsætning for at købe lejligheden var også en udbetaling på 25.000,- kr, og ikke på 40.000,- kr som banken nu vil have. Dette gjorde jeg lysende klart for rådgiveren de første 15 min af mødet. Så reglerne om bristede forudsætninger kommer vel også i spil her ? |
ja det går jo op - 25.000 + 15.000 = 40.000 menmicmouse:Der er jo indgået en aftale på det 1. møde om at jeg ligger en udbetaling på 25.000,- og at banken ud af mine 40.000,- også betaler min advokatregning på 15.000,- kr.
og da vi ikke kender aftalen, kun det du skriver her - som jo kan være aftalt fordi banken havde forkerte oplysninger fra dig - at lejligheden koster 370.000 inkl. advokat og det viste sig den kostede 385.000 inkl advokat -micmouse:Derefter tilbyder banken mig et lån på 65.000,- og et realkreditlån på 270.000,- kr. som skulle dække mit køb af lejligheden.
Dette skriver jeg under på allerede ved mødet.
det KAN den også være vi har jo bare ikke aftalen og kender jo ikke dens forudsætnniger - Banken har levet dit et lån på 270.000 som kreditforening + 65.000 fra banken - og det har de jo overholdt - de har tilmed øget det lån de skulle gi, da det viser sig, at advokaten er ud over MÅSKE?micmouse:Hvorfor skulle denne aftale ikke være bindende
Det tror jeg ville være en first-timer i en bank, at man køber et "produkt" som koster banken 80.000 kr og kun skal betale 65.000 mildest talt - med mindre banken har gjort noget der har kostet dig penge, men det har de ikke - de har bare ikke været klare over, at lånebehovet var 15.000 mere og der er intet i det banken har gjort, som har kostet dig en rød øre - det er vel dig der må være klar over at lejligheden koster hvad den gør + advokat - vil jeg absolut mene.micmouse:Jeg køber et produkt, der har en værdi af 80.000,-kr , til 65.000,-. som skal betales tilbage over 4 år.
Du gør det ikke så lysende klart her i tråden for mig i alle fald - men hvorfor blive ved her, du har jo besluttet at gå til pengeinstitutankenævnet og har fået en blanket du bare sender dem i et link og det koster sølle 200 kr - så JEP kør den da bestemt der. Det er jo dem der skal være enige, ikke os tomicmouse:Dette gjorde jeg lysende klart for rådgiveren de første 15 min af mødet.
Så reglerne om bristede forudsætninger kommer vel også i spil her ?
venligst