Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nordjysk iværksætter netværk - Erfaring ? (Netværk Nord/Ålborg generelt)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Er begyndt at prøve generelt at arbejde mere seriøst på at blive iværksætter, og på det område er mit netværk ikke ret stort endnu, ofte med hensyn til sparing, gode råd og vejledning på forskellige områder. 

Sidder og kigger på Nordjysk Iværksætter Netværk (NIN), men er der nogle som har gode erfaring med dem ? 

http://www.nin.dk/

Tænker på om folk har oplevet at det har været penge rigtig godt givet ud, følt at de har nævnt ting man ikke selv vil tænke over, kommet tættet på målet osv. 

Der er en gammel tråd om det herinde, men vil godt prøve at se om der er kommet flere erfaringer frem med dem, for det er et af de steder jeg prøver at købe nogle timers rådgivning. 

Hvis ellers folk har erfaring med nogle gode netværk i det Nordjysk hører jeg det meget gerne - Kommer jeg længere med mine projekter bliver noget kontor lokale nok også aktuelt hvor der kan spares lidt med andre.

Nu vil jeg kæmpe for at blive selvstændigt, og der er dette bestemt et ret væsentligt punkt jeg gerne hører om.

Mvh Henrik

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Støvring
Tilmeldt 12. Aug 13
Indlæg ialt: 27
Fra  Globaltools.dk Skrevet kl. 21:33

Hej Henrik
Min erfaringer er at det er dumt at lade være med at tage i mod deres første intro tilbud. Økonomisk er det en støtte til dig, du kommer til at tænke nogle ting igennem samt de har kontakter du kan bruge fremadrettet.

Med hensyn til andre netværk, kommer det lidt an på din branche og geografi.

Mvh
Stefan Berg

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Sep 13
Indlæg ialt: 24
Fra  Christian Hamilton Heidemann Skrevet kl. 21:43

Hej Henrik. 

Jeg er selv iværksætter i Nordjylland og fra Frederikshavn.

Et iværksætter netværk kunne være et super tiltag. 

Du er velkommen til at skrive til mig i pm. 

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 21:51

Stefan Berg:

Hej Henrik
Min erfaringer er at det er dumt at lade være med at tage i mod deres første intro tilbud. Økonomisk er det en støtte til dig, du kommer til at tænke nogle ting igennem samt de har kontakter du kan bruge fremadrettet.

Med hensyn til andre netværk, kommer det lidt an på din branche og geografi.

Mvh
Stefan Berg

Takker for dit svar ... 
Har du erfaring med dem, eller bare generelt ? .... Tror bestemt også jeg vil tage deres intro tilbud, til den pris de timer koster kan det næsten ikke gå helt galt, uanset om der så skulle være en time man føler der ikke ramte helt plet. 
Regner lige med at få kigget på deres skabelon til forretningsplan her i weekenden og så kører forbi et af deres kontorer lige og høre lidt nærmere. 
Pt er det et software projekt jeg lidt konkret har i tankerne, ellers ligger der også webshop samt mindre produktions virksomhed liggende som rimelige konkrete "planer" - Så det er nok lidt blandet.
 - Bor Nord for Ålborg og arbejder lidt syd for Ålborg så placering er rimelig åben - Og med nettet kan man trods alt komme langt uden at bo 5 km fra hinanden.

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 21:53

Christian Hamilton Heidemann:

Hej Henrik. 

Jeg er selv iværksætter i Nordjylland og fra Frederikshavn.

Et iværksætter netværk kunne være et super tiltag. 

Du er velkommen til at skrive til mig i pm. 

Hejsa
Smider dig lige en PM i løbet af i aften eller imorgen og så kan vi tage den derfra.
/Henrik

Fra Støvring
Tilmeldt 12. Aug 13
Indlæg ialt: 27
Fra  Globaltools.dk Skrevet kl. 21:56

Har selv brugt dem. Både ved at kønne en pakke, hvor de giver tilskud til brug af andre konsulenter samt deres øvrige netværk.
Det findes et netværk gennem Universitet det hedder brainsbusiness og en underafdeling til it og tele branchen. Det kan muligvis også være noget. Jeg holder selv til i et miljø i støvring, der er velegnet til iværksættere. Du er velkommen til at kigge forbi

Fra Suldrup
Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 171
Fra  BOXIT Skrevet kl. 22:08

Jeg har også været igennem NIN, og vil mene det er en lidt blandet oplevelse. Den rådgivning der var fra erhvervsrådgiveren, gav ikke rigtigt noget, og alt hvad han gerne ville fortælle om, var ting som jeg var godt inde i, og havde overvejet grundigt inden opstart.

De rådgivningstimer som jeg selv kunne finde rådgivere til, var til gengæld rigtigt godt, og gav mig meget tilbage, hvor det udover rådgivning er endt op med et stort samarbejde med en af rådgiverne.

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 22:35

Jeg må indrømme at jeg ikke er så begejstret for NIN - de konsulenter fra NIN som skal hjælpe videre til andre rådgiver igennem deres system, er knap så kompetence, jeg brugte mere tid på at ring, og skrive frem og tilbage til dem omkring regler og muligheder end det reele jeg fik ud af dem(det gik meget op i møder og ingenting) - de kendte langt fra deres egen regler!, og det er et kæmpe papir nusseri for for få kr. - derudover var det lidt en "google" hjælp jeg fik af dem, ala, kan du ikke prøve dit eller dat i stedet for noget konkret.

