Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter tjener formuer på at vildlede forbrugerne

Side 2 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser man hele interviewet på Magnus side, så er det ganske interessant at se hvordan Kontant værten IKKE er interesseret i at snakke så snart deres egen kamera er slukket, hvis Magnus kamera forsætter.

De har ellers ofte travlt med at give dem der ikke vil snakke med kniven.

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 03:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Sjovt som jeg synes at Kontant's egen undersøgelse af reklamekampagnerne er dårlig stil. Folk bruger tid på at oprette sig på dating site, for at få en mail ala "Det var bare en undersøgelse, tak for din deltagelse". Det går da til et godt formål, men alligevel.

Fatter ikke at Staten ikke laver en måde man kan få lukket ned for de hjemmesider som er indslaget. En bøde på 60.000 betyder da intet hvis du tjener 40 gange så meget på det.

Synd ham intervieweren er så blød, synes ikke han får presset ham Kjøller nok. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Det som jeg er mest sur over er at kontant bruger vores licenspenge på at sende et kamerahold til Dubai for at jagte en historie der ikke er der. De bruger samtlige 40 minutter af deres møde på at stille 2 spørgsmål, om og om igen i håb om at Magnus siger noget de kan klippe sammen til det de gerne vil ha. Synes sådan set det er det mest forkastelige i den her sag.

Magnus bliver beskyldt for 2 ting:

1. At hovededelen af fokus ligger på velkomstgaven og ikke abonnomentet.

Ja det er sådan man gør? Så længe der står at du tegner et abonnoment så må folk fanme tage det ansvar og læse hvad de skriver under på ! Er helt ærligt ikke Magnus' ansvar!

2. At de trækker penge fra folk der ikke bruger deres abonnoment.

Ja sådan er det jo? Jeg har betalt til et fitnesscenter i 3 år uden at komme der en eneste gang. Og det er sku min egen skyld! Kan skuda ikke forvente at centeret afmelder mit medlemskab. De ved jo ikke hvornår jeg har tænkt mig at bruge det. Det er altså mit eget ansvar.

Der er altså INTET i den her sag. Hver gang der er kunder sker der også fejl. Det sker for magnus og det sker for alle andre firma'er.

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,4 stjerner givet af 5 person

Rene Jespersen:

Ja sådan er det jo? Jeg har betalt til et fitnesscenter i 3 år uden at komme der en eneste gang. Og det er sku min egen skyld! Kan skuda ikke forvente at centeret afmelder mit medlemskab. De ved jo ikke hvornår jeg har tænkt mig at bruge det. Det er altså mit eget ansvar.

Der er altså INTET i den her sag. Hver gang der er kunder sker der også fejl. Det sker for magnus og det sker for alle andre firma'er.

Ahh, synes nu at det er en sag, en da en rimelig god en. Men lidt svært at bearbejde en uden den store moral at udnytte at systemet er så blødt. Man skulle jo give en form for dagbøder inden de ændrede designet af reklamerne. Bøden er næsten så ligegyldigt lille i forhold til det manden tjener, og i forhold til de ressourcer, tid og penge der er brugt på at give den.

Lad os sige at du nu var gået ind i fitness centeret og det kostede 5 kr. at få en rundtur. Når du måneder senere tjekker din konto fandt du ud af at de har trukket dig 299 om måneden siden dit besøg, fordi der på siden af et køleskab dernede hang et a4 papir, hvor der stod at efter rundturen var du automatisk med i klubben. Ville du selv være tilfreds med det? Næppe. 

For os der bevæger sig meget på nettet ved vi jo at det er en form for scam og ville aldrig drømme om at ha kortet op af lommen. Men mange andre hopper i med begge ben, og det er jo dem der er vigtige at beskytte, da de ikke ved hvad de skal kigge efter. Ligesom du ikke ved at du skal kigge på siden af køleskabet nede i fitness. De ved jo nærmest ikke at det kan lade sig gøre at blive trukket penge efter de har lavet en betaling. 

Hvis fik en statistik over hvor mange af hans kunder som ønskede at få et abonnement ved oprettelse, ville man nok se tydelige tal på at at de færreste ønskede dette. Det i sig selv er jo sigende, og bevis for at han ikke lever af produktet han sælger, men måden han lokker kunderne i fordærv. 

