Jeg skal til og vælge en betalingsmulighed til min kommende webshop. Jeg sælger omkring 1-2 cykler om måneden, og de sælges med en slutpris på ca. 10.000DKK.
Dit første spørgsmål forstår jeg ikke helt.. Mine kunder finder vel bare frem til min shop via google mv. - Men hvor i landet de kommer fra ved jeg ikke?
Så tænker jeg at dankort ville være fint i starten, som det eneste betalingskort - Det er vel også det er billigere?
Ewire light koster, som udgangspunkt, 1,1 kr + 2,45%. Dvs. at Bertin skal betale ca. 245 kr per transaktion. I min verden er det meget langt fra "bare"... Ved 2 transaktioner á 10.000 kr. er ewire en af de dyreste løsninger Bertin kan vælge.
@Bertin. I din situation, med høje transaktionsbeløb, vil dankortet altid være den billigste løsning. Spørgsmålet er om du mister omsætning ved at fravælge Visa/MasterCard. Nogle kunder vil givetvis helst tage et beløb på 10.000 kr over mastercard (kredit) og så er der dine udenlandske kunder som ikke har et dankort. Mit råd er: start med dankort og se om det giver problemer.
Det, jeg mente, var, om du har udenlandske kunder eller kun danske? Det fik jeg vist ikke forklaret godt nok. Beklager!
Dankort er noget af det billigste at komme i gang med, ja. Hvis du kun har danske kunder, kommer du rigtig langt med Dankort. Du kan jo altid tilføje internationale kort senere, hvis det går godt. Har du både danske og udenlandske kunder, skal du tilbyde betaling med nogle af de internationale kort også, fx Visa, MasterCard, American Express, osv. Alternativt kan du overveje PayPal til de udenlandske kunder.
Jeg vil nok følge dit råd, og oprette en betalingsløsning som kun tager imod dankort - herefter må jeg bare tilpasse det, hvis det viser sig at være lønsomt at få flere betalingsmuligheder oprettet.
En ting som jeg også bliver nødt til at tage op til overvejelse, er om hvorvidt jeg kan få god rådgivning hos den pågældende udbyder. Jeg er ret ny på området, og vil sikkert have en del "dumme" spørgsmål, som nok er ret indlysende... Så hvad er dine erfaringer med Epay og andre udbydere? Er de venlige og hjælpsomme?
Spørgsmålet er om du mister omsætning ved at fravælge Visa/MasterCard. Nogle kunder vil givetvis helst tage et beløb på 10.000 kr over mastercard (kredit) og så er der dine udenlandske kunder som ikke har et dankort.
Ja ifølge Dansk e-handelsanalyse, Forbrugerstatistik, årsrapport 2012, som ses Her. Og gå da til side 31. Så kan man se at MasterCard/Eurocard "kun" står for mellem 12-14% af internetkøb i Danmark.
Så ja der vil nok smutte nogle i svinget. Men det skal jo også gøres op med de ekstra penge det koster at tilbyde disse kort.
Og du skriver jo også, Mit råd er: start med dankort og se om det giver problemer. Så det ville nok i første omgang være fint