Ja sådan er det jo? Jeg har betalt til et fitnesscenter i 3 år uden at komme der en eneste gang. Og det er sku min egen skyld! Kan skuda ikke forvente at centeret afmelder mit medlemskab. De ved jo ikke hvornår jeg har tænkt mig at bruge det. Det er altså mit eget ansvar.
Der er altså INTET i den her sag. Hver gang der er kunder sker der også fejl. Det sker for magnus og det sker for alle andre firma'er.
Ahh, synes nu at det er en sag, en da en rimelig god en. Men lidt svært at bearbejde en uden den store moral at udnytte at systemet er så blødt. Man skulle jo give en form for dagbøder inden de ændrede designet af reklamerne. Bøden er næsten så ligegyldigt lille i forhold til det manden tjener, og i forhold til de ressourcer, tid og penge der er brugt på at give den.
Lad os sige at du nu var gået ind i fitness centeret og det kostede 5 kr. at få en rundtur. Når du måneder senere tjekker din konto fandt du ud af at de har trukket dig 299 om måneden siden dit besøg, fordi der på siden af et køleskab dernede hang et a4 papir, hvor der stod at efter rundturen var du automatisk med i klubben. Ville du selv være tilfreds med det? Næppe.
For os der bevæger sig meget på nettet ved vi jo at det er en form for scam og ville aldrig drømme om at ha kortet op af lommen. Men mange andre hopper i med begge ben, og det er jo dem der er vigtige at beskytte, da de ikke ved hvad de skal kigge efter. Ligesom du ikke ved at du skal kigge på siden af køleskabet nede i fitness. De ved jo nærmest ikke at det kan lade sig gøre at blive trukket penge efter de har lavet en betaling.
Hvis fik en statistik over hvor mange af hans kunder som ønskede at få et abonnement ved oprettelse, ville man nok se tydelige tal på at at de færreste ønskede dette. Det i sig selv er jo sigende, og bevis for at han ikke lever af produktet han sælger, men måden han lokker kunderne i fordærv.
Derfor en tarvelig måde at lave business på, og som self også skal straffes.