Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken betalingsmulighed skal jeg vælge?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Cykelhelten.dk Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. 

Jeg skal til og vælge en betalingsmulighed til min kommende webshop. Jeg sælger omkring 1-2 cykler om måneden, og de sælges med en slutpris på ca. 10.000DKK. 

Så hvilken betalingsmulighed vil i anbefale?

Mvh

Bertin G. Hansen

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 114
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 14:03

Hej Bertin

Det er meget svært at svare på, da det afhænger fuldstændigt af dine behov.

Hvor er dine kunder fra?
Hvilke betalingskort vil du kunne tage imod?
Er der andre betalingsmetoder, du vil tilbyde?

Du kan måske tage et kig på dette indlæg, der handler om valg af betalingsløsninger: http://kraes.e-conomic.dk/betalingsloesning/

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 14:48

Er der tale om fysisk butik eller ehandel? Jeg antager det sidste.

Hvis du kan leve med kun at tilbyde dankort så vil jeg anbefale følgende setup hvor Epay light pt. er den billigste løsning.

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Mar 13
Fra  Cykelhelten.dk Skrevet kl. 09:34

Hej

Tak for dit svar. 

Dit første spørgsmål forstår jeg ikke helt.. Mine kunder finder vel bare frem til min shop via google mv. - Men hvor i landet de kommer fra ved jeg ikke?

Så tænker jeg at dankort ville være fint i starten, som det eneste betalingskort - Det er vel også det er billigere?

Jeg tager lige et kig på dit link

Tusind tak!

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 09:57

Vi har brugt ewire og brugt meget tid på at lave betalingsvinduet op.

På den måde spare du oprettelses gebyrer, månedlige abb og alt andet men betaler bare 2% i transaktions gebyr.
www.eyki.dk

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 10:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ewire light koster, som udgangspunkt, 1,1 kr + 2,45%. Dvs. at Bertin skal betale ca. 245 kr per transaktion. I min verden er det meget langt fra "bare"... Ved 2 transaktioner á 10.000 kr. er ewire en af de dyreste løsninger Bertin kan vælge.

@Bertin. I din situation, med høje transaktionsbeløb, vil dankortet altid være den billigste løsning. Spørgsmålet er om du mister omsætning ved at fravælge Visa/MasterCard. Nogle kunder vil givetvis helst tage et beløb på 10.000 kr over mastercard (kredit) og så er der dine udenlandske kunder som ikke har et dankort. Mit råd er: start med dankort og se om det giver problemer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 114
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 10:30

Hej Bertin

Det var så lidt.

Det, jeg mente, var, om du har udenlandske kunder eller kun danske? Det fik jeg vist ikke forklaret godt nok. Beklager!

Dankort er noget af det billigste at komme i gang med, ja. Hvis du kun har danske kunder, kommer du rigtig langt med Dankort. Du kan jo altid tilføje internationale kort senere, hvis det går godt. Har du både danske og udenlandske kunder, skal du tilbyde betaling med nogle af de internationale kort også, fx Visa, MasterCard, American Express, osv. Alternativt kan du overveje PayPal til de udenlandske kunder.

Jeg håber, det giver mening.

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Mar 13
Fra  Cykelhelten.dk Skrevet kl. 11:28

Hej Ulrik

Tak for dit svar

Jeg vil nok følge dit råd, og oprette en betalingsløsning som kun tager imod dankort - herefter må jeg bare tilpasse det, hvis det viser sig at være lønsomt at få flere betalingsmuligheder oprettet. 

En ting som jeg også bliver nødt til at tage op til overvejelse, er om hvorvidt jeg kan få god rådgivning hos den pågældende udbyder. Jeg er ret ny på området, og vil sikkert have en del "dumme" spørgsmål, som nok er ret indlysende... Så hvad er dine erfaringer med Epay og andre udbydere? Er de venlige og hjælpsomme? 

Mvh

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Mar 13
Fra  Cykelhelten.dk Skrevet kl. 11:30

Hej Heine

Tak for dit svar!

Jeg forventer ikke at få udenlandske kunder - hvis det skulle ske, så tror også Paypal kunne være en god mulighed. 

Mvh 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 859
Fra  ithansen.dk Skrevet kl. 11:55

Ulrik Moe:
Spørgsmålet er om du mister omsætning ved at fravælge Visa/MasterCard. Nogle kunder vil givetvis helst tage et beløb på 10.000 kr over mastercard (kredit) og så er der dine udenlandske kunder som ikke har et dankort.

Ja ifølge Dansk e-handelsanalyse, Forbrugerstatistik, årsrapport 2012, som ses Her. Og gå da til side 31. Så kan man se at MasterCard/Eurocard "kun" står for mellem 12-14% af internetkøb i Danmark.

Så ja der vil nok smutte nogle i svinget. Men det skal jo også gøres op med de ekstra penge det koster at tilbyde disse kort.

Og du skriver jo også, Mit råd er: start med dankort og se om det giver problemer. Så det ville nok i første omgang være fint Smile

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)