Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår kan man få erstatning ?

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 19:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Johnny Andreasen:
...for en tråd som denne uden det navngivne firma, er ikke 5 potter pis værd, det kan vi vel blive enige om?

Jeg tror du misforstår formålet med Amino. Trådstarter er her primært for at få svar på et spørgsmål omkring erstatning - ikke for at hænge den pågældende virksomhed ud. 

Johnny Andreasen:
Sådan et firma skal da hænges ud, men samtidigt have mulighed for at forsvare sige selv

Her er det jeg ser problemet med din tankegang. Som du siger skal virksomheden have mulighed for at forsvare sig selv, men den pågældende virksomhed der bliver hængt ud, får altså ikke automatisk en mail hver gang deres navn bliver nævnt i en negativ sammenhæng et sted online. Så skal man gøre virksomheden opmærksom på det inden man skriver sin kritik - fuldstændig som Trustpilot, Kontant, Operation X, osv. gør (ikke at jeg enig i den måde de gør det på). Amino er et sted man kommer for at søge hjælp - ikke for at hænge nogen ud - det har vi lige netop Trustpilot og slant til. Hvad skulle man få ud af at hænge nogen ud på Amino, hvis man alligevel kan nå ud til mange flere via andre steder der er dedikeret til kritik af virksomheder? Jeg synes du er helt forkert på den. 

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 29. Jul 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 04:52 | Låst

Nikolaj Dam Larsen:

Johnny Andreasen:
...for en tråd som denne uden det navngivne firma, er ikke 5 potter pis værd, det kan vi vel blive enige om?

Jeg tror du misforstår formålet med Amino. Trådstarter er her primært for at få svar på et spørgsmål omkring erstatning - ikke for at hænge den pågældende virksomhed ud. 

Johnny Andreasen:
Sådan et firma skal da hænges ud, men samtidigt have mulighed for at forsvare sige selv

Her er det jeg ser problemet med din tankegang. Som du siger skal virksomheden have mulighed for at forsvare sig selv, men den pågældende virksomhed der bliver hængt ud, får altså ikke automatisk en mail hver gang deres navn bliver nævnt i en negativ sammenhæng et sted online. Så skal man gøre virksomheden opmærksom på det inden man skriver sin kritik - fuldstændig som Trustpilot, Kontant, Operation X, osv. gør (ikke at jeg enig i den måde de gør det på). Amino er et sted man kommer for at søge hjælp - ikke for at hænge nogen ud - det har vi lige netop Trustpilot og slant til. Hvad skulle man få ud af at hænge nogen ud på Amino, hvis man alligevel kan nå ud til mange flere via andre steder der er dedikeret til kritik af virksomheder? Jeg synes du er helt forkert på den. 

Okay fair nok, så hvis ikke man må hjælpe eller advare andre mod disse firmaer på Amino, så er det sådan det er, det acceptere jeg, men er bestemt ikke enig i at det gør Amino bedre, faktisk tværtimod, men hvis det er vejen Amino har valgt, så må man jo tage det for gode varer. Og det ville jo være ret nemt for Amino at sende en mail til presse afdelingen for de firmaer, så de kunne forsvare sig, men er bestemt enig i at det er nemmere at bare lade være, og få indlæg om ligegyldighed i lange baner... Er nu også ret sikker på at trådstarter ikke bare ønsker hjælp, men også ville advare andre, men UHA det må man ikke herinde...

Hilsen Johnny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:08 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

nej korrekt man må ikke advare mod firmaer herinde og hurra for det. Masser af mennesker har alt for kort lunte og bliver sure over noget som er deres helt egen skyld. Amino ville blive dyr for medlemmerne, hvis de hver gang skulle gå ind og kontakte de firmaer der blev rakket ned - det ville let koste en medarbejder at finde tråde og finde ret kontakt til de firmaer der, sikkert mange gange ville blive rakket ned af folk der ikke kan finde ud af deres sager, OG ofte har så kort lunte, at de i hidsighed over ikke at få ret et sted -skriver rædselsfuldt - blandt andet godt bevist her Johnny i et helt ubalanceret indlæg af dig tidligere - i en tråd der også indeholder en masse mis-info om politiet der gør det ene og andet. Må jeg lige citere dine egne totalt ubalancerede ord hvor du kalder ærligt arbejdende mennesker for svindlere:

CITAT Johnny Andreasen:

Amino, har mere tanke på at tjene penge på + medlemmer og deres latterlige foredrag, men det er da flot, burde I måske lige gå et skridt tilbage og se hvad det selv var I gjorde da I ville i gang? Eller lave et forum for dem som er kommet i gang, men det er nok ikke muligt, for de gider sgu ikke høre på tumpe bil indlæg af en hyper mobil, go Wonder???