Derfor en tarvelig måde at lave business på, og som self også skal straffes. 

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Thomas:

Lad os sige at du nu var gået ind i fitness centeret og det kostede 5 kr. at få en rundtur. Når du måneder senere tjekker din konto fandt du ud af at de har trukket dig 299 om måneden siden dit besøg, fordi der på siden af et køleskab dernede hang et a4 papir, hvor der stod at efter rundturen var du automatisk med i klubben. Ville du selv være tilfreds med det? Næppe. 

Ahh.. er nu heller ikke heeelt at sammenligne. Der står nu ganske tydeligt inden du betaler at dette er et abonnoment som vil blive trukket med mindre du afmelder det. Hvis nu jeg køber en bil af en gut som udemærket godt ved at der ingen olie er på motoren men intet siger. Så er det da stadig mit problem hvis den eksploderer på vej hjem. Også selvom det er en tarvelig måde at handle på. Han skal da i hvertfald ikke ha nogen bøde :)

 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person

Rene Jespersen:
Hvis nu jeg køber en bil af en gut som udemærket godt ved at der ingen olie er på motoren men intet siger. Så er det da stadig mit problem hvis den eksploderer på vej hjem. Også selvom det er en tarvelig måde at handle på. Han skal da i hvertfald ikke ha nogen bøde :)

næ han skulle ha en paa laaget..

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders S:

næ han skulle ha en paa laaget..

Eller også skulle jeg bare ha tjekket om der var olie på bilen :)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:
Senere finder jeg ud af at hjernen faktisk ikke er færdigudviklet i den alder. Og det er et faktum at mange mennesker har en IQ under 100.

Det er jo derfor man er særligt beskyttet, så længe man ikke er myndig. Spørgsmålet er, om man bør være i besiddelse af et dankort, hvis man ikke kan overskue hvad man bestiller (tegner abonnement på). I selve betalingsvinduet fremgår det tydeligt, at der er tale om en tilmelding til et løbende abonnement.

Substansen i disse abonnementer kan vi to nok blive enige om :-), men det udelukker ikke, at andre kan have en værdi i dem.

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,7 stjerner givet af 3 person

Han er på kanten, men ja, sådan er det jo i forretningslivet.

Jo tættere på kanten jo højere omsætning, hvis han ikke gør det men
han lader konkurrenterne om det, så tjener han ingen penge.

Men ærlig talt, man skal da være godt dum hvis man tror at
man bare får det gratis, selvfølgelig er der ingen der lige giver
for 200-600 kroner gratis merchandise UDEN at der er en form for
modydelse.

Hvis man ikke læser det med småt, eller undrer sig over
at man bare kan få en masse ting gratis, så er man sku'tte
så kløgtig.

Hvis jeg betaler normalpris for et produkt, christ så får du mig ikke
til at læse det med småt, men er det praktisk talt gratis og burde
Koste en del mere? well, så læser jeg det sku.

Den sidste ting jeg har lagt mærke til, det er at "det med småt"
som folk altid piver over, det er ikke mere end 10-20 linjer, seriøst
hvis du ikke har tid til at læse 10-20 linjer når du nu ER blevet mistænksom,
så er du fanmer selv uden om at blive tørret godt og grundigt.

De gange jeg har set super tilbud, sidst var det en proteinpulver,
normalpris 450 kroner, men jeg kunne få én gratis mod at betale
50 kr fragt, så har det været ret let og logisk at man skal finde ud af om der er
en hage, det var der så også i dette tilfælde, abonnement på pulveret 500,- / måned.
Det var ikke fordi jeg skulle læse 10-20 SIDER igennem, nej, bare halvgennemsigtig skrift i
bunden af siden, nok lige til at overleve, hvis folk tænker så irrationelt at de bare fyrer deres kreditkort
afsted på ethvert tilbud, så er det sku deres eget ansvar.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min moral forbyder mig at skrive noget som helst med småt.

Men det er vel min fejl Tongue Tied

Mvh. John

Side 2 ud af 6 (57 indlæg)