Har du et .com, kan du fortælle google at det henvender sig til Danmark :) Selvom du hoster i et andet land, det har ingen betydning. Og ja - alle i 'SEO eksperter' må gerne brokke jer :) Men jeg giver jer ikke ret, og det gør google heller ikke ;)
Ikke brok, blot lidt fakta om hvorfor det er skidt:
1. Google flår dig og din pagerank istykker hvis du har dobbelt eksponere dit indhold på 2 forskellige domæner!! 2. Søge resultater med forskellige resultater på samme produkt, men vist på forskellige domæner, skaber forvirring for crawleren! 3. Og så lige et par andre ting jeg ikke kan huske :)
Det giver jeg dig skam 100% ret i :P Har heller ikke sagt man skulle smide samme indhold på 2 domæner. Det jeg sagde var at server placering ikke tæller.
Få grunde til det ikke passer:
Din IP kan have origin i et andet land en den faktisk bliver brugt.
Større sider ser ikke ud til at have problemet, da de som regl vælger at blive hosted centralt, for at opnå bedst mulig loading tid.
Brug af CDN og Dynamic Content acceleration skader ikke din SEO, tværtimod. Dette gør at google vil opfange din side som flere IP'er med flere lande som origin.
Google kigger på TLD, og indhold - hvis du bruger generic TLD's vil de rigtigt nok kigge på server + indhold. Men hvis SEO betyder noget, sætter man selvf. sit generiske domæne til det rigtige 'target country'.
Det er lige så stor en skrøne, som shared IP.. Hvilket google også har sagt ingen betydning har, hvis alle bare opføre sig pænt :P
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Og af selv samme grund, har det faktisk også betydning for at man ikke skifter udbyder for ofte!!!! Det er derfor vigtigt at man vælger en god udbyder, som man kan være længe hos, uden at der er backup problemer så dit indhold mistes, eller at man i flere dage ikke kan komme til sin hjemmeside fordi hosten måske ikke ved hvordan man driver et SAN.. Eller at hosten vælger at lade alle deres produkter whitelable, og derfor ikke har kontrol over det de sælger.. Eller at din fremtidige host f.eks ikke vælger en leverandør der har (næsten) daglige DDOS angreb på deres netværk - ikke kan gøre noget ved det (ikke har tænkt sig at gøre noget ved det), så din hjemmeside er utilgængelig i timer/dage ad gangen,,
Spændende debat I har gang i, men er I ikke flinke at flytte den over i kategorien vedr. søgemaskineoptimering, så trådstarter kan holde tråden på sporet her i "jeg søger et godt tilbud fra dig" :-)
Spændende debat I har gang i, men er I ikke flinke at flytte den over i kategorien vedr. søgemaskineoptimering, så trådstarter kan holde tråden på sporet her i "jeg søger et godt tilbud fra dig" :-)