Jeg fandt en økonomisk rådgiver som de ydet del tilskud til - han var dog fantastik, men så vidt jeg husker gav NIN 50% i tilskud(2-3 år siden), det tog bare næste 1 år at få pengene tilbage gennem ordningen fordi deres interne ikke virkede, mest af alt fordi der sidder FOR mange der skal "stemple papir" osv :-), så de ryger frem og tilbage, og ingen vidste i sin tid hvilken bunke de skulle lede og hvor for - for mig er det et lidt useriøst fortagende hvor pengene ryger i de forkert lommer istedet for at ryge ud til iværksætteriet.- og et eller andet sted har jeg aldrig haft den store fidus til offentlig støtte og hjælp ordninger - det er NÆSTEN altid indviklet med masser af inkompetente personer og det giver intet for hverken IVS eller samfundet.

For mig får jeg MEGET mere ud af at bruge mit netværk og få professionelt hjælp gennem dette, og tit kan man lave nogle rigtig fine bytte handler imellem.

At lave et mindre netværk enten inden for samme branche eller region osv hvor man kender hindanden rimeligt godt giver et fint værk at trække og give i.

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 09:14

Stefan Berg:

Har selv brugt dem. Både ved at kønne en pakke, hvor de giver tilskud til brug af andre konsulenter samt deres øvrige netværk.
Det findes et netværk gennem Universitet det hedder brainsbusiness og en underafdeling til it og tele branchen. Det kan muligvis også være noget. Jeg holder selv til i et miljø i støvring, der er velegnet til iværksættere. Du er velkommen til at kigge forbi

Jeg prøver lige at kigge lidt på det Brainsbusiness gennem Universitetet lyder da ret spændende - Arbejder til daglig i Støvring så det kunne da måske godt have interresse, har du lidt mere info omkring det miljø ? (Evt over en PM)

Martin Kjærgaard Jensen:

Jeg har også været igennem NIN, og vil mene det er en lidt blandet oplevelse. Den rådgivning der var fra erhvervsrådgiveren, gav ikke rigtigt noget, og alt hvad han gerne ville fortælle om, var ting som jeg var godt inde i, og havde overvejet grundigt inden opstart.

De rådgivningstimer som jeg selv kunne finde rådgivere til, var til gengæld rigtigt godt, og gav mig meget tilbage, hvor det udover rådgivning er endt op med et stort samarbejde med en af rådgiverne.

Hvor var det henne du fik rådgivning ? - For så kunne man måske lige så godt forsøge at undgå nogle af disse personer. Også gerne hvis du vil ud med hvilke af rådgiverne du havde den gode oplevelse med, enten her i tråden eller over en PM ....

Takker for alle de gode svar, det hjælper rigtig meget - Får lidt svaret de sidste når jeg ikke er på arbejde, samt læst det igennem igen.

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 12:11

Bo Schønemann:

Jeg må indrømme at jeg ikke er så begejstret for NIN - de konsulenter fra NIN som skal hjælpe videre til andre rådgiver igennem deres system, er knap så kompetence, jeg brugte mere tid på at ring, og skrive frem og tilbage til dem omkring regler og muligheder end det reele jeg fik ud af dem(det gik meget op i møder og ingenting) - de kendte langt fra deres egen regler!, og det er et kæmpe papir nusseri for for få kr. - derudover var det lidt en "google" hjælp jeg fik af dem, ala, kan du ikke prøve dit eller dat i stedet for noget konkret.

Jeg fandt en økonomisk rådgiver som de ydet del tilskud til - han var dog fantastik, men så vidt jeg husker gav NIN 50% i tilskud(2-3 år siden), det tog bare næste 1 år at få pengene tilbage gennem ordningen fordi deres interne ikke virkede, mest af alt fordi der sidder FOR mange der skal "stemple papir" osv :-), så de ryger frem og tilbage, og ingen vidste i sin tid hvilken bunke de skulle lede og hvor for - for mig er det et lidt useriøst fortagende hvor pengene ryger i de forkert lommer istedet for at ryge ud til iværksætteriet.- og et eller andet sted har jeg aldrig haft den store fidus til offentlig støtte og hjælp ordninger - det er NÆSTEN altid indviklet med masser af inkompetente personer og det giver intet for hverken IVS eller samfundet.

For mig får jeg MEGET mere ud af at bruge mit netværk og få professionelt hjælp gennem dette, og tit kan man lave nogle rigtig fine bytte handler imellem.

At lave et mindre netværk enten inden for samme branche eller region osv hvor man kender hindanden rimeligt godt giver et fint værk at trække og give i.

Hvilken afdeling fik du hjælp i ? - For det lyder da ikke specielt positivt den første del af oplevelsen må jeg sige.

Ser dog heldigvis ud til at folk har rimelig gode erfaringer med de rådgivere de giver tilskud til, vil du måske ud med hvem der hjælp dig på det økonomiske ? - Evt i en PM hvis det er.

Tror bestemt også jeg ville få mest ud af hvis jeg havde et netværk med alle de kompetancer jeg søger, men dette er desværre ikke opbygget endnu (Ret stort), så til at starte med må jeg ud og se hvilke muligheder der er udover ens private netværk.

Er også ved at se på hvilke netværk der findes, kontor fællesskaber og lign hvor man kan få skabt sig et større og mere bredt netværk, hvor alle forslag selvfølgelig stadig er velkomne - Om det så er et "Skype" netværk, kun online, lokalt eller lign, læser gerne om dem alle.

Igen tak til alle som har svaret Yes

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)