Tror mere det her handler om noget dybere, de store passer på hinanden, og i dette forum, må man ikke skrive navnet på svindlere, for dem som har lavet dette forum er nok de største indenfor feltet, det er sgu til at brække sig over   CITAT Johnny Andreasen slut

Væk fra eksemplet på hvorfor korte lunter ikke skal ha lov at hænge personer/virksomheder ud og tilbage til virkeligheden og det generelle svar: I de tilfælde hvor der var direkte injurier, så kunne firmaet der blev hængt ud, kræve af Amino, at de skulle fjerne injurien - og så er vi ude i sletning for hvordan skulle Amino dog ha råd til advokater der rådede fra sag til sag. 

Det er let for kontant - som dels selv vælger deres sager og har juridisk bagland til at checke deres risiko - og som kan betale HVIS det skulle gå galt - og let for trustpilot som enten har aftaler med virksomhederne om, at folk anmelder - eller må fjerne ting hvis vi igen er ude i injurier.

Vi skal IKKE ende som nationen eller som en legeplads for hidsigpropper der skal af med al deres galde vendt mod måske helt uskyldige. De må gå til forbrugerråd som personer, eller i det helt almindelige retslige system. Tak til Amino for en holding - som iøvrigt går igen på de fleste andre af den type sites - inkl. en række ur-sites jeg hygger med 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 09:51 | Låst

For at holde os til trådstarters spørgsmål, og ikke snakke politi og Amino politik, vil jeg tilføje, at hvis du kan bevise et økonomisk tab der har konkret sammenhæng med overførslerne, bør der efter dansk ret være mulighed for erstatning - rent teoretisk. Jeg er dog enig med andre i, at selve beviset for dit tab er svært og hvis du overhovedet kan opgøre et tab, vil du nok også finde ud af, at det ikke er værd at bruge mere tid og kræfter på, at prøve at indhente det ved at køre en sag.

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 10:59 | Låst

Johnny Andreasen:
Og det ville jo være ret nemt for Amino at sende en mail til presse afdelingen for de firmaer, så de kunne forsvare sig, men er bestemt enig i at det er nemmere at bare lade være, og få indlæg om ligegyldighed i lange baner..

Jamen så synes jeg da du skal melde dig som frivillig til at sørge for at videresende kritikken til firmaerne. Du skal selvfølgelig gøre det helt gratis, men hey!, til gengæld kan du få lov til at trække x-antal firmaer/personer gennem mudderet hvert år.

Tænk dig lige om...

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 174
Fra  Excolo Solutions Skrevet kl. 12:21 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Johnny Andreasen:
Er nu også ret sikker på at trådstarter ikke bare ønsker hjælp, men også ville advare andre, men UHA det må man ikke herinde...

Jeg tror stadig du misforstår formålet - og enten har du valgt ikke at læse mit tidligere indlæg, eller også vil du ikke indse kendsgerningerne. Så nu gentager jeg lige mig selv igen. Hvorfor skulle Amino bruge tid og energi, på at sende mails ud hver gang en virksomhed nævnes i negativ sammenhæng herinde? Der findes allerede flere andre medier, der er dedikeret til at advare forbrugere og andre virksomheder - de medier (trustpilot, mv.) er allerede godt kørende og når ud til mange flere mennesker end Amino kan. Jeg kan ikke engang se hvorfor man skulle have interesse i at hænge folk ud herinde, hvor det alligevel ikke er ret mange der ser det, når man allerede har andre meget bedre muligheder til lige netop det formål. Det er virkelig ulogisk - og ligegyldigt, for at bruge dit eget udtryk - hvis Amino skulle sætte ressourcer af til sådan noget. Du skriver da heller ikke til Trustpilot og brokker dig over, at du ikke kan få svar på dine iværksætter spørgsmål derinde?

Ha' en god dag :-)

Med venlig hilsen
Nikolaj 

Nikolaj Dam Larsen, selvstændig med Excolo Solutions
Professionel .NET web udvikling og konsultation. 

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)