Jeg har kun roser tilovers for Meebox. Aldrig har jeg oplevet så god en support til den pris.
Deres gamle hjemmeside var ikke så logisk, men med den nye er der meget store forbedringer at skue.
At deres priser ikke er steget siden 2010 er virkelig flot, og generelt er alle deres priser lave. Det er de også efter prisstigningerne. Så kan man diskutere hvordan prisstigningerne er håndteret.
Som der står i de forretningsbetingelser som vi arbejder ud fra og som alle kunder har accepteret: "Meebox forbeholder sig retten til at ændre i gældende priser for nuværende kunder med 30 dages forudgående varsel. Alle prisændringer skal varsles via e-mail." Så selvfølgelig kommer der en mail. Det er vi forpligtede til. Og det har hele tiden været på vores todo-liste, den er bare planlagt til udsendelse på et senere tidspunkt, .
Problemet her er i virkligheden, at vi valgte at annoncere alle kommende ændringer i en blog, herunder prisændringer. Vi har intet at skjule. Formålet er ganske enkelt, at gøre flest mulige opmærksom på vores ændringer og annoncere dem i rigtig god tid. E-mailen skal (skulle) fungere som en "reminder" og til at sørge for, at de sidste der ikke har læst bloggen, også bliver informeret om ændringerne.
Vi tager selvfølgelig kritikken til efterretning og overvejer, om den e-mail skal sendes ud før planlagt.
Selvfølgelig skal deres service have stort cadeau med på vejen. Har aldrig haft problemer med at få kundeservice eller haft nedetid på mine sider. Så jeg vil da også fortsætte med at have mit webhotel der. Men domænerne kunne jeg godt overveje at købe andetsteds
Som Cookie skriver: får folk herinde til at skrive det grimmeste de lige kan finde frem om en udbyder.
Og jeg som troede at Amino medlemmer var veludannede mennesker og forretningsfolk, kan udtale sig på denne måde, som er blevet brugt herinde, om et vel fungerende Webhosting firma.
En pludselig prisstigning på 50% virker ret vanvittigt i mine øjne rent forretningsmæssigt. Selvfølgelig kan meebox ikke holde den samme pris på deres produkter når prisen på andre vare stiger. Fair nok men havde det så ikke været smartere at lade prisen stige lidt hvert år?
Eksempel for den billigste pakke: en stigning på 1 kr. hvert år.
år 0 = 10,- pr. måned
år 1= 11,- pr. måned
år 2 = 12,- pr. måned
år 3 = 13,- pr. måned
år 4 = 14,- pr. måned
Tror en mindre årlig prisstigning ville have virket langt mindre voldsomt på kunderne end en pludselig stigning på 50% efter 3-4 år uden prisændring
Jeg kan virkelig ikke se det store problem i, at priserne stiger med 50%. For det mindste hotel de har (web1) er det sølle 60 kroner om året, som de fleste vil nok har, og at de tager 60 kroner mere for, at kunne holde kvaliteten oppe er da bedre, end de går ned i kvalitet?
Jeg betaler sgu gerne de ekstra penge, for kvalitet.
Service, kvalitet eller pris på produktet bør slet ikke sammenlignes med det faktum at der sker en prisstigning på 50%.
Det virker absolut som en panik handling at hæve prisen med så mange procent. Hvis kassebeholdning pludselig kræver det, vil kunderne så kunne vide sig sikre på at om lignende handling ikke vil ske igen?
Og hvis det gjorde, er det så stadig ligegyldigt da de jo klarer sig fint på alt andet end bundlinjen?
Det signalerer et skråplan for mig som potentiel kunde og vil ikke risikere at mine kunder får smidt sådan en melding i hovedet efter en anbefaling fra mig.
I virkeligheden kommer det bag på mig at folk bliver ved med at fokusere på produktet og ikke handlingen.
PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer
Som Cookie skriver: får folk herinde til at skrive det grimmeste de lige kan finde frem om en udbyder.
Og jeg som troede at Amino medlemmer var veludannede mennesker og forretningsfolk, kan udtale sig på denne måde, som er blevet brugt herinde, om et vel fungerende Webhosting firma.
End da negative indlæg fra ikke kunder.
Mvh. Niels
Overskriften og debatten havde jo slet ikke været attraktiv, hvis der havde stået "5 kr./mnd prisstigning". 50% prisstigning lyder meget mere dramatisk! Måske lidt for dramatisk! En ægte EB-overskrift.