Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansætte samboende kæreste i et af mine APS'er for at hjælpe med at optjene til dagpenge periode?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 70
Fra  Ase Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv tak, John

Ja – desværre ser vi ind imellem, at reglerne indenfor andre lovgivninger, som eksempelvis skattelovgivning, ikke harmonerer med reglerne indenfor arbejdsløshedsforsikring. Er man skattemæssigt lønmodtager i sit eget selskab, er man selvstændig erhvervsdrivende i relation til Lov om Arbejdsløshedsforsikring.

Og så en lille sløjfe: Hvis en selvstændig ønsker at overdrage sin virksomhed for at søge dagpenge, må dette hverken ske til ægtefælle eller samlever. I denne situation skelnes der altså ikke mellem om man er gift eller ej.

Vh
Øyvind

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er godt at ha jer med til at uddybe ASE og Øyvind tak - og ja - reglerne er ikke helt for alm mennesker

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 12:52

bb:

Det virker da til at trådstarter vil omgå eller i bedste fald bøje loven.

Han vil ansætte kæresten i et af sine ApS'er til mindsteløn og i en nærmere fastsat periode så kæresten kan oppebære dagpenge igen.

Det virker umoralsk i min verden.

Om trådstarter vil omgå eller bøje loven, har vi ingen belæg for at udtale os om, og om det er umoralsk, det må være din holdning.

Hvis myndigheder som skal forvalte lovgivningen, fortolker den på en anden måde end tiltænkt, er det nærmest umuligt for menigmand at begå sig, og kan næsten kun galt.

Jeg mener bestemt man skal holde sig inden for lovens rammer, men det er ikke altid rammerne er klokkeklare, så jeg har fuld forståelse for hvis folk bliver kreative. Nå det er sagt, så

findes der også regler der er så firkantede, at man skulle tro de ikke var lavet og beregnet på mennesker.

Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 07:29

Øyvind:

Mange tak for det uddybende og positive svar.

Jeg synes det er værd at gå videre med en dialog med fagforeningen.

Mvh

www.google.com

Tilmeldt 4. May 08
Skrevet kl. 07:33

bb:

Det virker da til at trådstarter vil omgå eller i bedste fald bøje loven.

Han vil ansætte kæresten i et af sine ApS'er til mindsteløn og i en nærmere fastsat periode så kæresten kan oppebære dagpenge igen.

Det virker umoralsk i min verden.

Hej BB,

Jeg ved ikke hvilken verden du lever i men jeg synes det er ok at se på alle muligheder inden for lovens grænser. At jeg har mulighed for at ansætte min kæreste, betale hende løn efter overenskomst og ellers overholde spillereglerne for reelt arbejde kan jeg ikke se der er noget galt med.

Mvh

www.google.com

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 10:43

Det er der sandelig heller ikke.

Du skriver du vil ansætte hende i et af dine ApS'er til mindsteløn. Hun skal "kun" ansættes i en periode så hun igen kan oppebære dagpenge.

Men fint du overholder alle spilleregler, så er alt jo fint.

bb

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 12:07

yiippie:
Jeg ved ikke hvilken verden du lever i men jeg synes det er ok at se på alle muligheder inden for lovens grænser. At jeg har mulighed for at ansætte min kæreste, betale hende løn efter overenskomst og ellers overholde spillereglerne for reelt arbejde kan jeg ikke se der er noget galt med.

Yes Hørt !

Tilmeldt 4. May 08
Skrevet kl. 18:37

Lige en lille opdatering. Jeg har snakket med kærestens fagforening i dag og alt er i den fineste orden. Hvis vi havde været gift ville situationen have været helt anderledes.

Tak for alle jeres kommentarer og hjælp! :)

www.google.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:36

Jeg vover at genoplive denne gamle tråd i håb om at Øyvind Reebirk Søltoft
Juridisk konsulent i ASE kigger med når den nu dukker op i tråde Øyvind har medvirket i.

Jeg har et spørgsmål for en bekendt der godt vil forstå, om det er penge værd at betale til a-kasse som ejer af ApS.

Det er helt forstået med gennemsnit af 2 bedste af seneste 5 år løn og reguleret resultat MEN skema 4 giver ET spørgsmål.

De to år man vælger som bedste 2 af 5, der skal man TIL den skattepligtige indtægt lægge OVERFØRTE UNDERSKUD fra tidligere år - hvilket jo forbedrer resultatet det år.

ER det korrekt forstået, at det KUN er overførte UNDERSKUD man i skema IV skal anføre i pt 3 når resultatet skal reguleres, eller skulle det være overført RESULTAT

Lad os sige vi udgår fra 2012 og 2015 - og leje at vi har underskud 12.000 kr i 2013 og overskud 15.000 i 2014. Det må så betyder, at der ikke skal overføres noget til 2015 da der ikke samlet er et underskud

Havde man i stedet underkud på 12.000 hvert af årene, så ville man skulle tilægge resultatet 24.000 og dermed lettere opnå dagpenge end hvis man skulle tillægge 0 kroner

Jeg synes ikke helt jeg hænger med at det kun er underskud der skal reguleres for i tidlligere år og ikke overskud - mon det kan forklares enkelt af Øyvin eller en revisor der hænger med, for skema 4 skal altid revisor signeres 

vh John H

venligst John H

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:39

Ahh - det må være for at underskud fra året inden jo sænker det skattepligtige år og derfor skal man tillægge underskud til det skattepligtige resultat ved opgørelse til dagpenge for ApS indehavere - tror vist jeg gættede den

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)